Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17657
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:
encore skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=34036

Vincent Scarsella, spelade i Kallinge/Ronneby IF förra säsongen!
Vet inte om någon vill ha in fler Div.1 dock.
Ja om man ändå planerar på att ta in en Amerikan från NCAA eller dylikt så är det ju inte fel med en som spelat i Sverige. Men vill gärna inte ta upp en till forward från DIV 1.
Om vi ska ta någon så måste det vara någon som i alla fall gör 1.5 poäng per match i division 1. Många här verkar inte inse vilken dålig kvalité det är där. Det är inte lika litet steg som "Elitserien till Allsvenskan" direkt.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Rix skrev:
encore skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=34036

Vincent Scarsella, spelade i Kallinge/Ronneby IF förra säsongen!
Vet inte om någon vill ha in fler Div.1 dock.
Ja om man ändå planerar på att ta in en Amerikan från NCAA eller dylikt så är det ju inte fel med en som spelat i Sverige. Men vill gärna inte ta upp en till forward från DIV 1.
Om vi ska ta någon så måste det vara någon som i alla fall gör 1.5 poäng per match i division 1. Många här verkar inte inse vilken dålig kvalité det är där. Det är inte lika litet steg som "Elitserien till Allsvenskan" direkt.
Absolut, dessutom saknar vi en spelare till första-andra kedjan som kan vara 1 point per game spelare.
Användarvisningsbild
SebGla
Inlägg: 66
Blev medlem: 2012-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SebGla »

Spetsen saknas. Det är vi alla överens om. Då kanske vi bör sikta på en spetsspelare från HA, som vet hur spelet är och har producerat. I min tanke dyker Matt Fornataro http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15568 upp från VIK. En lite större spelare, rightfattad (även fast det inte är någon brist i år) och har spelat i AHL och ECHL.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

SebGla skrev:Spetsen saknas. Det är vi alla överens om. Då kanske vi bör sikta på en spetsspelare från HA, som vet hur spelet är och har producerat. I min tanke dyker Matt Fornataro http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15568 upp från VIK. En lite större spelare, rightfattad (även fast det inte är någon brist i år) och har spelat i AHL och ECHL.
Ja tack till honom men har vi råd med han? Dessutom lär han ha en hel del anbud från andra klubbar i es? Tror också att VIK gärna förlänger med honom.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av bastis7 »

SebGla skrev:Spetsen saknas. Det är vi alla överens om. Då kanske vi bör sikta på en spetsspelare från HA, som vet hur spelet är och har producerat. I min tanke dyker Matt Fornataro http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15568 upp från VIK. En lite större spelare, rightfattad (även fast det inte är någon brist i år) och har spelat i AHL och ECHL.
.


Har för mig jag läste nånstans att han har fått anbud från KHL till och med!
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av seppuko »

Såg att lule värvade en division 1 spelare. De måste ha det skralt på kontot!

Hur som haver, jag är till att börja med rätt positiv till Huddinge-trion och tror de kan överraska oss alla stort. Vi måste dock se dem som tillväxta juniorer och inte tre spetsspelare. Men håller med många andra här att om vi skulle värva Ahlén och mer brunkare skulle vi få en märkligt svag bredd. Det man kan hoppas är att Huddinge-trion får skralt betalt och således möjliggör 1-2 spetsvärvningar. Då tror jag vi har fått ihop ett slagkraftigt lag. Samt även ett bra framtida bygge, som inte byts ut till 60-70% inför varje kommande säsong.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Mattebo »

seppuko skrev:Såg att lule värvade en division 1 spelare. De måste ha det skralt på kontot!

Hur som haver, jag är till att börja med rätt positiv till Huddinge-trion och tror de kan överraska oss alla stort. Vi måste dock se dem som tillväxta juniorer och inte tre spetsspelare. Men håller med många andra här att om vi skulle värva Ahlén och mer brunkare skulle vi få en märkligt svag bredd. Det man kan hoppas är att Huddinge-trion får skralt betalt och således möjliggör 1-2 spetsvärvningar. Då tror jag vi har fått ihop ett slagkraftigt lag. Samt även ett bra framtida bygge, som inte byts ut till 60-70% inför varje kommande säsong.
Det var dock Luleås fjortonde forward, plus att de har en till på g. Så det är nog mer för framtiden. En förmodad utlåning till Asplöven.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av bastis7 »

Vad jag har hört ville ajk ha Heinerö men hade inte råd eller iaf inte ville lägga upp så mycket han krävde!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17657
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

bastis7 skrev:Vad jag har hört ville ajk ha Heinerö men hade inte råd eller iaf inte ville lägga upp så mycket han krävde!
Tomas Ros skrev det. Men han skrev också att Henierö är billig. Att säga att Gnaget "inte hade råd" var nog en felaktig formulering av Ros.
Expert.
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 663
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Boeman »

Tycker inte att truppen ser dålig ut.
Däremot finns risken att det blir ruskigt tufft om skador dyker upp
Då truppen inte ser så värst bred ut i nuläget.
Återstår att se om Challe signar några extra spelare som är tänkta till utlåning.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17657
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Boeman skrev:Tycker inte att truppen ser dålig ut.
Däremot finns risken att det blir ruskigt tufft om skador dyker upp
Då truppen inte ser så värst bred ut i nuläget.
Återstår att se om Challe signar några extra spelare som är tänkta till utlåning.
Lindberg, Kalin, Liljendahl är nog exempel på spelare som kommer klassas som 13:e, 14:e, 15:e forwards.
Expert.
mb81
Inlägg: 8671
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
Boeman skrev:Tycker inte att truppen ser dålig ut.
Däremot finns risken att det blir ruskigt tufft om skador dyker upp
Då truppen inte ser så värst bred ut i nuläget.
Återstår att se om Challe signar några extra spelare som är tänkta till utlåning.
Lindberg, Kalin, Liljendahl är nog exempel på spelare som kommer klassas som 13:e, 14:e, 15:e forwards.
Precis! Pengar för att signa spelare för att bredda truppen och låna ut finns väl inte direkt. Däremot kan väl inlåningar av bänkade elitseriespelare bli aktuellt speciellt vid skadesituationer även fast det sällan blir speciellt bra! Isf ser jag hellre lån på längre tid!
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

Hur mycket $ har vi kvar nu att värva för, någon som har koll?

Jordan Smotherman, om vi har cashen, annars ett vågat kort är Fredrik Näslund. Eller har ni några andra förslag?

Om jag fick drömma lite så skulle jag gärna vilja se tvillingbröderna Donati i Djurgårdströjan får samma vibbar som när bröderna Huusko lirade här! Synd att de blommade ut i fel klubb bara, men det är en annan historia.. :)
Bild
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Morwin »

Rocky3000 skrev:Hur mycket $ har vi kvar nu att värva för, någon som har koll?

Jordan Smotherman, om vi har cashen, annars ett vågat kort är Fredrik Näslund. Eller har ni några andra förslag?

Om jag fick drömma lite så skulle jag gärna vilja se tvillingbröderna Donati i Djurgårdströjan får samma vibbar som när bröderna Huusko lirade här! Synd att de blommade ut i fel klubb bara, men det är en annan historia.. :)
Var nog bättre som du skrev förut donati + strandfeldt ;) men nu vet ja att martin inte gillar donatis så mycket efter den där bandysvingen i bakhuvudet haha ;)
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 663
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Boeman »

SirDIFalot skrev:
Boeman skrev:Tycker inte att truppen ser dålig ut.
Däremot finns risken att det blir ruskigt tufft om skador dyker upp
Då truppen inte ser så värst bred ut i nuläget.
Återstår att se om Challe signar några extra spelare som är tänkta till utlåning.
Lindberg, Kalin, Liljendahl är nog exempel på spelare som kommer klassas som 13:e, 14:e, 15:e forwards.

Verkar som ett sannolikt exempel.
Har dock en kännsla av att vem som helst kan bli gubben i lådan den här säsongen.
Tror mycket på Tony i båset till denna säsong.
Och har en kännsla att årets upplaga av AS kan bli tokjämn,
Då många lag ligger i uppbyggnadsfas.
Låst