Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av 18DIF91 »

pulverapa skrev:
18DIF91 skrev:Angående timrå.

Synd på så vis att det är en klubb som jämfört med en del andra i HA skulle kunna dra lite mer folk överlag både borta och hemma. Står det mellan taif och timrå i HA så ser jag hellre timrå.

Sen får man väl ge timrå lite cred i allafall som till skillnad mot hora och lyxand insett att det finns kanske lite viktigare saker än hockey på bygden för kommunen att hantera, så som sjukvård och skola, till skillnad mot vissa andra klubbar.

I övrigt bör som sagt kanske både HA och ES ta sig en funderare över reglerna kring saker som detta.

Dock har jag börjat fundera lite, om man nu bestämde sig för att ta i med hårdhandskarna och flytta ner de lag som inte kan sköta sin ekonomi, hur många lag kommer det egentligen finnas kvar i HA och ES? :P

Edit:

Och kommer man inte på någon lösning så får man väl ringa till leksand och fråga hur de gjorde, allting sköttes ju heeeeeelt lagligt där..
Jag skiter fullständigt om det är Timrå eller Tingsryd vi möter. De är båda tvättäkta ärkebönder. Det enda någorlunda roliga matcherna kvar är mot Södertälje. Västerås och de andra kan dra åt helvete.
Din säsong kommer vara bedrövligt trist med andra ord nästa säsong då ;)
Alltid Oavsett.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Kall-El skrev:detta är vad som händer när lag från mindre städer hastigt och lustigt INTE får den hjälp som de är vana vid att få.

Att inte förbundet har gått in och styrt upp regler som förbjuder kommunaldopning är obegripligt, men förhoppningsvis kommer väl EU för första gången någonsin att göra något vettigt i just denna fråga.

Timrå, Leksand och Mora...

...Listan kan säkert göras längre, men i min uppfattning skall samtliga de lagen kastas ner minst en division pga av ekonomin.

Växjö borde antagligen också vara med på den listan.
Och skribenten Djurgårn
Ja det är helt bedrövligt. Att ligan/förbundet inte satt upp regler är obegripligt, att sedan våra folkvalda "politiker" tillåter detta är än mer obegripligt.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

18DIF91 skrev:
pulverapa skrev:
18DIF91 skrev:Angående timrå.

Synd på så vis att det är en klubb som jämfört med en del andra i HA skulle kunna dra lite mer folk överlag både borta och hemma. Står det mellan taif och timrå i HA så ser jag hellre timrå.

Sen får man väl ge timrå lite cred i allafall som till skillnad mot hora och lyxand insett att det finns kanske lite viktigare saker än hockey på bygden för kommunen att hantera, så som sjukvård och skola, till skillnad mot vissa andra klubbar.

I övrigt bör som sagt kanske både HA och ES ta sig en funderare över reglerna kring saker som detta.

Dock har jag börjat fundera lite, om man nu bestämde sig för att ta i med hårdhandskarna och flytta ner de lag som inte kan sköta sin ekonomi, hur många lag kommer det egentligen finnas kvar i HA och ES? :P

Edit:

Och kommer man inte på någon lösning så får man väl ringa till leksand och fråga hur de gjorde, allting sköttes ju heeeeeelt lagligt där..
Jag skiter fullständigt om det är Timrå eller Tingsryd vi möter. De är båda tvättäkta ärkebönder. Det enda någorlunda roliga matcherna kvar är mot Södertälje. Västerås och de andra kan dra åt helvete.
Beror på. Vinner vi mycket och ligger i toppen kommer jag må jävligt bra hela vintern.
Isabo

Inlägg av Isabo »

crike skrev:Så 16/9 mot mif.
Då får man hoppas på ett större bortafölje än tidigare då vi möter mff dagen innan (söndag).

Edit. för er som inte förstår, båda matcherna i Malmö.
Fotbollsmatchen är dock inte spikad ännu, men det skulle vara ett grymt upplägg om det blev så :-)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Isabo skrev:
crike skrev:Så 16/9 mot mif.
Då får man hoppas på ett större bortafölje än tidigare då vi möter mff dagen innan (söndag).

Edit. för er som inte förstår, båda matcherna i Malmö.
Fotbollsmatchen är dock inte spikad ännu, men det skulle vara ett grymt upplägg om det blev så :-)
Oooo, det hade sparkat röv! Given resa i så fall.
Kalliasson

Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Kalliasson »

pulverapa skrev:När DIF utvärderar säsongen borde man utvärdera lifs och örebros säsong också. Se och lär.
Att lära sig från Örebros säsong är inget jag rekommenderar. Alldeles för svajjig säsong precis som Djurgårdens. Att lära sig från deras kvalserie är däremot något jag rekommenderar! För anledningen till att de egentligen kvalificerade sig upp till ES berodde mycket på att de hade sin positiva formkurva i rätt läge, tvärtemot hur säsongen såg ut för deras del året innan då de vann HA men fick smisk i Kvalserien.

Att ta inspiration från hur Leksand har byggt sitt lag de 2-3 senaste åren är något vi verkligen borde göra då de var varit väldigt metodiska med lagbygget, anser jag.
Senast redigerad av Kalliasson den 2013-04-25 13:24:36, redigerad totalt 1 gånger.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

jensa öhling skrev:Hade Timrå gått i KK i fjol hade vi spelat i Elitserien nu..

Vet inte om någon läste det i DN men för en gångs skull skrev Johan Esk något intressant förra året då vi åkte ur ES. Om jag minns rätt var vi 1 poäng från att stanna kvar istället för att behöva kvala oss kvar.
Det var en match i grundserien mellan Djurgården-MoDo som det stod 0-0 fram tills 1 sekund(?) var kvar på klockan av ordinarie tid då MoDo gjorde målet som gav dem vinsten. Hade det målet aldrig skett så hade vi antagligen varit kvar i ES. Det är små marginaler i hockey minsann.
Apropå din kommentar om "Hade Timrå gått i KK i fjol hade vi spelat i Elitserien nu.." (inte för att det hade något med just Timrå att göra, men däremot ES).
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

pulverapa skrev:
18DIF91 skrev:
Beror på. Vinner vi mycket och ligger i toppen kommer jag må jävligt bra hela vintern.
Som jag ser det borde vi kunna ligga på topp 4 som sämst om de nu får till det hela med laget. Är väl typ slöddertälje, och mögle och bikbok som vi har att tampas med som det ser ut för stunden, kanske västerås också iofs. Räknar inte riktigt in mora då de levde på kopitar stor del förra säsongen. Jag har säkert missat något lag så rätta mig om jag har fel i mitt antagande.

Dock en liten brasklapp, med tanke på hur vi spelade förra säsongen mot lag som i princip inte skulle vara några problem så vet man aldrig riktigt.

Men, förutsatt att spelarna inte bryter ihop när det går tungt som förra säsongen, att vi klarar av att slå lag vi faktiskt SKA slå, vi får ordning på spelet både offensivt och defensivt, vi får ett stabilt lagbygge och en duglig förstemålis så borde topp 4 vara ett ganska reellt antagande.

Uhm.. ok.. kanske får förbereda sig på ännu en mörk vinter
Alltid Oavsett.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ger man fan på att Västerås inte är någonting utan Lasse i kassen.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Timrå drar inget folk så dom får gärna konka men kommunen fixar väl ett nödlån som vanligt så dom dyker nog upp till höst däremot så lär dom bli ett predestinerat bottenlag då hela deras trupp lär lämna
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Tessan »

Hörde att vi får flera helgmatcher i år, annars är matcherna utspridda på många olika dagar. I år hade vi endast en lördagsmatch, till kommande blir det fler och dessutom fredagsmatcher. Börja haussa inför säsongskortsläppet på måndag!!!!
Staten

Inlägg av Staten »

Tessan skrev:Hörde att vi får flera helgmatcher i år, annars är matcherna utspridda på många olika dagar. I år hade vi endast en lördagsmatch, till kommande blir det fler och dessutom fredagsmatcher. Börja haussa inför säsongskortsläppet på måndag!!!!
Bra. Lördagsmatcher är bra som fan.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av pulverapa »

Staten skrev:
Tessan skrev:Hörde att vi får flera helgmatcher i år, annars är matcherna utspridda på många olika dagar. I år hade vi endast en lördagsmatch, till kommande blir det fler och dessutom fredagsmatcher. Börja haussa inför säsongskortsläppet på måndag!!!!
Bra. Lördagsmatcher är bra som fan.
Kvittar för mig. Köper inte en pryl från AEG nästa säsong. ;)
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson

Inlägg av Tobyaxelsson »

Hoppas dom har lite vett när dom lägger achemat så det inte blir en massa random fyra dagars break igen. Inte bara irriterande för oss supportrar men det måste väl vara jobbigt för spelare att det inte finns någon sorts rytm?
För det är Djurgården som får mig att le!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Fredagsmatcher hemma tror jag kan bli jävligt avslagna tillställningar.

Däremot ser jag inget fel med lördagsmatcher.

Viktigast är dock att slippa matcher på söndagar.

Vet inte varför, men det känns bara märkligt med hockey på den gamla klassiska tiden.

Annars vidhåller jag som vanligt att hovkey gör sig bäst måndag-torsdag 19:00.

Har inte heller något problem med bortamatcher på fredagar vid 19:00.
Låst