Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

Min topp fyra lista på, full fart framåt!

1. Jimmie Ölvestad (Ger Djurgårdsandan ett ansikte, otrolig viktig kugge!)

2. Martin Strandfeldt (Djurgårdshjärta, och en poängspruta! Kliver fram när det gäller!)

3. Jordan Smotherman (Taif har blivit ett Division 1 lag, passa på att signa han innan det är försent! Han nätade 24 mål näst bäst av alla i HA förra säsongen! Ett bra alternativ till Petr Kalus.)

4. Fredrik Näslund (En poängspruta i Division 1! GP: 32 G: 39 A: 25, säger väl allt!)

Min topp fyra lista på, håll tätt bakåt!

1. Mark Owuya (Gör om och gör rätt, kom hem nu!)

2. Alexander Bergh (Talangfull målvakt är värd att blomma ut i ett bättre lag, så varför inte i vårat fina lag?)

3. Johan Backlund (Är han aktuell för spel i Sverige, så ska vi definitivt vara med i den dragkampen!)

4. Lubos Pisar (Har HA rutin, har en GAA på 1.64 efter 39 matcher i AL-Bank Liga, varför inte ge han chansen?)
Bild
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Jag kan till 100% bekräfta att det inte handlar om pengar för Jimpa. Det handlar om motivation. Bara han vet hur det blir.

Jordan Smotherman har länge varit min dröm att se brevid Dustin...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:Jag kan till 100% bekräfta att det inte handlar om pengar för Jimpa. Det handlar om motivation. Bara han vet hur det blir.

Tror du dom skulle funka bra? I mitt tycke är båda skyttar. Därför jag är väldigt sugen på en förstacenter som du nämnde. Vi behöver en playmakingcenter enligt mig. Johner är en bra sniper men inte den som bär en kedja eller gör sina medspelare bättre.
Expert.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Henke_F »

cCat skrev:Om ni fick skicka en hälsning till Jimmie, hur skulle den låta?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Hoppas att inte kroppen känns för mycket på mornarna och att vi snart får läsa på hemsidan att vår nummer 19 har kritat på.

Så skulle nog jag hälsat.
Andy skrev:Jag kan till 100% bekräfta att det inte handlar om pengar för Jimpa. Det handlar om motivation. Bara han vet hur det blir.
Pengar tror inte jag det handlar om heller. Motivation, nja den är inte grundproblemet tror jag heller. Skulle tippa på att han måste känna av hur kroppen känns och det kan ju vara så att det är förtidigt att ta det slutgiltiga beslutet redan nu.
Mellen

Inlägg av Mellen »

Var inte Johners polare från växjö klar?
Eller har jag bara drömt?
Har för mig att jag lästa nåt på hemsidan där Challe sa att vi inte värvar kompisar utan bra spelare, men nu hittar jag inte det..
Rix

Inlägg av Rix »

Mellen skrev:Var inte Johners polare från växjö klar?
Eller har jag bara drömt?
Har för mig att jag lästa nåt på hemsidan där Challe sa att vi inte värvar kompisar utan bra spelare, men nu hittar jag inte det..
Det stod på Sportbladet att Challe hade hört av sig till Saviano.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Angående Jimmie: tror ni man säger utåt att det handlar om pengar (i Sverige)? Naturligtvis inte.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

-daniel- skrev:Angående Jimmie: tror ni man säger utåt att det handlar om pengar (i Sverige)? Naturligtvis inte.
Jag utgår från att Jimmie inte ljuger.

Kan du tänka dig att spela med mindre i lönekuvertet och sämre förutsättningar vid sidan av isen?
– Ja absolut. Det handlar inte om det för min del.

Om det var så, tror jag att han hade svarat något i stil med Linkan (eller vem det nu var): Det är inte det viktigaste, men jag spelar inte gratis.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mattebo skrev:
-daniel- skrev:Angående Jimmie: tror ni man säger utåt att det handlar om pengar (i Sverige)? Naturligtvis inte.
Jag utgår från att Jimmie inte ljuger.

Kan du tänka dig att spela med mindre i lönekuvertet och sämre förutsättningar vid sidan av isen?
– Ja absolut. Det handlar inte om det för min del.

Om det var så, tror jag att han hade svarat något i stil med Linkan (eller vem det nu var): Det är inte det viktigaste, men jag spelar inte gratis.
Ni får tro vad ni vill men jag är tämligen övertygad om att en stor del av Jimmies bristande motivation ligger i ersättningen. Jag säger knappast det som kritik utan snarare som ett konstaterande; det är så det fungerar.

Jag skulle själv inte kunna tänka mig att jobba för 50% mindre ersättning, trots att jag faktiskt de åren jag jobbat på det här företaget kommit att utveckla något slags tycke för företaget i fråga.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

-daniel- skrev:Ni får tro vad ni vill men jag är tämligen övertygad om att en stor del av Jimmies bristande motivation ligger i ersättningen. Jag säger knappast det som kritik utan snarare som ett konstaterande; det är så det fungerar.

Jag skulle själv inte kunna tänka mig att jobba för 50% mindre ersättning, trots att jag faktiskt de åren jag jobbat på det här företaget kommit att utveckla något slags tycke för företaget i fråga.
Jag är naiv i denna fråga. Jag vill inte alls gå in och diskutera din lön eller ditt arbete. Men visst måste det vara en skillnad att spela för ett publikhav som älskar dig varje match, än att jobba för ett annat sorts företag? Vidare som sagt, vill jag inte diskutera din lön, du kanske tjänar fett. Jag vet inte heller var Jimmies lön låg på förra säsongen, men om han får gå ned till 40 loppor i månaden är det fortfarande mer än han får någon annanstans. För mig som student är det i alla fall ofattbara pengar. =)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mattebo skrev:
-daniel- skrev:Ni får tro vad ni vill men jag är tämligen övertygad om att en stor del av Jimmies bristande motivation ligger i ersättningen. Jag säger knappast det som kritik utan snarare som ett konstaterande; det är så det fungerar.

Jag är naiv i denna fråga. Jag vill inte alls gå in och diskutera din lön eller ditt arbete. Men visst måste det vara en skillnad att spela för ett publikhav som älskar dig varje match, än att jobba för ett annat sorts företag? Vidare som sagt, vill jag inte diskutera din lön, du kanske tjänar fett. Jag vet inte heller var Jimmies lön låg på förra säsongen, men om han får gå ned till 40 loppor i månaden är det fortfarande mer än han får någon annan stans. För mig som student är det i alla fall ofattbara pengar. =)
Visst är det säkert jättetrevligt att spela inför Hovets publik men 99.99999% av dagens idrottare är proffs som spelar för att kunna försörja sin familj, och skaffa någon slags trygghet den dagen då de slutar med hockeyn. Att ha gått från att tjäna rätt stora pengar till mer eller mindre en vanlig knegarlön, men ändå göra samma uppoffringar sett till träningsmängd, resor (då man är borta från familjen), obekväma arbetstider etc tror jag är tämligen ointressant för väldigt väldigt många. Finns undantag naturligtvis, jag tror Fimpen är en sådan, men har svårt att se Jimmie hamna under den kategorin. Kanske främst för att han tidigare under karriären tjänat betydligt mer än Fimpen och nog har satt ett annat värde på sin prestation.

Vad jag tjänar är ju egentligen totalt irrelevant i sammanhanget men det är nog mer än Jimmies framtida lön i DIF om han fortsätter, så mycket kan jag säga. Du vet jag bor i Sverige och här i PK-land pratar man inte högt om pengar, för då är det endera skryt (om man tjänar mycket) eller gnäll (om man tjänar för lite). ;)
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:

Tror du dom skulle funka bra? I mitt tycke är båda skyttar. Därför jag är väldigt sugen på en förstacenter som du nämnde. Vi behöver en playmakingcenter enligt mig. Johner är en bra sniper men inte den som bär en kedja eller gör sina medspelare bättre.
Håller med dig om Dustin. Ser honom hellre som ytterforward än Center.

Håller också med om att vi behöver en riktigt vass playmaker. Någon som tekar bra och som kan spela både PP och BP.

Tänk er en sådan center av högklass flankerad av Dustin och Smotherman.

Jag tror att Calle just nu funderar över hur han ska "vikta laget". Nu gäller det att koppla samman tillgång och efterfrågan. Vad behöver vi mest jut nu, vad finns tillgängligt på marknaden, hur mycket is kan vi ha i magen? Slår man till gör tidigt kanske man missar guldkorn som dyker upp senare, väntar man för länge drabbas gruppdynamiken om för många kommer in för sent. Spännande och svåra tider för en sportchef så här års.

När det gäller målvaktsfrågan tror jag att vi kommer att få se en likvärdig andremålvak till Adam. Det skulle förvåna mig om man även i år lyckas knyta till sig en Chet eller liknande. Kanske har Calle något ess i rockärmen eller någon räv bakom örat. Är ganska säker på att vi kommer att plocka upp någon av våra juniormålvakter som tredjemålis och låna ut honom till någon div 1 klubb.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

-daniel- skrev:Visst är det säkert jättetrevligt att spela inför Hovets publik men 99.99999% av dagens idrottare är proffs som spelar för att kunna försörja sin familj, och skaffa någon slags trygghet den dagen då de slutar med hockeyn. Att ha gått från att tjäna rätt stora pengar till mer eller mindre en vanlig knegarlön, men ändå göra samma uppoffringar sett till träningsmängd, resor (då man är borta från familjen), obekväma arbetstider etc tror jag är tämligen ointressant för väldigt väldigt många. Finns undantag naturligtvis, jag tror Fimpen är en sådan, men har svårt att se Jimmie hamna under den kategorin. Kanske främst för att han tidigare under karriären tjänat betydligt mer än Fimpen och nog har satt ett annat värde på sin prestation.

Vad jag tjänar är ju egentligen totalt irrelevant i sammanhanget men det är nog mer än Jimmies framtida lön i DIF om han fortsätter, så mycket kan jag säga. Du vet jag bor i Sverige och här i PK-land pratar man inte högt om pengar, för då är det endera skryt (om man tjänar mycket) eller gnäll (om man tjänar för lite). ;)
Okej, du har en poäng. Eller snarare poänger. I rest my case. Vi får hoppas på att det är suget för hockeyn som står för det avgörande beslutet, oavsett åt vilket håll det slutar åt.

Det är ju förvisso sant. Sedan handlar det nog om en anpassning till hur mycket man får in. Det kan nog vara en svår omställning att halvera lönen, oavsett hur mycket som sätts på sparkontot. Jag har inga problem whatsoever att leva på mina 9,5 k CSN, men sedan när jag har jobbat i tio år så skulle det kännas omöjligt att gå ned till den nivån igen.

Vad tror vi att Jimmie blir erbjuden för lön? 40, 30, 25?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mattebo skrev:
-daniel- skrev:Visst är det säkert jättetrevligt att spela inför Hovets publik men 99.99999% av dagens idrottare är proffs som spelar för att kunna försörja sin familj, och skaffa någon slags trygghet den dagen då de slutar med hockeyn. Att ha gått från att tjäna rätt stora pengar till mer eller mindre en vanlig knegarlön, men ändå göra samma uppoffringar sett till träningsmängd, resor (då man är borta från familjen), obekväma arbetstider etc tror jag är tämligen ointressant för väldigt väldigt många. Finns undantag naturligtvis, jag tror Fimpen är en sådan, men har svårt att se Jimmie hamna under den kategorin. Kanske främst för att han tidigare under karriären tjänat betydligt mer än Fimpen och nog har satt ett annat värde på sin prestation.

Okej, du har en poäng. Eller snarare poänger. I rest my case. Vi får hoppas på att det är suget för hockeyn som står för det avgörande beslutet, oavsett åt vilket håll det slutar åt.

Det är ju förvisso sant. Sedan handlar det nog om en anpassning till hur mycket man får in. Det kan nog vara en svår omställning att halvera lönen, oavsett hur mycket som sätts på sparkontot. Jag har inga problem whatsoever att leva på mina 9,5 k CSN, men sedan när jag har jobbat i tio år så skulle det kännas omöjligt att gå ned till den nivån igen.

Vad tror vi att Jimmie blir erbjuden för lön? 40, 30, 25?
Jag hävdar heller inte att jag sitter på något facit, men det är min alldeles egna slutsats. Sen får naturligtvis alla själv bilda sig en egen uppfattning (snällt va?).

Ingen aning vad Jimmie skulle bli erbjuden, men kanske 45-50K? Känns väl rimligt.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Kungen »

cCat skrev:Om ni fick skicka en hälsning till Jimmie, hur skulle den låta?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Vi vill ha dig i DIF! Tänk på att med ett mindre lönekuvert så blir dina böter (efter att du köttat ner nån snubbe) betydligt mindre, det är positivt!
Låst