sensei skrev:Min värsta mardröm har slagit in. 3 nya Tim Erikssons från div.1 och det presenteras i nyhetsbrevet som något slags positivt.
Men absolut, låt inte mig förstöra stämningen.
Även om det är kul att få se Honken ett år till så tycker jag att det är lika bra att vi skiter i Kalus och alla andra med lite rutin och ålder nu faktiskt. För deras skull. Det är ändå kört och vi har en riktigt pissig lågbudget-säsong framför oss.
Har du läst boken "Bitterfittan"?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
-daniel- skrev:Det här med förstacenter du pratar om Andy, är det något du hört från trovärdig källa? Jag ställer mig skeptisk till det men vore oerhört positivt överraskad om det stämmer.
I silly finns inga säkra källor.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
sensei skrev:Min värsta mardröm har slagit in. 3 nya Tim Erikssons från div.1 och det presenteras i nyhetsbrevet som något slags positivt.
Även om det är kul att få se Honken ett år till så tycker jag att det är lika bra att vi skiter i Kalus och alla andra med lite rutin och ålder nu faktiskt. För deras skull. Det är ändå kört och vi har en riktigt pissig lågbudget-säsong framför oss.
Hellre tre stycken Tim Eriksson än tre stycken Ahlén åtminstone... Å andra sidan sitter ju du och onanerar till Bash Brothers och dricker Hembränt med näsblod på fredagkvällarna. Det inte våld löser, löser sig med mer våld!
Har du läst boken "Bitterfittan"?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Nope, handlar den också ett ras av episka proportioner som kan drabba ett hockeylag?
- Huddinge killarna är tänkta som tredjelina
- Fimpen lägger av
- Adam har förstaspaden
- Ahlén är nära DIF, men att han inte får plats om Ölvestad förlänger eller ett mirakel inträffar och Fimpen lirar kvar
- Challe jobbar på att få in Kalus
- Krutet bränns på en första center
- Huddinge killlarna tillsamans med Adam, Guter och Sörensen är tänkta som framtida stomspelare
Det där låter ändå bra. Ölvestad är prio 1. Att ersätta honom med Ahlén känns hemskt. Men det är väl en verklighet man tvingas leva i. Får vi in Ölvestad, Kalus och en riktigt vass förstacenter så blir jag väldigt glad ändå.
Adam med förstaspaden är ju lite oroande, hoppas vi kan signa en jämbördig målvakt med honom i alla fall som kan tävla om det. Som vi hade med Wesslau och Ridderwall 09/10.
Tro mig - Adam är redo
Haha hade nyss tänkt påpeka att du antagligen kommer drömma mardrömmar om dessa spelare!
Hellre tre stycken Tim Eriksson än tre stycken Ahlén åtminstone... Å andra sidan sitter ju du och onanerar till Bash Brothers och dricker Hembränt med näsblod på fredagkvällarna. Det inte våld löser, löser sig med mer våld!
Går vi inte upp i år blir det många fler lågbudgetssonger med matcher i mälarhöjden i värsta fall.
Läge att inse hur jävla illa ställt det är med hockeyn i Stockholm och hur ojämlika villkoren är ned klubbar från landsorten som kan få trotoarkanter och campingplatser.
Tro mig - det är läge att mobilisera alla som älskar DIF och tillsammans hjälpas åt att skapa så goda förutsättningar som möjligt för DIF
Jag gillar att vi fått in 3spelare som kan göra poäng!
Dock har jag mina personliga problem med 2av spelarna. Det är måns. När han gick ut och grät i media över hur elaka dif var. Och tyckte han var som någon liten oskyldig pojke som inte förstod bättre.
Och det andra är att en av spelarna har presenterat aik.
Men jag tänker ge killarna en chans utan att döma på förhand, dom verkar hitta varann bra!
- Fimpen lägger av
- Adam har förstaspaden
- Ahlén är nära DIF, men att han inte får plats om Ölvestad förlänger eller ett mirakel inträffar och Fimpen lirar kvar
- Huddinge killlarna tillsamans med Adam, Guter och Sörensen är tänkta som framtida stomspelare
Det där låter ändå bra. Ölvestad är prio 1. Att ersätta honom med Ahlén känns hemskt. .
Glory1 skrev:Frågan är hur dom klarar pressen (huddinge trion)
Kanske inte ska döma efter en intervju men kändes ju sådär på den punkten..
Svaret är nej - tanken är dock inte att är denna trio som skall bära oss hem till eliten på sina sköra unga axlar. Dom är en investering för framtiden.
-daniel- skrev:Det här med förstacenter du pratar om Andy, är det något du hört från trovärdig källa? Jag ställer mig skeptisk till det men vore oerhört positivt överraskad om det stämmer.
I silly finns inga säkra källor.
Tjae, om du exempelvis själv hade pratat med Challe så kunde väl det ansetts som tämligen säkert. Det var något sådant jag gissade på.
- Fimpen lägger av
- Adam har förstaspaden
Det där låter ändå bra. Ölvestad är prio 1. Att ersätta honom med Ahlén känns hemskt. Men det är väl en verklighet man tvingas leva i. Får vi in Ölvestad, Kalus och en riktigt vass förstacenter så blir jag väldigt glad ändå.
Adam med förstaspaden är ju lite oroande, hoppas vi kan signa en jämbördig målvakt med honom i alla fall som kan tävla om det. Som vi hade med Wesslau och Ridderwall 09/10.
Tro mig - Adam är redo
Jag har väl sett honom lika mycket som du. Vill i alla fall ha en likvärdig målvakt bredvid honom. Inte Adam och någon J20-målvakt det vill säga. Fan synd att vi inte tog Hanses.