Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:
SirDIFalot skrev:Fan, man är lite orolig alltså. Man får mer och mer känslan av att Huddinge-killarna är vår andrakedja och att nästa två nyförvärv är Ahlén och Calle G. Samtidigt har vi en förstakedja som inte är direkt optimal. Johner visade ifjol att han inte är den förstacentern vi hoppades på. Sörensen har stor potential men vi kan inte lita på att han gör 40-50 poäng direkt.

Signa Calle G och Ahlén och meddela att Reideborn är vår förstamålvakt nu så tar jag och hårtorken ett bad ihop ikväll...
Varför tror du så starkt att dem är vår andrakedja?
Kan väl vara så men jag har svårt och tro det. Men om DIF signar både Calle G och Ahlén så blir jag riktigt jävla trött.
Vill nog sänka mina förväntningar så man inte blir besviken när vi väl får facit.
Expert.
Användarvisningsbild
Boeman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Boeman »

Jag tycker inte att man ska vara allt för negativ även fast truppen inte ser så vrålstark ut.
Allsvenskan har blivit väldigt plundrad på väldigt många bra spelare den här säsongen.
Rögle och Timrå är inte alls i samma klass som Örebro och Leksand på långa vägar.
Ovissheten inför denna säsongen är och kommer att vara enorm.

Tony kommer att få arbeta med ett lag nu redan från början av säsongen,
Och det kommer att göra stor skillnad,Hur stor återstår att se.
Bäste truppen på papperet får inte alltid skåla.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

-daniel- skrev:
Metal Machine skrev:Jag tror INTE att Ljung har potentialen att höja sig. Helt enkelt därför att det inte fanns några sådana tendenser under den gångna säsongen. Alls. Tyvärr alltså. Det är rent önsketänkande att tro att han ska ta några enorma kliv framåt.
Han var ju betydligt bättre åren innan men fick "växtvärk" i DIF. Handlar inte om att han skall höja sig till en nivå han inte haft i sig tidigare...

Dessutom heter han LjungH.
Ah, vilken tabbe! Sorry för den. *dumstrut på*

Tror fortfarande inte på LjungHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH, men har gärna fel.

Edit: För mig är det redan uppenbart vem som är eller kommer att bli den nya hackkycklingen. Ljungh är solklart min dito i alla fall.
Senast redigerad av Metal Machine den 2013-04-24 17:09:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Det verkar som att många tror att vi bara kommer värva 2 forwards till. Förutsatt att Hank stannar har vi 9 forwards. Jag har alltid antagit att vi skulle ha 12-13 stycken. Alltså minst tre till. Jag kommer att bli orolig om vi ställer upp med 11 ordinarie forwards. Kan inte minnas att Djurgården gjort det tidigare.

Jag räknar naivt med 3-4 forwards till. Ekonomin talar väl emot.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Metal Machine skrev:
Edit: För mig är det redan uppenbart vem som är eller kommer att bli den nya hackkycklingen. Ljungh är solklart min dito i alla fall.
Ja, det är ju bra att du har bestämt dig redan (?)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

skönt att det är 2 års kontrakt på dem killarna iaf :)
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattebo skrev:Det verkar som att många tror att vi bara kommer värva 2 forwards till. Förutsatt att Hank stannar har vi 9 forwards. Jag har alltid antagit att vi skulle ha 12-13 stycken. Alltså minst tre till. Jag kommer att bli orolig om vi ställer upp med 11 ordinarie forwards. Kan inte minnas att Djurgården gjort det tidigare.

Med tanke på vad som sades på backsidan. Att de fyller ut med juniorer på plats 8:a och efter det. Så känns det som att det blir något liknande på forwardssidan. 12 forwards, sedan Lindberg, och sen eventuellt andra juniorer. Det blir ju alltid en eller två juniorer som överraskande tar en plats.

Förstår vad du menar, men tror inte det blir så.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Metal Machine skrev:
-daniel- skrev:
Metal Machine skrev:Jag tror INTE att Ljung har potentialen att höja sig. Helt enkelt därför att det inte fanns några sådana tendenser under den gångna säsongen. Alls. Tyvärr alltså. Det är rent önsketänkande att tro att han ska ta några enorma kliv framåt.
Han var ju betydligt bättre åren innan men fick "växtvärk" i DIF. Handlar inte om att han skall höja sig till en nivå han inte haft i sig tidigare...

Jag tror han kommer höja sig. Tror inte det är lätt att komma från i stort sett vilket lag som helst till Djurgården och Hovet. Inte nog med storleken och magnituden i klubbhistorien, du har ett enormt tryck på Hovet i form av ramsor (goda som dåliga) istället för klappor och trummor. Varje kväll din flickvän slår upp sportbladet står det om dig och din klubb, varje kväll. En hel del spelare genom åren har bevisat att de inte klarar av det första året, kanske inte ens år två eller tre. Lägg antagligen därtill ett spelsystem som kanske kan anses spelförstörande, det är ju inte så att vi genom åren haft spelsystem som gagnat lirarna, och de är ju oftast de som inte lyckas i Djurgården.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Metal Machine

Jim Morrison skrev:
Metal Machine skrev:
Ja, det är ju bra att du har bestämt dig redan (?)
Nä, men han har redan varit det sen han kom i stort sett. Jag behövde bara se honom i en match för att bli besviken. Han måste göra så mycket mer än alla andra för att bli accepterad av mig. Så enkelt är det.

Jag hade inte sett honom så mycket innan, ska erkännas, men jag hade en bra känsla kring honom. Den var ju uppenbarligen helt fel. Jag trodde att han var liten, kvick och skicklig med pucken. I verkligheten var han liten (förvisso), trög, tappade pucken på fel ställen, dålig kontroll, svag, dåligt skott, o.s.v. Inte riktigt min typ.
Tobb

Inlägg av Tobb »

Skulle vilja ha in en powerforward med bra fart som slår in returer och alltid går rakt på kassen tillsammans med Johner och Sörensen i en kedja. Någon nordamerikan skulle inte vara helt fel för rätt peng.

Jag är rädd att vi får se Ljungh i en andra kedja och då måste han fan se till att prestera i år. Skulle helst vilja se en ny center som kompletterar Ljungh och Guter på ett bra vis och KAN teka.

Huddingekillarna i en tredjekedja till att börja med, kan flyttas upp och ner beroende på hur de presterar. Men tycker vi ska spela dom tillsammans till att börja med helt klart. Skönt att man varit vettiga nog att skriva två åriga kontrakt med alla tre.

Fjärdekedja med Hank-Honken-Junior. Drömmen vore att Jimmie spelade vidare här eller att Kalus skriver på för oss alternativt att vi tar in två stycken till andra kedjan som får spela med Guter och ger Ljungh en plats här. Men det mest realistiska är väl att en junior får ta platsen.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:
Mattebo skrev:Det verkar som att många tror att vi bara kommer värva 2 forwards till. Förutsatt att Hank stannar har vi 9 forwards. Jag har alltid antagit att vi skulle ha 12-13 stycken. Alltså minst tre till. Jag kommer att bli orolig om vi ställer upp med 11 ordinarie forwards. Kan inte minnas att Djurgården gjort det tidigare.

Med tanke på vad som sades på backsidan. Att de fyller ut med juniorer på plats 8:a och efter det. Så känns det som att det blir något liknande på forwardssidan. 12 forwards, sedan Lindberg, och sen eventuellt andra juniorer. Det blir ju alltid en eller två juniorer som överraskande tar en plats.

All right, blir säkert 12 då. Challe sade ju "Vi ska ha in ytterligare några forwards." Det låter inte i mina öron som två stycken. Några börjar vid tre. =)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattebo skrev:
SirDIFalot skrev:

All right, blir säkert 12 då. Challe sade ju "Vi ska ha in ytterligare några forwards." Det låter inte i mina öron som två stycken. Några börjar vid tre. =)
Förhoppningsvis Saviano, Ölvestad och en till transatlant.
Expert.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Metal Machine skrev:
-daniel- skrev:

Ljungh höjde ju sig rejält i ett par matcher förra säsongen när han spelade med Landeskog. Dessutom har han ju en riktigt imponerande Guldgallerssäsong i Västerås samt en solid men inte fullt lika imponerande efter det. Jag tror att han har potential och mest var vettskrämd över omställningen. Han fungerade ganska bra i BP och han kunde då och då skapa rätt okej. Hans stora problem var att självförtroendet var så lågt att han brände alla chanser.
Metal Machine

Ptja, det är ju bra att ni är positiva till Ljungh, men jag har hört det där tugget tidigare om andra spelare, som aldrig har lyckats. Jag tror det när jag ser det. Hoppas dock att NI har rätt givetvis.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av BaronVonDif »

Budgeten må vara några miljoner mindre men det känns ändå som det borde vara en bit kvar till 12 miljoner? Kan ju vara så att man satsar på en gångbar trupp och spar nån miljon för spets strax innan fönstret stänger i januari.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Låst