Heinerö kommer explodera i DIF. Har alltid varit menat att han ska bli något stort, ända sedan Haninge-tiden. Hoppas det lossnar på riktigt nu. Magkänslan säger att det blir så.litto skrev:Tomas Ros ?@Rosenrasande 2m
Niklas Heinerö kommer göra succé i allsvenskan. Grymt spelsinne.
Så det finns ett hopp i Heinerö.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Ja, jag tror du har helt rätt och har varit inne på det tidigare. De här klausulerna tror jag verkligen har legat oss i fatet när det gäller forwardssidan....Kall-El skrev:Det blir nog 2 forwards till in samt en målvakt och med tanke på hur truppen hittills ser ut räknar jag med att detta kommer röra sig om "spetsspelare" för vår del. Möjligtvis kanske det kan bli tre forwards om någon av Fimpen eller Ölvestad kan tänkas sig att spela för en billig peng.-daniel- skrev:Ljungh har ju stooor potential om man ser till säsongen då han fick Guldgallret. Han kommer göra en bättre säsong än förra, det räknar Challe med och således kommer han få centra i en andralina. Tämligen övertygad om det. Huddingespelarna tar plats i en 3:e.Jepe skrev:Får Ljungh större förtroende så kommer självförtroendet och då kommer han passa som en andracenter. När han fick kontinuerligt med speltid förra säsongen så gjorde han det bra. Så jag tror definitiv att Ljungh kan funka i den rollen.SirDIFalot skrev:Han klarade den ju rätt bra i Västerås. Så hoppet finns. Övertygad om att han blir bättre än ifjol i alla fall.pulverapa skrev:Alltså, det håller inte med Ljungh som andracenter. Han har många år kvar tills han klarar den rollen, om ens någonsin.
X - Johner - Sörensen
Guter - Ljungh - X
Heinerö - Sundberg - Krüger
Hank - Honken - Kalin/Lindberg (eller motsvarande)
Det är vad jag tror vi kommer få se.
Undrar hur mycket deg vi tappar på de spelare som utnyttjade klausulerna i sina kontrakt alltså?
När man ser på namnen får man ju obehagliga vibbar kring att det kan röra sig om ganska feta summor.
EDIT: Menar naturligtvis att forwardssidan blivit lidande för att vi haft konstiga klausuler på backsidan. Men det förstod ni redan.
Senast redigerad av -daniel- den 2013-04-24 16:22:07, redigerad totalt 1 gånger.
Nu är folk inne & yrar om att Ölvestad måste gå ner i lön..... Det hela handlar om motivationen (som det verkar nu så finns inte den) & om kroppen håller...
- SirDIFalot
Jo, men alla måste nog gå ner i lön när budgeten går ner från 18,8 mille till 12 mille. Sen har ju givetvis hans skrala poängproduktion en hel del med snacket om att gå ner i lön.Caveman skrev:Nu är folk inne & yrar om att Ölvestad måste gå ner i lön..... Det hela handlar om motivationen (som det verkar nu så finns inte den) & om kroppen håller...
Expert.
Är det bara två forwards till som skall in måste det bli spelare som kan "göra poäng" med tanke på hur resten av laget ser ut.
Detta utesluter enligt mig spelare som Ölvestad och för all del även Fimpen.
Skulle de två sista forwardsplatserna fyllas ut med t ex Ölvestad och Ahlén eller Gustafsson ja då ser det jävligt klent ut.
Detta utesluter enligt mig spelare som Ölvestad och för all del även Fimpen.
Skulle de två sista forwardsplatserna fyllas ut med t ex Ölvestad och Ahlén eller Gustafsson ja då ser det jävligt klent ut.
Men folk har inte en susning om Ölvestads lön, hur mycket han har gått ner i lön.SirDIFalot skrev:Jo, men alla måste nog gå ner i lön när budgeten går ner från 18,8 mille till 12 mille. Sen har ju givetvis hans skrala poängproduktion en hel del med snacket om att gå ner i lön.Caveman skrev:Nu är folk inne & yrar om att Ölvestad måste gå ner i lön..... Det hela handlar om motivationen (som det verkar nu så finns inte den) & om kroppen håller...
Men nu är det inte lönen som är problemet utan motivationen & hälsan, om jag förstått det hela rätt så verkar det inte som om Jimmie har tillräckligt med motivation för att köra en säsong till i Allsvenskan.
Senast redigerad av Caveman den 2013-04-24 16:29:22, redigerad totalt 1 gånger.
Kul med huddingelirarna och det borde öppna upp för två producerande spelare för någon av de två första kedjorna! Borde det inte gå att hitta två hyfsat billiga producerande spelare i ncaa? Varit inne på det förut. Broc Little kom ju tex hit och öste in poäng och var väl inte speciellt dyr.
Mycket chansningar men dess värre är det väl den vägen vi måste gå när vi inte har råd med etablerade spelare.
Mitt lag för nästa säsong får gärna se ut såhär
Sörensen-Johner-Guter
Nordamerikan(gärna duktig målskytt)-nordamerikan-Jimmie
Heinerö-Sundberg-Krüger
Ljungh-Honken-Hank
Vi borde ha råd med det här om inte huddingekillarna kostar mer än man tror och Jimmie ska ner i lön rejält också!
Mycket chansningar men dess värre är det väl den vägen vi måste gå när vi inte har råd med etablerade spelare.
Mitt lag för nästa säsong får gärna se ut såhär
Sörensen-Johner-Guter
Nordamerikan(gärna duktig målskytt)-nordamerikan-Jimmie
Heinerö-Sundberg-Krüger
Ljungh-Honken-Hank
Vi borde ha råd med det här om inte huddingekillarna kostar mer än man tror och Jimmie ska ner i lön rejält också!
Senast redigerad av mb81 den 2013-04-24 16:30:04, redigerad totalt 1 gånger.
- Datsyuk_13
Haha, vad FAN menar han med det?!SirDIFalot skrev:Tomas Ros ?@Rosenrasande 44s
Jag vet att AIK var på Heinerö, men att de inte hade råd med honom. Tyder på att AIK har liten budget.
Hahaha va? Antingen är Huddinge-trion dyrare än vi tror eller så har aik verkligen en sjuuuukt liten budget.
Skulle aik, som elitserieförening, inte ens ha råd att värva spelare från ettan? Då fattar man verkligen att deras ekonomi är illa. Riktigt illa.

Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2013-04-24 16:30:32, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Säg vad ni vill om Huddinge-kedjan, men alla tre var SÄMSTA intervjukillarna

Risken känns som överhängande att Timmy är en av våra bäst betalda spelare kommande säsong.
I övrigt menade ju Rosen att Bremberg skulle vara Allsvenskan bästa spelare inför förra säsongen så vad den mannen yrar om skulle jag inte ge många ruttna lingon för.
I övrigt menade ju Rosen att Bremberg skulle vara Allsvenskan bästa spelare inför förra säsongen så vad den mannen yrar om skulle jag inte ge många ruttna lingon för.
- Datsyuk_13
De är här för att spela hockey.DIFtomppa skrev:Säg vad ni vill om Huddinge-kedjan, men alla tre var SÄMSTA intervjukillarna![]()
![]()
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- SirDIFalot
Det var väl inte många som trodde annorlunda där? Hade han bara varit motiverad hade han varit det. Sånt där är ju svårt att förutse.Kall-El skrev:Risken känns som överhängande att Timmy är en av våra bäst betalda spelare kommande säsong.
Expert.
-
Bra, då vet vi att både Hank och Jimmie är kvar nästa säsong. De nya matchtröjorna hängde bakom killarna i intervjuerna. Där ses både 17 och 19 tydligt, varför skulle de trycka upp tröjor om de skulle va kvar annars?
- -daniel-
Nya? Är väl ändå samma som förra säsongen.1962FenderStrat skrev:Bra, då vet vi att både Hank och Jimmie är kvar nästa säsong. De nya matchtröjorna hängde bakom killarna i intervjuerna. Där ses både 17 och 19 tydligt, varför skulle de trycka upp tröjor om de skulle va kvar annars?
- SirDIFalot
Det där är väl inga nya tröjor? Det är vårt tredje ställ från European Trophy den här säsongen. Eller?1962FenderStrat skrev:Bra, då vet vi att både Hank och Jimmie är kvar nästa säsong. De nya matchtröjorna hängde bakom killarna i intervjuerna. Där ses både 17 och 19 tydligt, varför skulle de trycka upp tröjor om de skulle va kvar annars?
Expert.