Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Metal Machine

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Metal Machine »

Huddinge-grabbarna klara! JAG är positiv. :D
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Huddinge-grabbarna klara! JAG är positiv. :D
Oj då. Ja, då är inte mycket att diskutera längre antar jag.

http://www.difhockey.se/artikel/2512/

Hur långa är kontrakten?
Expert.
Användarvisningsbild
SebGla
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SebGla »

Metal Machine skrev:Huddinge-grabbarna klara! JAG är positiv. :D
Jag också!!
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Allvarligt talat. Vi har allsvenskans fetaste budget. Jag förväntar mig att vi ställer upp med ett lag som går direkt till kvalserien. I det laget ingår inte Ahlén, Carl Gustafsson eller Petr Kalus.

Om vi tar in den sjukt billiga Huddinge-kedjan så måste tre klasspelare in. Vi snackar Damien Fleury-klass eller bättre.
Det är inte ofta jag håller med dig, men här är vi ganska överens. Jag accepterar Huddinge-trion om det innebär enorm spets i topp 6. Annars ser jag inte riktigt syftet med att chansa med spelare från en så dålig liga.

Kalus kan jag definitivt tänka mig dock, men det beror lite på vilka andra spelare vi har och om Ölvestad slutar och lite sånt.
Äsch, Vi håller ju med varandra ofta! Jag tycker du skriver mycket bra saker. Puss!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ok då vart det förväntade klart.

Lite beroende på vad som händer så är jag ändå försiktigt optimistisk till Huddinge-linan. Honken känns stabil; det är en äldre erfaren kulturbärare. Kan bli oerhört viktig om alla andra lägger av.
Senast redigerad av -daniel- den 2013-04-24 16:02:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

Okej, Vi värvar Huddinge-trion. Det kan nog bli bra.

Det är alltid lika kul hur rätt ute forumet är. Det här startade väl som något tips för en månad sen, och har vuxit sig starkare för varje dag som gått. Till slut är de klara. Ibland undrar man om Challe är inne och läser vad fansen vill ha. :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Undra hur man kommer hantera det här. Det är en alldeles för stor chansning att ge allihopa en topp 6-roll. Å andra sidan är det förmodligen en roll som dom behöver för att lyckas..
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev:Rent spontant känner jag bara ''Fyfan vilka skitvärvningar''. Lite som jag kände när Almtorp och Carlsson presenterades.

Fråga mig inte varför men känns som flopp rakt igenom för dessa småväxta killar..

Är dom billiga öppnar det ju dock för lite hetare spelare, hoppas inte vi lägger några stora summor på några som presterat bra i Huddinge, säger mig ingenting!!
Hade en ruskigt dålig känsla angående både Almtorp och Carlsson. En känsla jag inte alls har nu. Överhuvudtaget. Jag tror att grabbarna från Huddinge kommer att göra det riktigt bra och dom är dessutom utvecklingsbara. Har sagt det förut också, men Heinerö tror jag kommer att bli en riktig klasspelare. Får hoppas på nästa Marcus Nilsson (BIK).

Michael Holmqvist får C:et nästa säsong? Lite lustigt med tanke på hur jag totalsågade den värvningen när den hände. Fan vad fel man kan ha.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2013-04-24 16:01:04, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:Undra hur man kommer hantera det här. Det är en alldeles för stor chansning att ge allihopa en topp 6-roll. Å andra sidan är det förmodligen en roll som dom behöver för att lyckas..
Ja, antagligen är det andrakedjan vi ser här. Det blir nog svårt att värva fyra spelare till för att fylla ut kedjorna. Dock positivt att det här är en kedja som troligtvis inte kommer splittras under säsongen.
Rix

Inlägg av Rix »

Huddinge kedjan är intressant, men dem kan inte få mer en än roll i en tredjekedja till att börja med. DIF kan ju faktiskt låta dem testa det i matcherna i ET och få se vad dom står, klarar dom sig OK eller bättre mot ET motstånd bör dem klara sig helt okej på AS nivå också.

Positivt att Honken förlänger också, tycker han förtjänar det. Frågan är bara om Honken nu blir fjärdecenter? Fimpen skadeläge är bekymrande, älskar Fimpen som profil och spelare, men om han max kan lira 20-25 matcher så kan vi inte ta in han.

Nu måste dock DIF ta in spets, vi måste ha folk som kan styra i PP och producera poäng.

Saviano (?) - Johner - Soares (?)
Guter - Ljungh - Sörenssen
Huddinge kedjan
Hank - Honken - Kalus?
Extra: junior från J20

Om vi värvar följande forwards finns det möjlighet till en bra målvakt också? Även om Adam gjorde det bra så är jag osäker på om han är redo för första spaden i ett helt år.

Verkar som att både Ölvestad och Fimpen inte kommer spela mer, vilket är skittråkigt såklart.
Metal Machine

Jim Morrison skrev:
diftobbe89 skrev:Rent spontant känner jag bara ''Fyfan vilka skitvärvningar''. Lite som jag kände när Almtorp och Carlsson presenterades.

Fråga mig inte varför men känns som flopp rakt igenom för dessa småväxta killar..

Är dom billiga öppnar det ju dock för lite hetare spelare, hoppas inte vi lägger några stora summor på några som presterat bra i Huddinge, säger mig ingenting!!
Hade en ruskigt dålig känsla angående både Almtorp och Carlsson. En känsla jag inte alls har nu. Överhuvudtaget. Jag tror att grabbarna från Huddinge kommer att göra det riktigt bra och dom är dessutom utvecklingsbara. Har sagt det förutom också, men Heinerö tror jag kommer att bli en riktig klasspelare. Får hoppas på nästa Marcus Nilsson (BIK)
Kan bara hålla med. Det är bara titta på de övriga AS-lagen. Heter man inte Leksand eller Örebro, och har en sjö att ösa ur, är det lagen som vågar chansa som också lyckas, typ BIK. Med våra resurser kan vi kosta på oss att båda chansa och safe:a på samma gång.
Användarvisningsbild
android

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av android »

Måns sa ju till ab att han aldrig skulle kunna tänka sig att komma tillbaka. Välkommen Måns, livet har inte blivit vad vi hoppades. Varken för dig eller DIF. Två förlorare möts igen minus och minus blir plus?

Han har i alla fall ett otroligt grymt spelsinne. Sanslöst bra. Hoppas på att han mognat och tränar hårt nu då kommer han göra över 40 poäng.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Så länge det faktiskt innebär att vi har utrymme för två riktiga topp 6-forwards fortfarande så är jag nöjd. Gärna en center. Men det är inget jag förväntar mig.
Expert.
Metal Machine

Det känns verkligen citronsurt att sitta här med Markus Ljung. Vi hade fått in en riktigt bra nordamerikan för den pengen. Då hade allting sett mycket ljusare ut.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

Alltså, det håller inte med Ljungh som andracenter. Han har många år kvar tills han klarar den rollen, om ens någonsin. :(
Låst