-daniel- skrev:Känns ju inte vettigt någonstans om vi tar in Calle G och Ahlén... och lägger Jimmie av så känns det ju fruktansvärt tungt. Mest slätstrukna lag DIF någonsin ställt på banan? Ja, antagligen. Vi måste ju åtminstone få in nån spets om vi tar in massa brunkare på varenda position. Nä usch vad deppig jag blev nu.
Det märkligaste är ju att man får känslan av att Huddingegrabbarna går in som andrakedja.
Varför tror du egentligen det? Challe kan inte resonera så. Vore snudd på katastrof.
Sörensen-Johner-Guter
Sen har vi Hank och Ljungh under kontrakt. Och vi har erbjudanden ute till Calle G, Ahlén, Ölvestad, Kalus, Honken, Fimpen (?).
Eller är tanken att vi bara ska satsa på power i en eventuell andrakedja? Sanslöst få "lirare" i årets trupp i alla fall. Sörensen är rätt ensam.
-daniel- skrev:Känns ju inte vettigt någonstans om vi tar in Calle G och Ahlén... och lägger Jimmie av så känns det ju fruktansvärt tungt. Mest slätstrukna lag DIF någonsin ställt på banan? Ja, antagligen. Vi måste ju åtminstone få in nån spets om vi tar in massa brunkare på varenda position. Nä usch vad deppig jag blev nu.
Det märkligaste är ju att man får känslan av att Huddingegrabbarna går in som andrakedja.
Varför tror du egentligen det? Challe kan inte resonera så. Vore snudd på katastrof.
Sörensen-Johner-Guter
Sen har vi Hank och Ljungh under kontrakt. Och vi har erbjudanden ute till Calle G, Ahlén, Ölvestad, Kalus, Honken, Fimpen (?).
Eller är tanken att vi bara ska satsa på power i en eventuell andrakedja? Sanslöst få "lirare" i årets trupp i alla fall. Sörensen är rätt ensam.
Fast att man visat någon form av intresse (dessutom löst rykte) betyder ju inte ett skvatt...man vill väl höra sig för med typ Ahlén om Fimpen lägger av etc. Har svårt att se att vi helt plötsligt kommer bli något brunkarlag rent generellt.
Visst behöver vi flera riktiga spelfördelare/lirare i laget, oerhört tunnsått på den posten just nu.
Skulle Challe värva Owuya skulle ju det kännas som en mycket stabilare värvning än vad Chet kändes som förra Silly'n. Själv hade jag blivit nöjd/mycket nöjd med Owuya i målet nästa säsong. En kille med djurgårdshjärta och har en historia i klubben sedan barnsben. Skulle han sedan inte slå igenom, och inget NHL-intresse finns, kanske vi kan utveckla honom till en stabil stomme på målvaktssidan en längre tid framåt.
Huddinge, känns intressant. Skulle verkligen vilja se de lira en match tillsammans. 143p under grundserien och ytterligare 50p i playoff. Det säger ju fortfarande någonting om grabbarna och deras lina. Måste också fråga er som är skeptiska till värvningen, varför skulle de bli en flopp? Vi kan ju inte räkna med 193p i allsvenskan, och vi plockar upp juniorer som producerar 30-40p i J20 på ca 40 matcher. Då måste väl dessa grabbar duga?? Att vara liten behöver väl inte heller nödvändigtvis vara dåligt? Se bara Abotts i skoterklubben som exempel. Inga extrema poängmaskiner men fan va de hatas på banan och gör sitt jobb.
Men som tidigare talare sagt så saknar vi spetsen och ju fler inlägg jag läser på den här tråden desto nervösare blir jag. Önskar mig målskyttar och lirare i förstamaj-present (om någon sådan finns)
Allvarligt talat. Vi har allsvenskans fetaste budget. Jag förväntar mig att vi ställer upp med ett lag som går direkt till kvalserien. I det laget ingår inte Ahlén, Carl Gustafsson eller Petr Kalus.
Om vi tar in den sjukt billiga Huddinge-kedjan så måste tre klasspelare in. Vi snackar Damien Fleury-klass eller bättre.
pulverapa skrev:Allvarligt talat. Vi har allsvenskans fetaste budget. Jag förväntar mig att vi ställer upp med ett lag som går direkt till kvalserien. I det laget ingår inte Ahlén, Carl Gustafsson eller Petr Kalus.
Om vi tar in den sjukt billiga Huddinge-kedjan så måste tre klasspelare in. Vi snackar Damien Fleury-klass eller bättre.
Det är inte ofta jag håller med dig, men här är vi ganska överens. Jag accepterar Huddinge-trion om det innebär enorm spets i topp 6. Annars ser jag inte riktigt syftet med att chansa med spelare från en så dålig liga.
Kalus kan jag definitivt tänka mig dock, men det beror lite på vilka andra spelare vi har och om Ölvestad slutar och lite sånt.