Vi får ju in kvalrutin till division 1 iaf.Nummer19 skrev:Känns som en enorm jävla chansning att ta hit hela Huddinges första-lina. Tvekar på om det kommer bli en flipp. Tippar på flopp.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Med tanke på att de tog två veckor innan man gick ut med att Ottosson lagt av.
Så får man vara nöjd med om DIF går ut med någonting överhuvudtaget.
Så får man vara nöjd med om DIF går ut med någonting överhuvudtaget.
Vi har ju genom åren fått upp juniorer som presterat på den nivån vi velat placera dom på. Nu ska vi alltså få in 3 stycken spelare som är "juniorer" fastän deras senaste klubbadress säger Division 1. För mig är detta 3 stycken spelare som lika gärna kunde kommit från juniorleden fast med mer spelrutin än sagda juniorer. Jag tror baktanken här är stomspelare, att de inte blir så satans jäkla bra att de drar på direkten som våra juniorer hela tiden verkar göra. Till en billig peng dessutom (troligtvis). Jag är hittills nöjd med tankesättet, sen tror jag det kommer slå relativt väl ut men man kan ju alltid bli besviken.
Alltså, vi har tre spelare som i stort sett nyligen dominerat J20, och sedan gått vidare till att dominerat (i alla fall poängmässigt) i dels Division 1 men även snittat över 1 pinne per match i kvalspelet mot de bästa div 1 lagen samt sämsta HA lagen. Tycker på förhand det ser rätt ok ut.
Alltså, vi har tre spelare som i stort sett nyligen dominerat J20, och sedan gått vidare till att dominerat (i alla fall poängmässigt) i dels Division 1 men även snittat över 1 pinne per match i kvalspelet mot de bästa div 1 lagen samt sämsta HA lagen. Tycker på förhand det ser rätt ok ut.
Senast redigerad av seppuko den 2013-04-24 14:35:33, redigerad totalt 1 gånger.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- diftobbe89
Rent spontant känner jag bara ''Fyfan vilka skitvärvningar''. Lite som jag kände när Almtorp och Carlsson presenterades.
Fråga mig inte varför men känns som flopp rakt igenom för dessa småväxta killar..
Är dom billiga öppnar det ju dock för lite hetare spelare, hoppas inte vi lägger några stora summor på några som presterat bra i Huddinge, säger mig ingenting!!
Fråga mig inte varför men känns som flopp rakt igenom för dessa småväxta killar..
Är dom billiga öppnar det ju dock för lite hetare spelare, hoppas inte vi lägger några stora summor på några som presterat bra i Huddinge, säger mig ingenting!!
Spela fult
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Då antar jag att Huddingegrabbarna är tilltänkt andrakedja.Mattebo skrev:Jag skulle vilja se SirDIFalots ansiktsuttryck när Djurgården presenterar Huddingegrabbarna, Gustafsson och Ahlén. Och sedan inget mer.
De som var väldigt angelägna om att sluta med inaveln kan ju inte vara överdrivet glada i alla fall. Challe verkar verkligen satsa på att ha många brunkare. Får se om det är rätt melodi. Calle G, Hank, Ahlén, Honken, Fimpen, Ölvestad, Kalus är ju alla aktuella.
Vem ska göra poängen? Vi kommer ju ha en förstakedja med Johner och Sörensen. Vi kan inte förvänta oss att dom ska göra 60 poäng vardera direkt.
Edit: För övrigt så viskas det tydligen om att Jimmie lägger av.
Expert.
Då kan den kommande säsongen DRA ÅT HELVETE!SirDIFalot skrev:Då antar jag att Huddingegrabbarna är tilltänkt andrakedja.Mattebo skrev:Jag skulle vilja se SirDIFalots ansiktsuttryck när Djurgården presenterar Huddingegrabbarna, Gustafsson och Ahlén. Och sedan inget mer.
De som var väldigt angelägna om att sluta med inaveln kan ju inte vara överdrivet glada i alla fall. Challe verkar verkligen satsa på att ha många brunkare. Får se om det är rätt melodi. Calle G, Hank, Ahlén, Honken, Fimpen, Ölvestad, Kalus är ju alla aktuella.
Vem ska göra poängen? Vi kommer ju ha en förstakedja med Johner och Sörensen. Vi kan inte förvänta oss att dom ska göra 60 poäng vardera direkt.
Edit: För övrigt så viskas det tydligen om att Jimmie lägger av.
- SirDIFalot
Har samma "Vem ska göra målen?"-känsla. Och samma "Vi har inte en förstakedja som kan göra ALLA målen"-känsla.diftobbe89 skrev:Rent spontant känner jag bara ''Fyfan vilka skitvärvningar''. Lite som jag kände när Almtorp och Carlsson presenterades.
Expert.
- -daniel-
Känns ju inte vettigt någonstans om vi tar in Calle G och Ahlén... och lägger Jimmie av så känns det ju fruktansvärt tungt. Mest slätstrukna lag DIF någonsin ställt på banan? Ja, antagligen. Vi måste ju åtminstone få in nån spets om vi tar in massa brunkare på varenda position. Nä usch vad deppig jag blev nu. 

- SirDIFalot
Det märkligaste är ju att man får känslan av att Huddingegrabbarna går in som andrakedja.-daniel- skrev:Känns ju inte vettigt någonstans om vi tar in Calle G och Ahlén... och lägger Jimmie av så känns det ju fruktansvärt tungt. Mest slätstrukna lag DIF någonsin ställt på banan? Ja, antagligen. Vi måste ju åtminstone få in nån spets om vi tar in massa brunkare på varenda position. Nä usch vad deppig jag blev nu.
Expert.
-
I rent spekulationssyfte:
Sörensen-Johner-Saviano
Ölvestad-Ljungh-Guter
Huddinge-kedjan
Calle G-Holmqvist-Ahlén
Ser ju inte jättekul ut precis. Då slängde jag ändå in Saviano.
Sörensen-Johner-Saviano
Ölvestad-Ljungh-Guter
Huddinge-kedjan
Calle G-Holmqvist-Ahlén
Ser ju inte jättekul ut precis. Då slängde jag ändå in Saviano.
Förväntningarna inför säsongen är ju inte så höga. Antar att man siktar på att vara ett mittengäng och kanske slåss om förkvalsplatserna. Att få ekonomin att gå ihop är prio ett.
- Nummer19
Stämmer detta ger jag upp på riktigt. Fyfan.SirDIFalot skrev:Edit: För övrigt så viskas det tydligen om att Jimmie lägger av.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Ryktet om att Owuya skulle krita på, var det dagens skämt? eller finns det någon sanning i det?
Jag fattade det som en möjlig slutsats till att Owuyas agent vägrar svara på frågor om Owuyas framtid, vilket kan innebära vilken klubb som helst.Rocky3000 skrev:Ryktet om att Owuya skulle krita på, var det dagens skämt? eller finns det någon sanning i det?
i
- -daniel-
Varför tror du egentligen det? Challe kan inte resonera så. Vore snudd på katastrof.SirDIFalot skrev:Det märkligaste är ju att man får känslan av att Huddingegrabbarna går in som andrakedja.-daniel- skrev:Känns ju inte vettigt någonstans om vi tar in Calle G och Ahlén... och lägger Jimmie av så känns det ju fruktansvärt tungt. Mest slätstrukna lag DIF någonsin ställt på banan? Ja, antagligen. Vi måste ju åtminstone få in nån spets om vi tar in massa brunkare på varenda position. Nä usch vad deppig jag blev nu.