Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Återigen. Satsa gärna på Adam. Men i så fall ska EN TILL LIKVÄRDIG IN. Sedan får de konkurrera om förstaspaden. Tobias Sandberg håller inte ens på J20-nivå. Räkna INTE med honom. Alexander Berg är fortfarande, mig veterligen, det bästa alternativet. Han kan inte kosta mycket. Stor utvecklingspotential där.
Tobias Sandberg var en av SuperElits bästa målvakter förra året. Det säger ju inte mycket men att säga att han inte håller på J20 nivå är okunskap. Briljant många matcher och nästan ensam anledningen till att J20 tog sig till topp-10.Metal Machine skrev:Återigen. Satsa gärna på Adam. Men i så fall ska EN TILL LIKVÄRDIG IN. Sedan får de konkurrera om förstaspaden. Tobias Sandberg håller inte ens på J20-nivå. Räkna INTE med honom. Alexander Berg är fortfarande, mig veterligen, det bästa alternativet. Han kan inte kosta mycket. Stor utvecklingspotential där.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Frågan är om det inte är lika bra att låta Tobias få chansen bredvid Adam? Eller är det helt otänkbart? Fungerar det inte får man väl gå på målvaktsjakt under säsongen (börjar man i tid så borde det i sådana fall liksom finnas potential att hitta något).android skrev:Tobias Sandberg var en av SuperElits bästa målvakter förra året. Det säger ju inte mycket men att säga att han inte håller på J20 nivå är okunskap. Briljant många matcher och nästan ensam anledningen till att J20 tog sig till topp-10.Metal Machine skrev:Återigen. Satsa gärna på Adam. Men i så fall ska EN TILL LIKVÄRDIG IN. Sedan får de konkurrera om förstaspaden. Tobias Sandberg håller inte ens på J20-nivå. Räkna INTE med honom. Alexander Berg är fortfarande, mig veterligen, det bästa alternativet. Han kan inte kosta mycket. Stor utvecklingspotential där.
Unga målvakter känns svårbedömda. Vår målvaktstränare gillar ju Adam men om det är någon målvakt i våran organisation som inte håller på J20 nivå så är det Adam. Fruktansvärt dålig i dom J20 matcher som han stod. Går vi in i säsongen med Adam och Tobias som målvaktspar så skulle jag känna en del oro. Förhoppningsvis obefogad.-daniel- skrev:Frågan är om det inte är lika bra att låta Tobias få chansen bredvid Adam? Eller är det helt otänkbart? Fungerar det inte får man väl gå på målvaktsjakt under säsongen (börjar man i tid så borde det i sådana fall liksom finnas potential att hitta något).android skrev:Tobias Sandberg var en av SuperElits bästa målvakter förra året. Det säger ju inte mycket men att säga att han inte håller på J20 nivå är okunskap. Briljant många matcher och nästan ensam anledningen till att J20 tog sig till topp-10.Metal Machine skrev:Återigen. Satsa gärna på Adam. Men i så fall ska EN TILL LIKVÄRDIG IN. Sedan får de konkurrera om förstaspaden. Tobias Sandberg håller inte ens på J20-nivå. Räkna INTE med honom. Alexander Berg är fortfarande, mig veterligen, det bästa alternativet. Han kan inte kosta mycket. Stor utvecklingspotential där.
Född till sportchef.
- -daniel-
Kom inte Adam från att inte ha spelat på länge till att helt plötsligt bli inkastad i ett J20 lag som inte direkt spelade på topp..?android skrev:Unga målvakter känns svårbedömda. Vår målvaktstränare gillar ju Adam men om det är någon målvakt i våran organisation som inte håller på J20 nivå så är det Adam. Fruktansvärt dålig i dom J20 matcher som han stod. Går vi in i säsongen med Adam och Tobias som målvaktspar så skulle jag känna en del oro. Förhoppningsvis obefogad.-daniel- skrev:Frågan är om det inte är lika bra att låta Tobias få chansen bredvid Adam? Eller är det helt otänkbart? Fungerar det inte får man väl gå på målvaktsjakt under säsongen (börjar man i tid så borde det i sådana fall liksom finnas potential att hitta något).android skrev:Tobias Sandberg var en av SuperElits bästa målvakter förra året. Det säger ju inte mycket men att säga att han inte håller på J20 nivå är okunskap. Briljant många matcher och nästan ensam anledningen till att J20 tog sig till topp-10.Metal Machine skrev:Återigen. Satsa gärna på Adam. Men i så fall ska EN TILL LIKVÄRDIG IN. Sedan får de konkurrera om förstaspaden. Tobias Sandberg håller inte ens på J20-nivå. Räkna INTE med honom. Alexander Berg är fortfarande, mig veterligen, det bästa alternativet. Han kan inte kosta mycket. Stor utvecklingspotential där.
Målvakter är så jäkla svårbedömt rent allmänt. De flesta har potential att spela bra när samverkan med ett stabilt försvar fungerar. Sen finns det vissa målvakter som verkligen gör ett försvar mer stabilt genom sin trygghet och höga lägstanivå (typ Viktor Fasth).
Personligen tror jag inte att man kommer välja Adam / Tobias men vet inte om jag skulle vara så sjukligt oroad om vi valde det alternativet. Föredrar nästan det framför en halvhjärtad och halvdyr chansning...
På tal om forwards.. En kille som diskuterades till oss när vi var ett elitserielag är ju Niklas Nordgren. Gjorde väl en ok säsong i Timrå, vet inte hur intresset i elitserien är men det verkar ju helt knäpptyst omkring honom?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=281
Avgå Jocke.
- -daniel-
Han var ju utan tvekan dyrast i TIK förra säsongen så extremt tveksamt vi skulle ha råd. Tror dessutom att han nämnt att han eventuellt lägger ner karriären pga någon skada (om jag inte minns helt fel nu).B.I.B.A skrev:På tal om forwards.. En kille som diskuterades till oss när vi var ett elitserielag är ju Niklas Nordgren. Gjorde väl en ok säsong i Timrå, vet inte hur intresset i elitserien är men det verkar ju helt knäpptyst omkring honom?
Visst gjorde han det. Det kan ju vara en förklaring men han släppte en del väldigt billiga mål. Nu såg jag bara två matcher som han stod. Samtidigt så tyckte jag allt som oftast att han var bra när han fick chansen i A-laget.-daniel- skrev:Kom inte Adam från att inte ha spelat på länge till att helt plötsligt bli inkastad i ett J20 lag som inte direkt spelade på topp..?android skrev:Unga målvakter känns svårbedömda. Vår målvaktstränare gillar ju Adam men om det är någon målvakt i våran organisation som inte håller på J20 nivå så är det Adam. Fruktansvärt dålig i dom J20 matcher som han stod. Går vi in i säsongen med Adam och Tobias som målvaktspar så skulle jag känna en del oro. Förhoppningsvis obefogad.-daniel- skrev:Frågan är om det inte är lika bra att låta Tobias få chansen bredvid Adam? Eller är det helt otänkbart? Fungerar det inte får man väl gå på målvaktsjakt under säsongen (börjar man i tid så borde det i sådana fall liksom finnas potential att hitta något).android skrev:Tobias Sandberg var en av SuperElits bästa målvakter förra året. Det säger ju inte mycket men att säga att han inte håller på J20 nivå är okunskap. Briljant många matcher och nästan ensam anledningen till att J20 tog sig till topp-10.Metal Machine skrev:Återigen. Satsa gärna på Adam. Men i så fall ska EN TILL LIKVÄRDIG IN. Sedan får de konkurrera om förstaspaden. Tobias Sandberg håller inte ens på J20-nivå. Räkna INTE med honom. Alexander Berg är fortfarande, mig veterligen, det bästa alternativet. Han kan inte kosta mycket. Stor utvecklingspotential där.
Målvakter är så jäkla svårbedömt rent allmänt. De flesta har potential att spela bra när samverkan med ett stabilt försvar fungerar. Sen finns det vissa målvakter som verkligen gör ett försvar mer stabilt genom sin trygghet och höga lägstanivå (typ Viktor Fasth).
Personligen tror jag inte att man kommer välja Adam / Tobias men vet inte om jag skulle vara så sjukligt oroad om vi valde det alternativet. Föredrar nästan det framför en halvhjärtad och halvdyr chansning...
Håller med dig om att en billig chansning är bättre än en dyr chansning.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
https://twitter.com/joelskold82/status/ ... 2387776512
Löst rykte om Chets framtid.
Löst rykte om Chets framtid.
Expert.
-
Äh, okej då. Jag såg honom en match (derby mot ajk) och då kastade han in 3 puckar i målet. Sitter väl kvar, antar jag.android skrev:Tobias Sandberg var en av SuperElits bästa målvakter förra året. Det säger ju inte mycket men att säga att han inte håller på J20 nivå är okunskap. Briljant många matcher och nästan ensam anledningen till att J20 tog sig till topp-10.Metal Machine skrev:Återigen. Satsa gärna på Adam. Men i så fall ska EN TILL LIKVÄRDIG IN. Sedan får de konkurrera om förstaspaden. Tobias Sandberg håller inte ens på J20-nivå. Räkna INTE med honom. Alexander Berg är fortfarande, mig veterligen, det bästa alternativet. Han kan inte kosta mycket. Stor utvecklingspotential där.
Hellre då Molinder. Vore en bra värvning.B.I.B.A skrev:På tal om forwards.. En kille som diskuterades till oss när vi var ett elitserielag är ju Niklas Nordgren. Gjorde väl en ok säsong i Timrå, vet inte hur intresset i elitserien är men det verkar ju helt knäpptyst omkring honom?
Hellre då Jeremy Boyce. Vore riktigt intressant.Malto skrev:Hellre då Molinder. Vore en bra värvning.B.I.B.A skrev:På tal om forwards.. En kille som diskuterades till oss när vi var ett elitserielag är ju Niklas Nordgren. Gjorde väl en ok säsong i Timrå, vet inte hur intresset i elitserien är men det verkar ju helt knäpptyst omkring honom?
- SirDIFalot
Nordgren kommer definitivt inte behöva spela i allsvenskan.
Expert.
Jag förstår inte varför vissa är så negativa till huddingetrion. Framförallt Krüger vore lysande. Tre billiga grabbar med utvecklingspotential som redan bor i området. Det lämnar löneutrymme för bättre spelare. Ha inga illusioner, både Soares och Saviano blir det inte, Hurtubise blir det inte, Nordegren blir det inte, Yetman blir det inte.
När folk kommer till DIF vill de har mer pengar än när de kommer till t.ex Asplöven. Man tror att vi är rika. Dem dagarna är över.
Däremot måste vi ha en bra center. Det måste kosta.
När folk kommer till DIF vill de har mer pengar än när de kommer till t.ex Asplöven. Man tror att vi är rika. Dem dagarna är över.
Däremot måste vi ha en bra center. Det måste kosta.
Guter - Johner- Sörensen
Heinerö - Sundberg - Krüger
Lindström-Ljungh-Cruseman
Hank - Holmqvist - Ölvestad
Känns spännande.
Andra intressanta värvningar vore: Fredrik Näslund, Matin Strandfeldt, Jeremy Boyce, Filip Norman och Ted Brithén(kanske osannolikt men..).
Är det förresten någon som har koll på vad som har hänt med Weigel?
Heinerö - Sundberg - Krüger
Lindström-Ljungh-Cruseman
Hank - Holmqvist - Ölvestad
Känns spännande.
Andra intressanta värvningar vore: Fredrik Näslund, Matin Strandfeldt, Jeremy Boyce, Filip Norman och Ted Brithén(kanske osannolikt men..).
Är det förresten någon som har koll på vad som har hänt med Weigel?