Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av SirDIFalot »

Mattebo skrev:
SirDIFalot skrev:
supreme skrev:Kanske är gamla nyheter, men jag har inte läst något så här konkret om dessa spelare tidigare:
http://hockeyettan.com/2013/04/22/det-a ... -lockande/
Vår ekonomi är säkerligen hårt pressad. Men en hel kedja med spelare från division 1? Det känns som en väldig chansning.
Gamla och gamla nyheter. Skrivet idag och det står klart att Challe kommer att ge Heinerö och förmodligen de andra ett kontraktsförslag. Dessutom säger han att han förmodligen inte blir kvar i Huddinge. Mycket talar för DIF.

SirDIF, visst kan en hel kedja med division 1-spelare kännas sådär. Men de är ihopspelta, något för framtiden och de lämnar plats i budgeten för andra starka värvningar. Jag är försiktigt optimistisk över detta.

Edit: typ som det Daniel skrev.
Skulle vi slänga in alla tre i samma kedja också? Låter än mer riskfyllt. Aja. Om dom utgör vår tredjekedja lär vi ju ha bra med kapital kvar för att förstärka topp 6 med ytterligare två riktigt bra spelare.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:
Mattebo skrev:
SirDIFalot skrev:
supreme skrev:Kanske är gamla nyheter, men jag har inte läst något så här konkret om dessa spelare tidigare:
http://hockeyettan.com/2013/04/22/det-a ... -lockande/
Vår ekonomi är säkerligen hårt pressad. Men en hel kedja med spelare från division 1? Det känns som en väldig chansning.
Gamla och gamla nyheter. Skrivet idag och det står klart att Challe kommer att ge Heinerö och förmodligen de andra ett kontraktsförslag. Dessutom säger han att han förmodligen inte blir kvar i Huddinge. Mycket talar för DIF.

SirDIF, visst kan en hel kedja med division 1-spelare kännas sådär. Men de är ihopspelta, något för framtiden och de lämnar plats i budgeten för andra starka värvningar. Jag är försiktigt optimistisk över detta.

Edit: typ som det Daniel skrev.
Skulle vi slänga in alla tre i samma kedja också? Låter än mer riskfyllt. Aja. Om dom utgör vår tredjekedja lär vi ju ha bra med kapital kvar för att förstärka topp 6 med ytterligare två riktigt bra spelare.
Jag tycker det, åtminstone till att testas. Det kan ju inte skada. De kan hitta varandra bra och kanske nästan komma upp i halva poängutdelningen de hade i div. 1. Fungerar det inte så är det bara att bryta. Tredjekedjan denna säsong såg ju inte direkt bländande mycket bättre ut i vissa stunder. Vet att den bland annat var Honken-Ljungh-Tim, eller Tim-Fimpen-Hank. Spelare (de som är kvar) som kan flyttas ned i en checkingline istället. Men jag förstår din oro, den finns i mig också.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Hanses skulle ju till ES ifjol och många blev chockade när han valde att stanna i Leksand. Nu Almtuna och förmodligen en rätt pissig lön. Var verkligen intresset för honom så lågt?
Förstår inte riktigt heller, han har tydligen haft någon av tränarna tidigare i sin karriär. Det plus att Almtuna trots allt lyckats få fram en del skapliga keeprar kanske gjorde att valet föll där..? Tror dock fortfarande han måste blivit erbjuden rätt OK med pengar. Men han tjänade väl inga monstersummor (runt 25k/månaden...oerhört lågt) i LIF förra säsongen så kanske inte krävdes så mycket.
Min första reaktion var när jag såg denna nyhet för en stund sen: FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN! Då är det Vita Hästen keepern som gäller! Om inte Marty Turco kommer.. :wink:

Ja... vad fan är det som händer kring laget!? Kommer ”Jimpa” att stanna? Ingen vet.. Någon här inne måste väl veta! vad som har sagts på mötet? Men icke, tyst, tyst. Det enda som är säkert att KHK kommer att värva Soares och Saviano, framför näsan på oss, som Almtuna gjorde nu med Hanses. Allt känns väldigt härligt just nu, kanske ska ta ett päron, så känns det bättre..
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Hanses skulle ju till ES ifjol och många blev chockade när han valde att stanna i Leksand. Nu Almtuna och förmodligen en rätt pissig lön. Var verkligen intresset för honom så lågt?
Förstår inte riktigt heller, han har tydligen haft någon av tränarna tidigare i sin karriär. Det plus att Almtuna trots allt lyckats få fram en del skapliga keeprar kanske gjorde att valet föll där..? Tror dock fortfarande han måste blivit erbjuden rätt OK med pengar. Men han tjänade väl inga monstersummor (runt 25k/månaden...oerhört lågt) i LIF förra säsongen så kanske inte krävdes så mycket.
Min första reaktion var när jag såg denna nyhet för en stund sen: FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN! Då är det Vita Hästen keepern som gäller! Om inte Marty Turco kommer.. :wink:

Ja... vad fan är det som händer kring laget!? Kommer ”Jimpa” att stanna? Ingen vet.. Någon här inne måste väl veta! vad som har sagts på mötet? Men icke, tyst, tyst. Det enda som är säkert att KHK kommer att värva Soares och Saviano, framför näsan på oss, som Almtuna gjorde nu med Hanses. Allt känns väldigt härligt just nu, kanske ska ta ett päron, så känns det bättre..
Har vi ens varit intresserade av Hanses? Varför den enorma besvikelsen?

Hur skulle KHK kunna värva Soares "framför näsan på oss" ? Är vi intresserade av honom? Har ju ryktats noll om honom.
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

SirDIFalot skrev: Har vi ens varit intresserade av Hanses? Varför den enorma besvikelsen?

Hur skulle KHK kunna värva Soares "framför näsan på oss" ? Är vi intresserade av honom? Har ju ryktats noll om honom.
I vilken värld lever du i SirDIFalot? E. Hanses GP: 42 GAA: 2.18 SVS% .914, säger väl allt? Det är klart att man är besviken att vi sumpade den värvningen!

En kedja med: Soares - Johner - Saviano, väcker det några klockor hos dig?
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev: Har vi ens varit intresserade av Hanses? Varför den enorma besvikelsen?

I vilken värld lever du i SirDIFalot? E. Hanses GP: 42 GAA: 2.18 SVS% .914, säger väl allt? Det är klart att man är besviken att vi sumpade den värvningen!

En kedja med: Soares - Johner - Saviano, väcker det några klockor hos dig?
Men finns det något som tyder på att vi varit intresserade av Soares eller Hanses? Det är klart att båda hade varit jättebra värvningar. Men detsamma gäller ju ett dussintal spelare varje dag som signar för nya klubbar.

Vart har du fått det här med Karlskrona och Soares ifrån? Det låter oerhört orealistiskt.

Du missade ju lite vad jag syftade på.
Expert.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

det enda (nästan) Leksingarna snackat om hela vintern är hur osäker och ojämn Hanses är så dom blev nog glada att bli av med honom och jag är glad att inte vi högg på honom.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kan inte påstå jag är sådär vansinnigt besviken att vi inte signade Hanses, vet inte riktigt vart jag har honom...har fått för mig han är lite "sämst-när-det-gäller". Även fast han naturligtvis är en ung intressant målvakt som kan ta stora kliv under rätt förutsättningar.

Däremot tycker jag det är jäkligt märkligt han valde att gå till Almtuna när RBK högg i honom.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag är inte ett dugg besviken över att vi "gick miste" om Hanses. Tycker att han är en medioker målvakt. Sedan förstår jag inte hur difalot tänker, men det är inget ovanligt. Klart att Huddinge-grabbarna ska lira tillsammans om de kommer hit. Det om något är väl INTE riskabelt. De känner ju varann och vet hur de hittar varann. Det är ju tvärsäkert att de ska lira ihop.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Tror helt klart att det finns bättre målvakter en Hansen ute på marknaden. Tycker han är rätt medioker. Anledningen att han drar till Almtuna är väl för att de har fått fram rätt bra målvakter som alla har gått vidare till högre ligor de senaste åren.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

SirDIFalot skrev:Vart har du fått det här med Karlskrona och Soares ifrån? Det låter oerhört orealistiskt.
Det stavas: Janne Karlsson

En nyhet: "Johan Jarl tvingas lämna Björklöven"

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1085

Något att signa in?
Bild
Oaklund

Inlägg av Oaklund »

Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev:Vart har du fått det här med Karlskrona och Soares ifrån? Det låter oerhört orealistiskt.
Det stavas: Janne Karlsson

En nyhet: "Johan Jarl tvingas lämna Björklöven"

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1085

Något att signa in?
Varför ska vi signa en 35 årig center som tillbringat dom senaste säsongerna i division 1?

Sluta släng ur dig massa namn utan att ens motivera varför vi ska signa dom..
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Metal Machine skrev:Jag är inte ett dugg besviken över att vi "gick miste" om Hanses. Tycker att han är en medioker målvakt. Sedan förstår jag inte hur difalot tänker, men det är inget ovanligt. Klart att Huddinge-grabbarna ska lira tillsammans om de kommer hit. Det om något är väl INTE riskabelt. De känner ju varann och vet hur de hittar varann. Det är ju tvärsäkert att de ska lira ihop.
Precis.. Är det något vi saknat de senaste tre åren så är det ju kemi i kedjorna, tycker inte alls det låter konstigt att satsa på dem i en tredjekedja...
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Oaklund skrev:Varför ska vi signa en 35 årig center som tillbringat dom senaste säsongerna i division 1?

Sluta släng ur dig massa namn utan att ens motivera varför vi ska signa dom..
Sluta? Är det inte meningen med Silly-season-tråden att diskutera kring vilka spelare som är fria på marknaden? Nu blev Jarl utan kontrakt, därav en nyhet. Om han skulle passa in här, det är det vi ska diskutera här, och jag håller med dig att han skulle vara en long shot här utan tvekan.

Men att blunda vad som händer på marknaden, då kan vi lika gärna lägga ner den här tråden.
Bild
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Finns spekulationer på att Michal Zajkowski, skulle vara aktuell för Löven.

Vad hör vi gällande våran situation på målvaktsidan? Ingenting..
Bild
Låst