DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Kan folk sluta säga att Erton var offside. Det var Jawo som var offside i förstaläget, det såg man till och med från klacken.
Lagets problem, precis som det varit de senaste åren är att när vi kommer inom 3 meter av straffområdet så tar fantasin slut, då står man och rullar boll tills man tappar den pga en dålig kortpass eller passar en spelare som redan är bevakad av tre motståndare. Vi är så totalt värdelösa på omställningar och att fylla på med spelare. Tre spelare löper ensamma och anfallet stannar upp pga brist på passningsmöjligheter. Försvar -> Mittfält allt ok, Mittfält -> Anfall där brister det som fan.
Försvaret i sig är inte okej heller.
Lagets problem, precis som det varit de senaste åren är att när vi kommer inom 3 meter av straffområdet så tar fantasin slut, då står man och rullar boll tills man tappar den pga en dålig kortpass eller passar en spelare som redan är bevakad av tre motståndare. Vi är så totalt värdelösa på omställningar och att fylla på med spelare. Tre spelare löper ensamma och anfallet stannar upp pga brist på passningsmöjligheter. Försvar -> Mittfält allt ok, Mittfält -> Anfall där brister det som fan.
Försvaret i sig är inte okej heller.
Sv: Re: DIF Fotboll
Okej. Det måste varit en väldigt sen avblåsning...oskais skrev:Kan folk sluta säga att Erton var offside. Det var Jawo som var offside i förstaläget, det såg man till och med från klacken.
Re: Sv: Re: DIF Fotboll
Kolla på reprisen om du inte tror mig. De hade en back som upphävde offside på Erton så hade inte Jawo varit offside i förstaläget när han springer mellan deras backar för tidigt så hade det varit 2-0.pulverapa skrev:Okej. Det måste varit en väldigt sen avblåsning...oskais skrev:Kan folk sluta säga att Erton var offside. Det var Jawo som var offside i förstaläget, det såg man till och med från klacken.
Dags för roadtrip till Borås imorgon. Fan vad kul!
Gör en repris på Häcken resan. Mina två kompisar och jag tar nog bilen runt 07.30, och kör till Göteborg, dit vi kommer lagom till att ta en sen lunch och ta några öl innan vi runt 17.00 tar bilen till Borås och den abonnerade JK pubben. Sen dags att sjunga DIF till poäng innan man åker tillbaka mot Stockholm igen dit man nog är runt 02.00-03.00.
Ses vi där?
Vi är med er överallt!
Gör en repris på Häcken resan. Mina två kompisar och jag tar nog bilen runt 07.30, och kör till Göteborg, dit vi kommer lagom till att ta en sen lunch och ta några öl innan vi runt 17.00 tar bilen till Borås och den abonnerade JK pubben. Sen dags att sjunga DIF till poäng innan man åker tillbaka mot Stockholm igen dit man nog är runt 02.00-03.00.
Ses vi där?
Vi är med er överallt!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Tar ni ledigt från jobbet varje gång det är bortamatch?20002001 skrev:Dags för roadtrip till Borås imorgon. Fan vad kul!
Ses vi där?
Vi är med er överallt!
Stort cred till er, kul med så aktiva fans!
Yes, vi har kommit överens med våra diverse chefer att vi tar bort några semesterdagar under sommaren, och använder dessa när det är match och så jobbar i alla fall jag helgdagar och röda dagar, bland annat långfredagen och ibland söndagar. Allt går om man vill.Rix skrev:Tar ni ledigt från jobbet varje gång det är bortamatch?20002001 skrev:Dags för roadtrip till Borås imorgon. Fan vad kul!
Ses vi där?
Vi är med er överallt!
Målet för mig och mina kompisar är att vara 100 procentiga i fotbollen i år borta som hemma, och 100 procentiga på hockeyns hemmamatcher kommande säsong, och vi ska i alla fall försöka vara 50 procentiga på hockeyns bortamatcher. Det är målet!
Djurgårns IF du är allt jag har!
Okej! låter inte helt fel!20002001 skrev:Yes, vi har kommit överens med våra diverse chefer att vi tar bort några semesterdagar under sommaren, och använder dessa när det är match och så jobbar i alla fall jag helgdagar och röda dagar, bland annat långfredagen och ibland söndagar. Allt går om man vill.Rix skrev:Tar ni ledigt från jobbet varje gång det är bortamatch?20002001 skrev:Dags för roadtrip till Borås imorgon. Fan vad kul!
Ses vi där?
Vi är med er överallt!
Målet för mig och mina kompisar är att vara 100 procentiga i fotbollen i år borta som hemma, och 100 procentiga på hockeyns hemmamatcher kommande säsong, och vi ska i alla fall försöka vara 50 procentiga på hockeyns bortamatcher. Det är målet!
Stort, stort cred till er som lägger ner så mycket pengar och fritid för att stötta Djurgården. Imponerande.20002001 skrev:Yes, vi har kommit överens med våra diverse chefer att vi tar bort några semesterdagar under sommaren, och använder dessa när det är match och så jobbar i alla fall jag helgdagar och röda dagar, bland annat långfredagen och ibland söndagar. Allt går om man vill.Rix skrev:Tar ni ledigt från jobbet varje gång det är bortamatch?20002001 skrev:Dags för roadtrip till Borås imorgon. Fan vad kul!
Ses vi där?
Vi är med er överallt!
-
- Säsongskort: Ja
Äntligen dags för ytterligare en match med bländande passningsspel, genialiskt anfallsspel och stenhård defensiv!
Avgå DJ Yes!
Vi är DIF. Vi vinner när ingen tror på oss och vi på pappret bör torska. Ikväll blir det seger.
Tack vare segern blir man optimist men vi kryssar sedan hemma på stadion mot syrianska (deras kvittering sker runt typ 84:e minuten såklart) och sedan stortorsk mot åtvid borta och vi är nere i skiten igen.
Tack vare segern blir man optimist men vi kryssar sedan hemma på stadion mot syrianska (deras kvittering sker runt typ 84:e minuten såklart) och sedan stortorsk mot åtvid borta och vi är nere i skiten igen.
- Lee Harvey Oswald
0-0 efter 1:a är en fin gåva från Ellos, njut i en hel kvart nu
DIF:s passningsspel den sista tredjedelen av planen duger inte ens i de lägsta divisionerna.
Vi är verkligen dålig på riktigt, tror till & med bajen spelat byxorna av oss om vi mött dom idag
DIF:s passningsspel den sista tredjedelen av planen duger inte ens i de lägsta divisionerna.
Vi är verkligen dålig på riktigt, tror till & med bajen spelat byxorna av oss om vi mött dom idag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kan tyvärr bara instämma, det var länge sedan jag såg så många felpass. Bara en tidsfråga innan det ringer. Tyvärr.....Lee Harvey Oswald skrev:0-0 efter 1:a är en fin gåva från Ellos, njut i en hel kvart nu
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Ja inte är det långt ifrån...minalman skrev:Snart fyra i baken igen....
DIF är mästare på att bli överkörda av formsvaga lag.
Victory is sweetest when you've known defeat.