Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Tycker det är väldigt märkligt att inte Honken har fått förlängt, gjorde i helhet en bra säsong och kostar inte så mycket, det är väl bara låta han förlänga, övertygad om att han kommer kunna göra ett bra jobb i en 3-4 kedja.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Challe sa ju på mötet att han tycker Honken är seriens bästa spelare sett till prestation kontra lön. Så han borde självklart få förlängt.Rix skrev:Tycker det är väldigt märkligt att inte Honken har fått förlängt, gjorde i helhet en bra säsong och kostar inte så mycket, det är väl bara låta han förlänga, övertygad om att han kommer kunna göra ett bra jobb i en 3-4 kedja.
Expert.
Ryggen?Rix skrev:Tycker det är väldigt märkligt att inte Honken har fått förlängt, gjorde i helhet en bra säsong och kostar inte så mycket, det är väl bara låta han förlänga, övertygad om att han kommer kunna göra ett bra jobb i en 3-4 kedja.
Kan det vara den som spökar?Malto skrev:Ryggen?Rix skrev:Tycker det är väldigt märkligt att inte Honken har fått förlängt, gjorde i helhet en bra säsong och kostar inte så mycket, det är väl bara låta han förlänga, övertygad om att han kommer kunna göra ett bra jobb i en 3-4 kedja.
Är det någon som vet vilken typ av kontrakt Honken har? Är det ett ettårskontrakt eller ett idiotiskt klausulkontrakt?
Håller absolut med om att Holmqvist borde spela i DIF nästa säsong också.
Håller absolut med om att Holmqvist borde spela i DIF nästa säsong också.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Min högst personliga gissning är att både Fimpen och Honken blir kvar om bara deras kroppar håller för att lira hockey.
Skulle förvåna mig mycket om de har några gigantiska lönekrav heller för den delen.
Kalus tror jag tyvärr inte att vi har råd med att behålla.
Skulle förvåna mig mycket om de har några gigantiska lönekrav heller för den delen.
Månadslön 25 001-35 000 kr = 3 500 kr/för en matchs avstängningKall-El skrev:Min högst personliga gissning är att både Fimpen och Honken blir kvar om bara deras kroppar håller för att lira hockey.
Med det i åtanke så kostade Kalus oss någonstans mellan 25-35 K förra säsongen, när han blev avstängd fick han en match som böter för 3500 kr. Om inte han lyftar mer än 30-35 K så borde han absolut vara intressant.
Edit: @Henke95, han hade ett vanligt 1 års kontrakt så vitt jag vet
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Kanske borde be om ursäkt nu istället?bastis7 skrev:.BaronVonDif skrev:Vad skrev han om Erik Gustafsson inför förra säsongen?bastis7 skrev:Kollade igenom Expressens hockeybibel från förra året, där mrmadhawk skrev om samtliga spelare. Så här skriver han om Lofquist "En stark högerfattad back. Har inga styrkor som sticker ut mer än något annat. Bra på det mesta. Väldigt användbar." Så tror nog han är helt ok i defensiven också.
"Kom in i elitserien i vintras och bad inte om ursäkt. Kommer få större ansvar i det allsvenska laget."
- Lee Harvey Oswald
Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för
Mmh, och kanske även en "förskotts-ursäkt" till frölunda (eller vart det nu var han skulle).SkönaDjurgårn skrev:Kanske borde be om ursäkt nu istället?bastis7 skrev:.BaronVonDif skrev:Vad skrev han om Erik Gustafsson inför förra säsongen?bastis7 skrev:Kollade igenom Expressens hockeybibel från förra året, där mrmadhawk skrev om samtliga spelare. Så här skriver han om Lofquist "En stark högerfattad back. Har inga styrkor som sticker ut mer än något annat. Bra på det mesta. Väldigt användbar." Så tror nog han är helt ok i defensiven också.
"Kom in i elitserien i vintras och bad inte om ursäkt. Kommer få större ansvar i det allsvenska laget."
-Många kommer att bli upprörda & arga på mig den kommande säsongen.
-Förlåt mig, för jag vet inte vad jag gör, men det är liksom svårt att göra nåt åt..... då det är min spelstil
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
han kommer förlänga..Malto skrev:Ryggen?Rix skrev:Tycker det är väldigt märkligt att inte Honken har fått förlängt, gjorde i helhet en bra säsong och kostar inte så mycket, det är väl bara låta han förlänga, övertygad om att han kommer kunna göra ett bra jobb i en 3-4 kedja.
Blir jävligt tomt i backen på onsdag om vi inte signar lite spelare.
Även de som inte är kontrakterade är nog med och tränar skulle jag tro.Rix skrev:Blir jävligt tomt i backen på onsdag om vi inte signar lite spelare.
Hoppas det.johan_80 skrev:han kommer förlänga..Malto skrev:Ryggen?Rix skrev:Tycker det är väldigt märkligt att inte Honken har fått förlängt, gjorde i helhet en bra säsong och kostar inte så mycket, det är väl bara låta han förlänga, övertygad om att han kommer kunna göra ett bra jobb i en 3-4 kedja.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Min personliga uppfattning är att Honken var en av våra absolut bästa spelare sätt över säsongen.Rix skrev:Tycker det är väldigt märkligt att inte Honken har fått förlängt, gjorde i helhet en bra säsong och kostar inte så mycket, det är väl bara låta han förlänga, övertygad om att han kommer kunna göra ett bra jobb i en 3-4 kedja.
Har gör ett ofantlgt jobb i det tysta och är en sån spelare som (liksom Otto eller Challe på sin tid) inte får så mycket uppärksamhet.
Honken spelade nästan gratis för oss på grund av en kombination av kärlek till klubben (glöm inte att man kan se både honom och brosan Andreas med DIF-halsduk på Stadion), vilja att hjälpa till och behov av att flytta hem till Stockholm.
Honken vill stanna och det blir säkert så.
Han kommer bli än viktigare i år. Grym i Boxplan, vet vad det innebär att spela i DIF, kulturbärare, föregångsman och duglig center.
Fimpen däremot ser det mörkare ut för. Tror inte hans kropp håller. Vill verkligen se honom göra en säsong till och hoppas verkligen. Dessvärre känns det mindre sannolikt.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
En del här inne har ju diskuterat Hanses. Som det ser ut just nu väljer han melllan Rögle och Almtuna.
http://gronvitasumo.blogg.se/2013/april ... v-dem.html
http://gronvitasumo.blogg.se/2013/april ... v-dem.html
i