Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Här får ni det levererat twitterstyle!
@difhockeyse: Truppsidan är nu uppdaterad. Henrik Eriksson är under kontrakt men har en outklausul t.o.m. sista april. http://t.co/I1mzqHQzmE
@difhockeyse: Truppsidan är nu uppdaterad. Henrik Eriksson är under kontrakt men har en outklausul t.o.m. sista april. http://t.co/I1mzqHQzmE
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Det som antagligen hänt är väl att han har sagt han avser stanna när han pratat med Challe.mb81 skrev:Ok stod hittills är dessa spelare klara för säsongen 13/14. De har ju inte nämt Hank tidigare så borde hänt nåt eller?-daniel- skrev:Har man en klausul till den sista är man inte helt klar, det borde den som skrivit mailet vetat...sen att Hank verkligen kommer stanna är ju uppenbart men inte helt klart ännu.mb81 skrev:Enligt säsongskortsutskicket som kom idag är det så som jag sa! Han, ljungh,johner,Sörensen och guter helt klara.-daniel- skrev:Nej, han har en klausul som går ut den sista så det stämmer inte. DIF förtydligade på twitter tidigare.mb81 skrev:Hank tydligen klar för nästa säsong. Verkade inte helt säkert tidigare.
Om nu Hank blir kvar ser jag absolut ingen anledning till att värva Ahlén. Det blir alldeles för många brunkare.
-
En fråga. Varför så många kritiska röster till Ahlén? Killen har "vuxit på sig" i Troja. Patrik Ross sa t.o.m att han var lagets "kärnkraftverk". Jag förstår att ni vill ha kvar Jimmie, Kalus & Hank men att kalla Ahlén för ett nerköp är fel i mina ögon. En bra AS spelare.
Håller med i det du skriver. Sen behöver han nödvändigtvis inte vara en ersättare till någon av dessa tre (även om någon sannolikt försvinner). Tror definitivt vi kan dra mer nytta av Ahlén än till exempel Tim Eriksson.Thomas Anderson skrev:En fråga. Varför så många kritiska röster till Ahlén? Killen har "vuxit på sig" i Troja. Patrik Ross sa t.o.m att han var lagets "kärnkraftverk". Jag förstår att ni vill ha kvar Jimmie, Kalus & Hank men att kalla Ahlén för ett nerköp är fel i mina ögon. En bra AS spelare.
Avgå Jocke.
Vad är en "brunkare"? Har det med målproduktion att göra? Är brunkare bra eller dåligt? Ge några exempel på kända brunkare.Djurgårn skrev:Om nu Hank blir kvar ser jag absolut ingen anledning till att värva Ahlén. Det blir alldeles för många brunkare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Amadeus
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Du menar Deilert?
- Amadeus
Jag förlåt, det blev lite fel. Såg det först då jag skickat det#87 skrev:Du menar Deilert?
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
- diftobbe89
Ahlén är en given och förmodligen ganska billig värvning, har man följt honom sen senast han var här så vet man också att han utvecklats endel, såg inte riktigt att han kunde bidra med annat en möjligen slagsmål för 4-5 år sen. Jag ser iallafall stor skillnad nu, på den här nivån iallafall.Thomas Anderson skrev:En fråga. Varför så många kritiska röster till Ahlén? Killen har "vuxit på sig" i Troja. Patrik Ross sa t.o.m att han var lagets "kärnkraftverk". Jag förstår att ni vill ha kvar Jimmie, Kalus & Hank men att kalla Ahlén för ett nerköp är fel i mina ögon. En bra AS spelare.
Som du sa, bra AS spelare och stort Djurgårdshjärta.
Signa.
Spela fult
Kan Ahlén bidra med lite energi och inställning ser jag inget fel med att signa honom på ett billigt kontrakt.
Vi kommer aldrig ha råd med både Kalus och Ölvestad i alla fall så att få in en billigare spelare som gör samma typ av jobb hade nog inte varit så dumt.
Sedan vet vi ju inte heller hur det blir med spelare som Honken och Fimpen eller?
Säg att båda dessa lägger av och då tror jag vi kan få stor nytta av Ahlén t o m.
Oroar mig mer i sådana fall över ryktet att vi kanske skall signa tre spelare från Huddinge. Har fått för mig att DIV 1 serierna och då inte minst den Huddinge spelar i är riktigt svag...
Vi kommer aldrig ha råd med både Kalus och Ölvestad i alla fall så att få in en billigare spelare som gör samma typ av jobb hade nog inte varit så dumt.
Sedan vet vi ju inte heller hur det blir med spelare som Honken och Fimpen eller?
Säg att båda dessa lägger av och då tror jag vi kan få stor nytta av Ahlén t o m.
Oroar mig mer i sådana fall över ryktet att vi kanske skall signa tre spelare från Huddinge. Har fått för mig att DIV 1 serierna och då inte minst den Huddinge spelar i är riktigt svag...
Krüger och company presterade ju förvisso rätt bra under kvalserien också..Kall-El skrev: Oroar mig mer i sådana fall över ryktet att vi kanske skall signa tre spelare från Huddinge. Har fått för mig att DIV 1 serierna och då inte minst den Huddinge spelar i är riktigt svag...
Krüger med 12p/10g
Heinerö med 9p/10g
Sundberg med 8p/10g
- SirDIFalot
Spelare som saknar spelsinne och skicklighet med klubba och puck utan mest bidrar med grovjobb och fysiskt spel. Till och med du måste ju kunna tycka att det kan finnas för mycket av den varan i ett lag.sensei skrev:Vad är en "brunkare"? Har det med målproduktion att göra? Är brunkare bra eller dåligt? Ge några exempel på kända brunkare.Djurgårn skrev:Om nu Hank blir kvar ser jag absolut ingen anledning till att värva Ahlén. Det blir alldeles för många brunkare.
Expert.
Ahlén är väl okej i en fjärdekedja, kan säkert göra det jobbet bra. Jag tror tyvärr inte Fimpen kommer fortsätta lira (vilda spekulationer) och väljer sen även Ölvestad att lägga skridskorna åt sidan så behöver vi spelare som kan smälla i sargen.
Ser dock hellre att vi kollar med Kalus först, är inte han intresserad kan vi ta in Ahlén. Men en fjärdekedja med Hank - Honken - Ahlén kommer inte få ihop många poäng och det kommer antagligen gå fruktansvärt långsamt varje gång den kedjan äntrar isen.
Ser dock hellre att vi kollar med Kalus först, är inte han intresserad kan vi ta in Ahlén. Men en fjärdekedja med Hank - Honken - Ahlén kommer inte få ihop många poäng och det kommer antagligen gå fruktansvärt långsamt varje gång den kedjan äntrar isen.
- SirDIFalot
Hank skulle jag kunna tänka mig ersätta med Ahlén.
Skulle inte ersätta Fimpen eller Jimmie med Ahlén.
Skulle inte ersätta Fimpen eller Jimmie med Ahlén.
Expert.