Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Roppan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Roppan »

-daniel- skrev: Att en spelare i något lösryckt sammanhang uttalat sig att de "gärna skulle spela i Djurgården" betyder verkligen inte ett endaste dugg, mer än att spelaren i fråga förmodligen skulle kunna tänka sig DIF om rätt bud ligger på bordet.
Förvisso, men den - minst sagt - initierade personen jag pratade med hade själv pratat med herrarna i fråga. Även Challe "visste om" detta. Verkar som om jag får rätt med Saviano dessutom, månader före silly season ens börjat.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Roppan skrev: Förvisso, men den - minst sagt - initierade personen jag pratade med hade själv pratat med herrarna i fråga. Även Challe "visste om" detta. Verkar som om jag får rätt med Saviano dessutom, månader före silly season ens börjat.
Fränt att du har en kontakt på "insidan". Men jag har en känsla av att Janne Karlsson kommer att roffa åt sig både Saviano och Soares mitt framför ögonen på oss! Sen var den sagan slut.
Bild
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Amadeus skrev:
Nummer19 skrev:Kan leva med att Linkan, Otto och ev. Fimpen kastar in handduken och tackar för sig. Men inte Ölvestad.

Den dagen han väljer att avsluta sin karriär så kommer en del av Djurgården Hockey att dö.
Håller med dig!
Det kommer bli ett enormt hål, speciellt i ett läge som detta när Otto och ev Fimpen lämnar.
Det kommer bli ett hål i DIFs hjärta som inga juniorer kan fylla.
Jimmie Ölvestad har betytt en hel del för Djurgården Hockey, och det han gjort under sina år i klubben är han värd all heder för.

Dock håller jag absolut inte med om att en del av Djurgården Hockey skulle dö för att Jimmie skulle lägga av. Djurgården Hockey är mer än bara en spelare, och det vore rent bedrövligt om klubbens varande eller icke varande skulle stå och falla med en endaste spelare. I sådant fall har vi målat in oss i ett nattsvart hörn om så skulle vara fallet.

Och vi KOMMER behöva förlita oss till juniorer förr eller senare. Ett sätt att hindra dem från att sticka är väl kanske lite att ge dem förtroende i A-laget och låta dem få sin chans att spela där. Sen är det ju självklart att det inte kommer gå som på räls redan från start, personligen tycker jag dock det är bättre att vi gör förändringen nu när vi ändå är i AS än att vi skulle göra den i ES då det kommer bli ännu snålare om platser för juniorerna i A-laget.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Allt hänger på lönen ang. Jimmie. Det räcker inte bara med att vara en ledarfigur och tjäna bäst i laget. Med en fet lönecheck (med allsvenska mått mätt) så måste man kunna pointsa. 40k/mån är inte fy skam. Det är mer än vad de flesta människor tjänar i Sverige.
Rix

Inlägg av Rix »

pulverapa skrev:Allt hänger på lönen ang. Jimmie. Det räcker inte bara med att vara en ledarfigur och tjäna bäst i laget. Med en fet lönecheck (med allsvenska mått mätt) så måste man kunna pointsa. 40k/mån är inte fy skam. Det är mer än vad de flesta människor tjänar i Sverige.
Sen hänger det också lite på hans egen motivation, en motiverad Jimmie är så mycket järnkamin det kan bli, men om han känner oro över att kroppen inte håller och att han inte orkar så tycker jag han ska välja att lägga av.

Även om det skulle vara tungt att tappa både Otto, Linkan (tänker mest på vad han gjort för klubben och inte sista säsongen), Jimmie och eventuellt Fimpen på ett och samma år så kommer det komma fram nya spelare som tar deras roller. Det kommer inte ske på 1-2 säsonger men översikt kan vi få fram nya bra spelare som förhoppningsvis stannar i DIF under en längre period, samt spelare ute runt om i världen som kommer hem och avslutar i DIF.
Staten

Inlägg av Staten »

En vecka helt utan nyheter. Vad händer på kansliet egentligen? Blir det full trupp i år?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Någon som har koll på hur det går för Eddie Läck i nordamerika? Skulle kunna vara ett schysst alternativ.
i
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Jepe »

isolerad skrev:Någon som har koll på hur det går för Eddie Läck i nordamerika? Skulle kunna vara ett schysst alternativ.
Går väl inte sådär jättelysande, har knappt spelat något i år då han genomgått en höftoperation (?).
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

isolerad skrev:Någon som har koll på hur det går för Eddie Läck i nordamerika? Skulle kunna vara ett schysst alternativ.
Har haft ett sämre år i år. Men han skulle kunna fetcha en topplön i elitserien. Så bra är han ändå.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Hank tydligen klar för nästa säsong. Verkade inte helt säkert tidigare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:Hank tydligen klar för nästa säsong. Verkade inte helt säkert tidigare.
Nej, han har en klausul som går ut den sista så det stämmer inte. DIF förtydligade på twitter tidigare.
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:
mb81 skrev:Hank tydligen klar för nästa säsong. Verkade inte helt säkert tidigare.
Nej, han har en klausul som går ut den sista så det stämmer inte. DIF förtydligade på twitter tidigare.
Enligt säsongskortsutskicket som kom idag är det så som jag sa! Han, ljungh,johner,Sörensen och guter helt klara.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:
-daniel- skrev:
Enligt säsongskortsutskicket som kom idag är det så som jag sa! Han, ljungh,johner,Sörensen och guter helt klara.
Har man en klausul till den sista är man inte helt klar, det borde den som skrivit mailet vetat...sen att Hank verkligen kommer stanna är ju uppenbart men inte helt klart ännu.
Magistern

Inlägg av Magistern »

mb81 skrev:
-daniel- skrev:

Han har fortfarande en klausul. Den försvinner inte magiskt ur kontraktet. Den 30:e april vill jag minnas att datumet var för Hank (Kan blanda ihop det med Honken eller någon annan) som gör att inget är spikat förren då.
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:
mb81 skrev:
-daniel- skrev:
Har man en klausul till den sista är man inte helt klar, det borde den som skrivit mailet vetat...sen att Hank verkligen kommer stanna är ju uppenbart men inte helt klart ännu.
Ok stod hittills är dessa spelare klara för säsongen 13/14. De har ju inte nämt Hank tidigare så borde hänt nåt eller?
Låst