sensei skrev:SirDIFalot skrev:Haha, jag börjar på allvar misstänka att Sensei trollat med oss i flera år
Haha, du är bara fortfarande sur för att Blomstrand gick till AHL/NHL samtidigt som den spelare som du tyckte var bäst fick nöja sig med frölunda. Jaja, det skiler ett år kommer du säkert påpeka energiskt -- men innerst inne vet du att det är där skon klämmer
Sensei, det där blir väl en felaktig bedömning. För att Wennberg ska spela bra och göra nytta för ett lag ska han matchas i top 6 och lira mycket PP etc. Blomstrand har en helt annan roll, han kommer bli en duktigt 3-4 kedjelirare, i AHL till att börja med och på sikt kanske NHL. Wennberg tror jag däremot kommer ha en rejäl chans att slå in sig i toppkedjorna därborta, men det kommer ta längre tid.
Däremot så tycker jag att tappet av Blomstrand var lite tråkigt, jag kan hålla med om att han inte var lysande under dem första 10 matcherna i AS, men det var ingen i laget. Däremot så höll han rätt bra nivå i ET och imponerande faktiskt på mig.
Men inte fan kommer Blomstrand blomstra ut och bli någon ny Rick Nash, Franzén, Getzlaf typ som spelar i toppkedjor och bidrar med enormt slit, tacklingar och mycket poäng. Han blir som bäst antagligen en energispelare i 3-4 kedjan, vilket absolut inte är dåligt.