Båda blir kvar.Göran skrev:Kan ha missat detta men har man sagt något om våra befintliga tränare ? Blir dom i såfall kvar båda två ?
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Avskaffa tre mot tre.
"Huddingespelarna Nicklas Heinerö, Mathias Sundberg och Måns Krüger ryktas till Djurgården"
Källa?benganfs skrev:"Huddingespelarna Nicklas Heinerö, Mathias Sundberg och Måns Krüger ryktas till Djurgården"
Skulle kunna vara en ok tredjekedja så kan man satsa mer pengar på en ordentlig förstakedja!
http://www.shlhockey.se/supporter/trupp ... 14-8390255 har ingen större koll på spelarna i sig mer en krügermb81 skrev:Källa?benganfs skrev:"Huddingespelarna Nicklas Heinerö, Mathias Sundberg och Måns Krüger ryktas till Djurgården"
Skulle kunna vara en ok tredjekedja så kan man satsa mer pengar på en ordentlig förstakedja!
Henirö har väl varit Måns Krüger radarpartner i Huddinge. Okej om vi värvar dem 2 för en billigare tredjekedja, men Mathias Sundberg har jag ingen koll på. Vi får väl se om någon av dem kommer till DIF. Jag själv är lite orolig för att det är riskabelt att plocka in allt för många Div 1 spelare. Tycker vi ska ta in max 1-2.
Har för mig att Bäcklin bara skrev ett ettårskontrakt.Mattias_87 skrev:Båda blir kvar.Göran skrev:Kan ha missat detta men har man sagt något om våra befintliga tränare ? Blir dom i såfall kvar båda två ?
Vore ju ett intressant experiment med dessa tre i en tredjelina. De har ju sprutat in poäng och ser riktigt bra ut i +/- också. Men jag antar att det inte säger så mycket. Möjligt att Kalin, Liljendahl och Lindberg skulle dominera lika stort i division 1. Som exempel kan ju nämnas att Marcus Lissäng var en tämligen anonym back i DIF J20 förrförra säsongen, med 8 poäng på 34 matcher. Förra säsongen gjorde han alltså 31 poäng på 33 matcher och var +21 i Huddinge. Dessutom 8 poäng och +7 på 14 kvalmatcher till Allsvenskan, vilket på pappret ser riktigt imponerande ut.Rix skrev:Henirö har väl varit Måns Krüger radarpartner i Huddinge. Okej om vi värvar dem 2 för en billigare tredjekedja, men Mathias Sundberg har jag ingen koll på. Vi får väl se om någon av dem kommer till DIF. Jag själv är lite orolig för att det är riskabelt att plocka in allt för många Div 1 spelare. Tycker vi ska ta in max 1-2.
Så man vet ju inte riktigt vad man ska tro.
Men oavsett skulle en tredjelina med Krüger, Heinerö och Sundberg onekligen vara intressant.
Ser ut att vara små killar allihopa. Vi behöver mer kött och skägg.kaminor skrev:
Men oavsett skulle en tredjelina med Krüger, Heinerö och Sundberg onekligen vara intressant.
-
Faktiskt bra för er om ni kan plocka hela kedjan. Heinerö och Måns känner ni säkert till men Sundberg är också duktig. Han var en av de bästa Centrarna i J-20 Superelit 11-12.benganfs skrev:"Huddingespelarna Nicklas Heinerö, Mathias Sundberg och Måns Krüger ryktas till Djurgården"
Visserligen är Huddinge laget i mitt hjärta men jag förstår också att dessa killar inte lär spela i Ettan ytterligare en säsong.
Ja tack alla dagar i veckan.-daniel- skrev:Som ersättare för Hank? OK.Jepe skrev:Från mrmadhawk angående kaptener som kan lämna:
"Troja: Mikael Ahlén (På väg uppåt, mot Sthlmsområdet)"
Annars = nej tack.
Tror dessutom att det är lite vanskligt att snöa in alltför mycket på rena ersättnings-modeller, tänk helhet och lagmaskin istället.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag har stora svårigheter att hitta spelare på EP som ser mindre intressanta ut än den här trion.Thomas Anderson skrev:Faktiskt bra för er om ni kan plocka hela kedjan. Heinerö och Måns känner ni säkert till men Sundberg är också duktig. Han var en av de bästa Centrarna i J-20 Superelit 11-12.benganfs skrev:"Huddingespelarna Nicklas Heinerö, Mathias Sundberg och Måns Krüger ryktas till Djurgården"
Visserligen är Huddinge laget i mitt hjärta men jag förstår också att dessa killar inte lär spela i Ettan ytterligare en säsong.
Återigen -- går säsongen bra så hamnar vi en kvalfajt med riktiga backar som Lilja m.fl, det gäller att hitta fynd som har något att hämta där i kriget framför mål.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Gissningsvis, jag vet inte så handlar det nog om speltid och förtroende på Markus. Både han, Måns och Sundberg hade Fredrik Mälberg redan när Fredrik tränade Huddinge B-J 09-10. Fredrik litade på dom i A-laget förra året också.kaminor skrev:Vore ju ett intressant experiment med dessa tre i en tredjelina. De har ju sprutat in poäng och ser riktigt bra ut i +/- också. Men jag antar att det inte säger så mycket. Möjligt att Kalin, Liljendahl och Lindberg skulle dominera lika stort i division 1. Som exempel kan ju nämnas att Marcus Lissäng var en tämligen anonym back i DIF J20 förrförra säsongen, med 8 poäng på 34 matcher. Förra säsongen gjorde han alltså 31 poäng på 33 matcher och var +21 i Huddinge. Dessutom 8 poäng och +7 på 14 kvalmatcher till Allsvenskan, vilket på pappret ser riktigt imponerande ut.Rix skrev:Henirö har väl varit Måns Krüger radarpartner i Huddinge. Okej om vi värvar dem 2 för en billigare tredjekedja, men Mathias Sundberg har jag ingen koll på. Vi får väl se om någon av dem kommer till DIF. Jag själv är lite orolig för att det är riskabelt att plocka in allt för många Div 1 spelare. Tycker vi ska ta in max 1-2.
Så man vet ju inte riktigt vad man ska tro
- SirDIFalot
Tror det är det många gör. Det finns nog eller till och med någon för mycket av Ahléns spelartyp om vi förlänger med alla vi förväntas förlänga med.sensei skrev:Ja tack alla dagar i veckan.-daniel- skrev:Som ersättare för Hank? OK.Jepe skrev:Från mrmadhawk angående kaptener som kan lämna:
Annars = nej tack.
Tror dessutom att det är lite vanskligt att snöa in alltför mycket på rena ersättnings-modeller, tänk helhet och lagmaskin istället.
Expert.
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Jag hoppas vi kan spela ihop kedjorna redan i ET och satsa på kontinuitet i kedjorna. Har inte sett det sen 09/10.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men det är ju inte lite inskränkt att beskylla andra för att inte se till helheten? Du ser en enda komponent hos varje spelare som du bryr dig om och skiter i precis allt annat.sensei skrev:Ja tack alla dagar i veckan.-daniel- skrev:Som ersättare för Hank? OK.Jepe skrev:Från mrmadhawk angående kaptener som kan lämna:
Annars = nej tack.
Ibland undrar jag faktiskt om du driver med oss eller om du verkligen tycker så här...