Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

-daniel- skrev:Nej, med fysiska status angående Strandfeldt menade kanske Challe tempo och uthållighet? Han har ändå spelat i en rätt sopig liga (även om 3-4 lag säkert är i paritet med topplagen i HA) och tror helt enkelt man ser det som en alltför stor chansning för de pengar som det säkerligen handlar om. Men han är inte avskriven.
Om jag förstår det hela rätt, så är den norska Get Ligaen kass?

Men man kan inte blunda för att Martin har gjort över 30 mål på tre säsonger, där bevisar han om något att han har målsinne och är bäst när det gäller! Som nu när han vann poängligan i slutspelet. Vi behöver spelare som kan kliva fram och visa vägen när det verkligen behövs!

Jag tror, får han chansen att komma hit och får exempelvis spela med Dustin Johner, kommer han bli livsfarlig! Glöm inte, han har Djurgårdshjärta!
Bild
frodeh

Inlägg av frodeh »

-daniel- skrev:Nej, med fysiska status angående Strandfeldt menade kanske Challe tempo och uthållighet? Han har ändå spelat i en rätt sopig liga (även om 3-4 lag säkert är i paritet med topplagen i HA) och tror helt enkelt man ser det som en alltför stor chansning för de pengar som det säkerligen handlar om. Men han är inte avskriven.
Sorry, skriver på norsk igjen. Martin har nå ca. 150 kamper på rad uten avbrudd. Han tåler en trøkk!! Ingen stor skøyteløper, men har alle andre evner som trengs for å avgjøre matcher. Utrolig viktig, også defensivt.
Sikkert ingen billig mann. Stavanger Oilers satser nå tungt i ny arena og solide investorer. budsjett neste sesong ca. 50-60 mill. Bygger nå team for European Trophy sesongen 14/15.
Martin har vært den viktigste spilleren de siste 7 år, og er helt sikkert med i Oilers fremtidsplaner. Oilers 'problem' kan være at hans fru Klara lengter hjem, og hans barn snart skal begynne på skole. (de snakker Stavanger-dialekt) Vi håper inderlig at hele familien blir norske for godt!!!
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Skojar du med mig nu, kommer Stavanger ha en spelarbudget på 50-60 miljoner NOK? Du menar inte omsättning? 50-60 för budget är top 3 i Elitserien, och då pratar jag i SEK. You do the math.

Edit: grattis till guldet förresten! :wink:
frodeh

Inlägg av frodeh »

-daniel- skrev:Skojar du med mig nu, kommer Stavanger ha en spelarbudget på 50-60 miljoner NOK? Du menar inte omsättning? 50-60 för budget är top 3 i Elitserien, och då pratar jag i SEK. You do the math.

Takk, var helt fantastisk!! 3 på 4 år.

selvsagt mente jeg omsetning, beklager.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ok, misstänkte det. Har du någon koll på löner rent generellt i ert lag, eller än mer specifikt vad just Martin kan tänkas tjäna?
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

frodeh skrev:
-daniel- skrev:Skojar du med mig nu, kommer Stavanger ha en spelarbudget på 50-60 miljoner NOK? Du menar inte omsättning? 50-60 för budget är top 3 i Elitserien, och då pratar jag i SEK. You do the math.

Takk, var helt fantastisk!! 3 på 4 år.

selvsagt mente jeg omsetning, beklager.
Vad får du för indikationer, vill Martin stanna kvar eller vill han röra på sig? Eller hänger allt på hans fru? :wink:
Bild
Staten

Inlägg av Staten »

Vänta lite nu. Vilka lag har en spelarbudget på 50-60 miljoner i Sverige? Det låter som helt otroligt orimliga summor att uppnå för random bondelag med 5000 på matcherna?
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

bara att kidnappa martin !! Tror då han skulle producera riktigt bra i HA. Kolla bara sist han var i HA och spelade.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Staten skrev:

Vänta lite nu. Vilka lag har en spelarbudget på 50-60 miljoner i Sverige? Det låter som helt otroligt orimliga summor att uppnå för random bondelag med 5000 på matcherna?
HV71, FBK (kommer skära ner) och FHC tidigare (antagligen inte längre). LHC lär väl ligga och nosa runt 50 miljoner också.

Kom ihåg att vi hade omkring 40MSEK året vi åkte ut, och vi var trots detta knappast i närheten av att ligga i toppen av löneligan.
Varg

Inlägg av Varg »

jahopp... då var det dags igen. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6606920.ab

Först och främst: välkommen till forumet!

Detta är dock redan nämnt i Allsvenskantråden, så fortsätt gärna diskussionen där.

/Webmaster.
frodeh

Inlägg av frodeh »

-daniel- skrev:Ok, misstänkte det. Har du någon koll på löner rent generellt i ert lag, eller än mer specifikt vad just Martin kan tänkas tjäna?
har ikke peiling, men er nok realistisk med 800'-1 mill nok pr.år
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

-daniel- skrev:
Rix skrev: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1045
Martin Strandfeldt - Martin har fullkomligt öst in poäng i Norge och varit en ledande spelare där, har även tidigare erfarenhet från HA, där han ändå har producerat runt 30 poäng per säsong. Borde klara av att spela i en andra kedja i DIF och göra 25-40 poäng och kanske en hel del mål. Vet inte exakt hur mycket lön en sån spelare kan kosta, men borde inte vara allt för dyr.
Har också funderat kring Strandfelt och lönen för toppspelare i Norge. Har verkligen ingen aning, någon som vet? Helt övertygad om att Martin skulle vända hem till STHLM om vi gav ett skapligt bud, men var är just ett skapligt bud i det här fallet? Sjukt svårt att veta. De flesta spelare i GET-ligan är väl ändå proffs, dvs de spelar utan att ha något annat yrke vid sidan av?
Har försökt att kolla upp vad spelarna tjänar i Get Ligaen, jag tror att man kan fina svaret i någon av dessa länkar här nedan:

http://vgd.no/sport/ishockey/tema/17336 ... 13/side/52

http://puckprat.com/viewtopic.php?f=9&t=1364

Kollade Strandfelt's blogg där han gav sin syn på deras poängkung Ryan MacMurchy, inför hans flytt till Schweiz angående hans lön, Han skriver:

"Jag tror Oilers hade råd att ge Ryan den lönen han ville ha men frågan är om det är värt det. Säg hypotetiskt att han skulle mer än dubbla sin lön i Oilers nästa år och tjäna överlägset mest i ligan och laget. För det första skulle han ha en press på sig som få klarar av. För det andra så skulle det nog vara väldigt svårt att hålla nere alla andra Oilersspelares löner."

"Jag tycker att Oilers gjorde ett klokt val att låta honom gå vidare till en rikare liga med mer pengar. Däremot är inte kvalitén i Schweiziska andraligan bättre en GET, snarare sämre. Men Murch kommer få en drömlön med chans till att få spela i högstaligan där löningarna kan göra dig ekonmisk oberoende. Med hans individuella kompetens och en spelstil som tilltalar alla sportchefer så är chansen stor att han spelar i högsta ligan där borta vilket skulle göra han till miljonär. Så självklart gör han rätt i att pröva lyckan i en sämre serie."
Bild
Staten

Inlägg av Staten »

-daniel- skrev:
Staten skrev:

HV71, FBK (kommer skära ner) och FHC tidigare (antagligen inte längre). LHC lär väl ligga och nosa runt 50 miljoner också.

Kom ihåg att vi hade omkring 40MSEK året vi åkte ut, och vi var trots detta knappast i närheten av att ligga i toppen av löneligan.
Och idag har vi 12-13 miljoner i spelarbudget. Galet.
mb81

Inlägg av mb81 »

Staten skrev:
-daniel- skrev:
Staten skrev:

Och idag har vi 12-13 miljoner i spelarbudget. Galet.
och ändå skulle matchen DIF 11/12 mot DIF(som man iofs inte vet hur det ser ut nu)13/14 vara rätt jämn!
Staten

Inlägg av Staten »

Troligtvis, ja!
Låst