Harold Camping skrev:Är väl bara allmänt jävla less på dig och dina bilder som tar upp hela min skärm så fort jag besöker detta forum och alla 20 utländska målvakter du länkar till varje dag. Så på det stora hela tycker jag att du mest kommer med orealistiska alternativ till denna trupp.
Du är inte ensam, sa till igår om det också...
Ignorera-knappen fungerar. Meeeeen inte när folk quotar posterna i tid och otid...
Jo visst funkar den...
Men ska man behöva använda den bara för att dem göra såna inlägg?
Han kanske har något vettigt att säga någon gång
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Harold Camping skrev:Är väl bara allmänt jävla less på dig och dina bilder som tar upp hela min skärm så fort jag besöker detta forum och alla 20 utländska målvakter du länkar till varje dag. Så på det stora hela tycker jag att du mest kommer med orealistiska alternativ till denna trupp.
Du är inte ensam, sa till igår om det också...
Ignorera-knappen fungerar. Meeeeen inte när folk quotar posterna i tid och otid...
Tack du tog orden ur munen på mig, jag har haft Rocky på ignore i ett halvår, ändå har jag sett tio inlägg av han för ett folk ska quota hela tiden, anser man som jag att Rockys inlägg inte är av värde för en själv så får man köra en ignore.
Var i Ljungby trakterna förra veckan och då jag alltid bär DIF skölden (pin)på jackan så fick jag en del kommentarer (oväntat). Dock så gratulerade flera personer oss att det va så gott som klart med Ahlen. Vet ej hur sant det är men dock ett ryckte.
För att återknyta till Martin Strandfeldt, har hört från mycket säkert håll att Challe har kollat in honom noga och han har varit / kanske fortfarande är på tapeten. Men man är orolig för hans fysiska status, och sen blir han förmodligen för dyr.
-daniel- skrev:För att återknyta till Martin Strandfeldt, har hört från mycket säkert håll att Challe har kollat in honom noga och han har varit / kanske fortfarande är på tapeten. Men man är orolig för hans fysiska status, och sen blir han förmodligen för dyr.
Så nu vet vi åtminstone det.
Okej, ja det kanske ändå är så att man trots allt som alla andra jobb tjänar bättre i Norge. Säg att han ligger runt 60-70 K i Norska, vilket inte är helt otippat för han är tongivande i laget och Assisterande kapten, det blir väl runt 70-80 k SEK per månad vilket kanske är lite väl dyrt för ett oprövat kort i AS.
Synd att allas löner i Europa är så hysch hysch, bättre med NHL där man vet mer exakt vad alla tjänar.
-daniel- skrev:För att återknyta till Martin Strandfeldt, har hört från mycket säkert håll att Challe har kollat in honom noga och han har varit / kanske fortfarande är på tapeten. Men man är orolig för hans fysiska status, och sen blir han förmodligen för dyr.
Okej, ja det kanske ändå är så att man trots allt som alla andra jobb tjänar bättre i Norge. Säg att han ligger runt 60-70 K i Norska, vilket inte är helt otippat för han är tongivande i laget och Assisterande kapten, det blir väl runt 70-80 k SEK per månad vilket kanske är lite väl dyrt för ett oprövat kort i AS.
Synd att allas löner i Europa är så hysch hysch, bättre med NHL där man vet mer exakt vad alla tjänar.
Han må tjäna mer i Norge men det är också ett av Europas dyraste länder att bo i, en pizza där kostar ju lika mycket som en oxfilé här, det är väl ändå det som man har över efter alla utgifter som räknas.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Han må tjäna mer i Norge men det är också ett av Europas dyraste länder att bo i, en pizza där kostar ju lika mycket som en oxfilé här, det är väl ändå det som man har över efter alla utgifter som räknas.
Så är det så klart, tror dock inte man är tillräckligt sugen på honom för att det skall bli något. Sen vet man ju inte riktigt, Strandfeldt verkar vara en oerhört sympatisk kille så tror inte han har några monsterlöneanspråk för att få spela för klubben i sitt hjärta.
Jag vill bara väl med mina bilder H. Camping, tråkigt att du tycker de är i vägen..
Ibland tycker jag att en bild säger mera en vad man kan skriva i ord, men sådan är jag.
Angående de utländska målvakterna som du nämner är alla dessa Free Agents, för mig är det inte orealistiska alternativ med tanke på att vi gjorde klart med Steve Valiquette inför denna säsong, vem hade trott det? Tyvärr gick inte den dealen i lås, men förhoppningsvis kan vi göra om bedriften och värva en meriterade målvakt hit!
Fysiska status? Att han inte skulle palla att spela i HA? eller Har han svårt att hålla sig hel och fri från småskador typ Linkan style?
Om de är pengar Challe vill ha för att värva Martin hit, så sätter vi igång en kampanj så är det fixat!
Fysiska status? Att han inte skulle palla att spela i HA? eller Har han svårt att hålla sig hel och fri från småskador typ Linkan style?
Om de är pengar Challe vill ha för att värva Martin hit, så sätter vi igång en kampanj så är det fixat!
Hur ska du få folk att donera pengar för att få hit en spelare från norska ligan...? Den handlar väl lite om principer också. Klart att pengarna finns just nu. Men man vill ju inte betala någon mer än vad han är värd heller.
Nej, med fysiska status angående Strandfeldt menade kanske Challe tempo och uthållighet? Han har ändå spelat i en rätt sopig liga (även om 3-4 lag säkert är i paritet med topplagen i HA) och tror helt enkelt man ser det som en alltför stor chansning för de pengar som det säkerligen handlar om. Men han är inte avskriven.