Djurgårdens IF - Brynäs, 22/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Djurgårdens IF - Brynäs IF
HD Robert Lahti, Västerås
LM Peter Sabelström, Solna
LM Fredrik Carlman, Stockholm
Blue Brigade Sthlm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Svår match som måste vinnas tyvärr. Synd att BIF torskade mot FBK så stort. Tror det hade varit enklare att möta dem om de vunnit den matchen. Nu lär de precis som Timrå senast vara taggade till tusen. Blir nog som andra skrivit en jämn historia då matcher mellan DIF och BIF brukar gå till sudden. Haken är bara den att det räcker inte med 1 pinne för osspå hemma is. Vi måste ha alla tre, inte minst med tanke på vårat utsatta läge, kvalstrecket är inte så långt borta det heller med tanke på att flera lag har färre matcher spelade...

Hoppas på 3-1 seger, sista i öppen kasse, men tyvärr kan det lika gärna sluta med omvänt resultat.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Är det slutspelståget som åker ifrån oss ikväll?
Och vi står där kvar på perrongen & tänker –Jaha, samma visa i år igen.
DIF förlust ikväll samtidig som SAIK hemmaslår MIF (inte helt osannolikt senario) så är vi 5p efter, som kan bli 8p om SAIK vinner sin ”hängmatch.

Många om & men nu, men det är ju sånt här som gör att man ligger sömnlös vissa nätter :roll:

Tror att prio .1 ändå måste vara att hålla Mora under kvalsträcket, om det i sin tur leder till slutspel får det ses som en FET-Bonus.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Lee Harvey Oswald skrev:Är det slutspelståget som åker ifrån oss ikväll?
Och vi står där kvar på perrongen & tänker –Jaha, samma visa i år igen.
DIF förlust ikväll samtidig som SAIK hemmaslår MIF (inte helt osannolikt senario) så är vi 5p efter, som kan bli 8p om SAIK vinner sin ”hängmatch.

Många om & men nu, men det är ju sånt här som gör att man ligger sömnlös vissa nätter :roll:

Tror att prio .1 ändå måste vara att hålla Mora under kvalsträcket, om det i sin tur leder till slutspel får det ses som en FET-Bonus.
Tror faktiskt slutspelståget har åkt ifrån oss för länge sen, under den där mörka höstmånaden som jag helst glömmer.
Det ska mycket till om vi ska slå Brynäs ikväll, vi har ordentligt manfall. Det som talar för oss är att vi har hemmaplan och att Brynäs åkte på spö senast.
Det man kan hoppas på är många PPn för gävlarna :wink:
Lycka är att vara djurgårdare
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Brynäs saknar Micke Lind och Jiri Bicek, men med tanke på deras breda trupp så spelar väl det ingen roll ... Hoppas Ronnie, Ask o Marusak är tillbaka ikväll iallafall, utan dem får vi svårt.

tippar 4-2 seger idag, Bengan 2, Linkan 1 och Timmy 1.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Sidney Crosby skrev:Brynäs saknar Micke Lind och Jiri Bicek, men med tanke på deras breda trupp så spelar väl det ingen roll ... Hoppas Ronnie, Ask o Marusak är tillbaka ikväll iallafall, utan dem får vi svårt.

tippar 4-2 seger idag, Bengan 2, Linkan 1 och Timmy 1.
Ronnie vilar ikväll, strul med bihålorna.
Lycka är att vara djurgårdare
Sidney Crosby

ajdå, inte bra. Men förhoppningsvis är Marusak och Ask tillbaka, och dom har vart 2 av lagets bästa spelare den sista tiden.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

"Det man kan hoppas på är många PPn för gävlarna
:wink: "

Precis, där i ligger vår vinstchans :lol:

Sanslöst tjusigt självmål i lördags...
Användarvisningsbild
Bladman

Inlägg av Bladman »

Skulle förvåna mig mycket om Marusak kommer tillbaka ikväll. Vad jag har hört så kommer han inte tillbaka förän matchen på lördag.
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Är Timmy borta? Ask har varit en stor del av våra vinster, vi behöver honom. Likaså Marusak, Timmy och Ronnie. Fel spelare som är borta känns det som.

Så länge vi får tillbaka Marusak, Timmy och Ask är jag nöjd. Ronnie med, självklart, men just nu är Ask, Marusak och Timmy snäppet hetare, även om Ronnie varit en guldklimp i försvaret.

Thomas får det lite svårt att själv bära upp "rutinmanteln" i försvaret om de är borta.
Säg den glädje som varar
TheCK

Inlägg av TheCK »

DIF - BIF 3-1

1-0 Ölvestad
1-1 Bäckström
2-1 Bäckström :wink:
3-1 Bremberg
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Ikväll känns tvåan bombsäker på krysset.
Laget kommer att bli helt utspelade, klacken mer oorganiserad är någonsin och självförtroendet kommer att sjunka fatalt. Jag brukar se optimistiskt på Djurgår'n men ikväll vill jag knappt pröjsa för plåten.

Tippar 4-0 till Brynäs.
Wedd

Inlägg av Wedd »

1-1.

Bengan

Publik: 4356
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Ser ju ut att bli supertorsk, men ofta är det i lägen med många skador och mycket motvind som man lyckas bita ihop ordentligt. Jag skulle ändå bli mycket överraskad om det blir poäng ikväll.
Sidney Crosby

Okej, när vi har sån backbrist, så kalla hem Dennis Persson eller Christoffer From-Björk.

BTW: Vi ses väl på chatten dom som inte kan närvara på matchen? :)
Skriv svar