Tack för allt Otto

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Túrin Turambar
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tack för allt Otto

Inlägg av Túrin Turambar »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Ja det kommer kännas som ett hål i hjärtat att se DIF Hockey utan Otto. Men på något sjukt sätt har jag redan förberett mig för detta, tror det skedde redan inför förra säsongen när det i praktiken stod klart att Kristofer egentligen hade spelat sin sista säsong med oss... nu, den här gången, var det mest formaliteter.

Det är tydligen dags för andra att ta vid.
Jag hade känt samma sak om det inte hade varit så att han återigen var så fullkomligt lysande.
Linkan, där snackar vi tyvärr formaliteter. Slö, halvintresserad, såg det som sin förbannade plikt att avsluta sin karriär här.

Det var det som återigen fick mig att inse hur mycket jag uppskattar Otto; Jag fruktade att vi kanske skulle få se en halvhyfsad säsong från honom, med allt tjafs som låg bakom. Trodde att vi skulle få en solid prestation, inte mer.

Men nej; istället, när vi som supportrar i princip mutade honom att stanna trots att han, möjligen, inte var toppmotiverad, klev han plikttroget in och fullständigt bar Djurgården på sina axlar, 36 år gammal. Då insåg jag vilken insikt och fullständig moral och professionalism den karln besitter.

Medan Linkan mest åkte runt och tyckte synd om sig själv, gnällde på Twitter och i kvällstidningar ställde Otto upp och gav oss fans och föreningen det sista han förmådde dag ut och dag in i det tysta som vanligt, och gjorde det så jävla bra.

Det, det är kärlek. Trots att vi inte gick upp var det en ära att bidra till den lön han förtjänade och det personliga avslut på karriären han förtjänade (trots att det gick som det gick för DIF). Kan fan tänka mig att ge honom ännu en slant, bara för att han är den han är.

Finns ingen som ens kommer i närheten av alla Djurgårdshjältar i min bok.
Jag håller med om vartenda ord!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Ytterligare en Djurgårdshjälte som nu när skridskorna är på hyllan är en del av legenderna. Vet inte riktigt hur man skall ranka Otto i förhållande till andra legendarer än men SM gulden och Hjärtat glömmer vi aldrig!
Tack för allt!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Tack för allt Otto!
Lycka till i det civila livet!
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Ja det kommer kännas som ett hål i hjärtat att se DIF Hockey utan Otto. Men på något sjukt sätt har jag redan förberett mig för detta, tror det skedde redan inför förra säsongen när det i praktiken stod klart att Kristofer egentligen hade spelat sin sista säsong med oss... nu, den här gången, var det mest formaliteter.

Det är tydligen dags för andra att ta vid.
Jag hade känt samma sak om det inte hade varit så att han återigen var så fullkomligt lysande.
Linkan, där snackar vi tyvärr formaliteter. Slö, halvintresserad, såg det som sin förbannade plikt att avsluta sin karriär här.

Det var det som återigen fick mig att inse hur mycket jag uppskattar Otto; Jag fruktade att vi kanske skulle få se en halvhyfsad säsong från honom, med allt tjafs som låg bakom. Trodde att vi skulle få en solid prestation, inte mer.

Men nej; istället, när vi som supportrar i princip mutade honom att stanna trots att han, möjligen, inte var toppmotiverad, klev han plikttroget in och fullständigt bar Djurgården på sina axlar, 36 år gammal. Då insåg jag vilken insikt och fullständig moral och professionalism den karln besitter.

Medan Linkan mest åkte runt och tyckte synd om sig själv, gnällde på Twitter och i kvällstidningar ställde Otto upp och gav oss fans och föreningen det sista han förmådde dag ut och dag in i det tysta som vanligt, och gjorde det så jävla bra.

Det, det är kärlek. Trots att vi inte gick upp var det en ära att bidra till den lön han förtjänade och det personliga avslut på karriären han förtjänade (trots att det gick som det gick för DIF). Kan fan tänka mig att ge honom ännu en slant, bara för att han är den han är.

Finns ingen som ens kommer i närheten av alla Djurgårdshjältar i min bok.
Håller också med om varje ord. Det är egentligen svårt att förklara hur mycket en spelare som Otto betyder för ett lag. Nu när han försvinner, försvinner också ett av våra organ i laget.

Hade verkligen hoppats på en säsong till, så det är med en tår i ögat jag önskar dig lycka till om du ser detta. Förevigt Djurgårdshjälte.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

TACK för allt Ottosson!
Bäst i minnet är när du gjorde hattrick mot Solnasorkarna och för Gröna Lund sommaren 2001, du gjorde min då 8åriga dotter till lyckligaste hockeytjejen i Sverige.
Kolla in flinet :lol:

Bild
Blue Saints...
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

tack för alla år, allt blod och alla tårar Otto....laglojalare spelare får man leta efter...taket nästa!
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Hoppas Otto läser här inne.
Tack för allt, man har ju några särskilda personliga favoriter i DIF genom tiderna, du är en av de större.

Är väldigt glad över att själv ha fått #9 på tröjan (lirar med ett gäng kollegor varje fredag under säsong). =)
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Tack för allt Otto

Inlägg av cCat »

Henke_F skrev:Hoppas Otto läser här inne.
Tack för allt, man har ju några särskilda personliga favoriter i DIF genom tiderna, du är en av de större.

Är väldigt glad över att själv ha fått #9 på tröjan (lirar med ett gäng kollegor varje fredag under säsong). =)
Det gör han. Han tycker hyllningarna är överväldigande. :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Stadion

Inlägg av Stadion »

En hyllning till Otto av en norsk bloggare på aftenposten:

http://fotball.aftenposten.no/blogg/spo ... 275452.ece
Användarvisningsbild
Malto

Tack för allt Otto

Inlägg av Malto »

Stadion skrev:En hyllning till Otto av en norsk bloggare på aftenposten:

http://fotball.aftenposten.no/blogg/spo ... 275452.ece
Fantastiskt välskrivet. Fast nog är handlederna ganska bra....
Staten

Inlägg av Staten »

Jag hoppas det kommer ske någon form av avtackning för Otto kommande säsong. Premiären hade vart grymt tillfälle för något sådant då det förhoppningsvis är mycket folk där. Oavsett om hans tröja ska hängas upp tycker jag han ska få en ceremoni och en riktig avtackning på Hovet.
Gode

Inlägg av Gode »

Stort lycka till i framtiden!
Du kommer alltid vara en av mina största favoriter som burit djurgårdströjan.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Staten skrev:Jag hoppas det kommer ske någon form av avtackning för Otto kommande säsong. Premiären hade vart grymt tillfälle för något sådant då det förhoppningsvis är mycket folk där. Oavsett om hans tröja ska hängas upp tycker jag han ska få en ceremoni och en riktig avtackning på Hovet.
Det blir troligen en avtackning i samband med att vår nästa kampanj kulminerar på Hovet i samband med säsongsstarten.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Staten

Inlägg av Staten »

Andy skrev:
Staten skrev:Jag hoppas det kommer ske någon form av avtackning för Otto kommande säsong. Premiären hade vart grymt tillfälle för något sådant då det förhoppningsvis är mycket folk där. Oavsett om hans tröja ska hängas upp tycker jag han ska få en ceremoni och en riktig avtackning på Hovet.
Det blir troligen en avtackning i samband med att vår nästa kampanj kulminerar på Hovet i samband med säsongsstarten.
Underbart att höra!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Staten skrev:
Andy skrev:
Underbart att höra!
Vi syr ihop allt just nu och talar med Djurgården.

Håll ögonen öppna!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Skriv svar