Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Mattebo »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Så summa summarum. Granath och Gustafsson ut. Lofquist och Nils in. Annars samma som ifjol.

Vi tappar ju lite muskler. Det är inget snack. Men förhoppningsvis ett bättre PP?
Vi tappar muskler där vi redan i fjol var grymt svaga... så det känns inte vidare bra. Dessutom känns det lite som en chansning att förlita sig på att en junis skall komma upp och ta 8:e platsen.
Chansning och chansning. Vi har mycket mindre budget. 18,8 mot 12-13 miljoner. Det är klart att det inte blir samma bredd. Tycker backsidan ser förvånansvärt bra ut mot vad jag trodde.

Tänk dig ett rent scenario, en spelartrupp som bantas 1/3 rent ekonomiskt. Då är det ganska naturligt att truppen blir tunnare. Håller ABSOLUT med dig om att det inte känns bra att vi tappar muskler.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Mattebo skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Så summa summarum. Granath och Gustafsson ut. Lofquist och Nils in. Annars samma som ifjol.

Vi tappar ju lite muskler. Det är inget snack. Men förhoppningsvis ett bättre PP?
Vi tappar muskler där vi redan i fjol var grymt svaga... så det känns inte vidare bra. Dessutom känns det lite som en chansning att förlita sig på att en junis skall komma upp och ta 8:e platsen.
Chansning och chansning. Vi har mycket mindre budget. 18,8 mot 12-13 miljoner. Det är klart att det inte blir samma bredd. Tycker backsidan ser förvånansvärt bra ut mot vad jag trodde.

Tänk dig ett rent scenario, en spelartrupp som bantas 1/3 rent ekonomiskt. Då är det ganska naturligt att truppen blir tunnare. Håller ABSOLUT med dig om att det inte känns bra att vi tappar muskler.
Självfallet, det är en svår balansgång. Men hade hellre sett att man gjort sig av med Timmy och tog in en elak tung jävel. Men nu gick väl inte det pga någon klausul så vi får väl acceptera läget.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Skönt att Gustafsson försvann. Backarnas versions av Dick Axelsson har hamnat i samma klubb som originalet. Det där var ingen Djurgårdare. Holm däremot. Utstrålar ödmjukhet och klassisk djurgårdsanda.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Underbara Holm. En riktigt mogen person som till skillnad från exempelvis Wennberg som efter en HEL säsong i samma lag känner att han behöver röra på sig. Vill ju inte växa fast liksom! Bortskämda pojkspolingar, ingen jävla stolthet eller hockeyhjärta någonstans. Underbart att veta att det finns undantag och det stavas Philip Holm.

Överlägset bästa back ifjol. Kan han ta ett steg till så är han och nosar på landslagsplats i mina ögon. Satans stabil och knappt ett misstag alls! Viktigaste förlängningen vi kunde få....

Att ens några kan tycka att det är "synd" att vi "förlorade" Gustafsson är ett skämt förövrigt...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jag brukar inte kommentera laget så här tidigt, men att Holm fortsätter gillar jag. Men sedan så tycker jag att vår backuppsättning ser jävligt vek ut, ska Adam vara vår 1:a målvakt gör detta mig än mer orolig, vad jag kan se så finns det inte en back som kan "rensa" rent framför mål.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Henkos »

Förstår inte riktigt heller. Väldigt illa att vi blir kvar med både Timmy och Lidström.
Men trots detta och mindre budget så måste vi ju lägga pengar på en stabil defensiv back. Borde vi inte inse det efter tre säsonger där krutet legat på forwardsidan?

Riktigt långskott att det ska gå vägen med denna backuppsättning.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om tanken är att vi skall gå runt på den backbesättningen kommande säsong gör inte Challe sitt jobb.

Vi var för veka redan förra säsongen framför vårt egna mål och nu är vi ännu svagare.

Vi kommer släpp in så satans många billiga mål att samtliga personer härinne kommer slita av sig håret i ren förtvivlan.

Behövs det tre backar som Lidström, Lofqvist och Andersson?

Hade det inte rimligtvis räckt med en av de tre?

Vilken funktion skall Timmy fylla? Killen var rent ut sagt usel förra säsongen där han varken visade upp fart eller styrka.

Vilken av våra backar skall kunna plocka bort en forward som parkerar framför vår målvakt?

Tyckte det saknades en defensiv back med Granath i truppen... NU saknas det ta mig tusan minst två!

Detta är ett stort jävla skämt och jag törs redan nu utlova att om detta är vår backbesättningen kommande säsong får klubben nog vara jävligt nöjd med om den tar sig ens till förkval för att ett eventuellt förbättrat PP-spel kommer inte hjälpa mycket när vi läcker in 3-4 baljor per match minimum.

Plocka in en sportchef som är kapabel att bygga ett försvar som klarar av att försvara målet!
janneffs

Inlägg av janneffs »

Såg Pär Kenttä på Ica maxi i hpda idag, såg värre nöjd ut. Var väl värvningen av Bohman :D
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Nej, vi verkar inte ha lärt oss ett dugg av förra året.

Får vara nöjda om vi klarar playoff igen...härliga tider...
jetz

Inlägg av jetz »

Lugna ner er nu killar det är bara början av transferfönstret! Förhoppningsvis kommer allt sluta med en bra trupp!! Btw har ni tänkt på hur mycket difhockey har dragit in på försäljnings av matchtröjor bara Murrays tröja har ett bud nu på runt 12000kr!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

jetz skrev:Lugna ner er nu killar det är bara början av transferfönstret! Förhoppningsvis kommer allt sluta med en bra trupp!! Btw har ni tänkt på hur mycket difhockey har dragit in på försäljnings av matchtröjor bara Murrays tröja har ett bud nu på runt 12000kr!
I och med att backsidan är spikad i och med att Holm fortsätter så spelar det ingen roll hur långt transferfönstret är.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om backarna.. Om samtliga spelar så som dom gjorde i slutet av förra säsongen (slutet på serien då, inte playoff) så känns det stabilt. Mycket hänger på om Timmy och Lidström kommer upp i nivå.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

jetz skrev:Lugna ner er nu killar det är bara början av transferfönstret! Förhoppningsvis kommer allt sluta med en bra trupp!! Btw har ni tänkt på hur mycket difhockey har dragit in på försäljnings av matchtröjor bara Murrays tröja har ett bud nu på runt 12000kr!
Är inte backarna spikade?

Av dom backarna jag har hört så är det alldeles för vekt, IGEN.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Man räknar nog Arnesson, Timmy och Holm som defensiva backar. Vilket gör att man förstår de som är oroliga för saknaden av muskler framför mål. Holm har säkert en förmåga att bygga en bra fysik under sommaren. Men Arnesson ser för tunn ut.

Jag vet inte vilken trupp Challe har som förebild. Jag kan då inte komma på ett framgångsrikt lag utan starka defensiva spelare. Förut hade vi Ragge, Ronnie och Printz. Nu har vi?
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

De två spelarna jag verkligen vilje förlänga har förlängt, Dustin och Holm.
Senast redigerad av AdamPickard den 2013-04-13 10:51:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

ja, Printz hade smakat fågel, det är precis en eller två sådana spelare som DIF hade behövt..

Jag förstår inte hur Challe kan missa detta med muskler, han brukar själv prata om spelare med skägg...
Låst