Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Rix

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

Sensei undrar lite, vad har du emot Guter? Tyckte han var en av våra bättre spelare under slutet, gjorde mycket mål, åkte mycket skridskor och bidrog i spelet. Vill minnas att han tacklades en hel del också, kanske inte dem hårdaste smällarna, men ändå bra tacklingar som ledde till att DIF kunde ta över pucken igen.

En snabb spelare som kämpar hårt och gör en hel del mål och mycket poäng. Guter ska definitivt spela i en top 6 kedja nästa säsong. Om det blir första eller andra beror på vilka andra vi får in.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
#87 skrev:
Daniel942 skrev:
Rojk skrev:Nämndes att Ccat eller Andy (de som drog i Rädda Otto) har varit i kontakt om att göra en insamling för Kaulus. Nu är tyvärr Chet varken en Otto eller Petr i folks ögon, men jag tror pengarna skulle göra mer nytta där. Jag har svårt att se Kaulus ha samma löneanspråk som Otto eller Chet och tror att vi kan ha råd med honom i vilket fall som helst.

Nej, om man nu ska ha en insamling så borde den enligt mig vara en betydande spelare som man kanske inte annars skulle ha råd med. Likt årets situation med Otto.
Lägg ner snacket om att supportrar ska bestämma vilka spelare vi ska lägga pengarna på. Samla in generellt om det ska vara nåt.
Kan bara hålla med.. Jag personligen kommer inte skänka pengar om insamlingen är dedikerad till en enskild spelare.
Det kommer inte gå att skapa en liknande situation som ifjol när en insamling var väldigt passande. Hur ska man skapa en hype kring en Kalus-insamling exempelvis? Vem fan är han i sammanhanget liksom? Istället för att 100 pers lägger in 1000 spänn vardera i en insamling, som typ gör minimal skillnad så kan ju samma 100 pers köpa ett extra säsongskort och ge bort till någon istället.
Personligen tror jag dock att en hel del skulle ge pengar till Kalus. Han verkar vara en spelare som fallit 90% av alla i smaken pga hans publikfrieri. Jag gillar som sagt Petr också, men delar siffer-Daniel's kritik här; en generell insamling vore definitivt mer passande. Jag vill ge Challe helt fria tyglar att sätta sin prägel på det här laget.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Rix skrev:Sensei undrar lite, vad har du emot Guter? Tyckte han var en av våra bättre spelare under slutet, gjorde mycket mål, åkte mycket skridskor och bidrog i spelet. Vill minnas att han tacklades en hel del också, kanske inte dem hårdaste smällarna, men ändå bra tacklingar som ledde till att DIF kunde ta över pucken igen.

En snabb spelare som kämpar hårt och gör en hel del mål och mycket poäng. Guter ska definitivt spela i en top 6 kedja nästa säsong. Om det blir första eller andra beror på vilka andra vi får in.
Sensei vill ha ett lag med Colton Orrs eller liknande. Det ska vara tufft!
Användarvisningsbild
Fricke

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Fricke »

Backsidan ser för jävla snäll ut. Mest glaslirare, kanske undantaget Lofquist. Tycker det saknas någon riktig elak jävel.
kaminor

Inlägg av kaminor »

mb81 skrev:
kaminor skrev:Jahapp, backsidan spikad då, om Holm skriver på. Hade gärna sett Emmerdahl från VIK annars.

Soares, Saviano, Lundbohm, Fornataro, Hurtubise... Finns ju ett antal tillgängliga translatlanter med erfarenhet från allsvenskan som vore intressanta. Blir spännande att se vad forwardssidan fylls på med.
Måste ju inte värva spelare som redan bevisat i allsvenskan! Hitta fynden direkt i nordamerika istället. Kanske lite större chansning men billigare och kan bli än bättre!

Absolut, finns säkert fynd (och floppar) i AHL, ECHL och NCAA. Gäller bara att hitta dem.

Potentiellt billig målvakt i "rätt" ålder, Alexander Hamberg.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6750

Annars är ju Owuya drömmen, men lär inte hända.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
#87 skrev:
Daniel942 skrev:
Rojk skrev:Nämndes att Ccat eller Andy (de som drog i Rädda Otto) har varit i kontakt om att göra en insamling för Kaulus. Nu är tyvärr Chet varken en Otto eller Petr i folks ögon, men jag tror pengarna skulle göra mer nytta där. Jag har svårt att se Kaulus ha samma löneanspråk som Otto eller Chet och tror att vi kan ha råd med honom i vilket fall som helst.

Nej, om man nu ska ha en insamling så borde den enligt mig vara en betydande spelare som man kanske inte annars skulle ha råd med. Likt årets situation med Otto.
Lägg ner snacket om att supportrar ska bestämma vilka spelare vi ska lägga pengarna på. Samla in generellt om det ska vara nåt.
Kan bara hålla med.. Jag personligen kommer inte skänka pengar om insamlingen är dedikerad till en enskild spelare.
Det kommer inte gå att skapa en liknande situation som ifjol när en insamling var väldigt passande. Hur ska man skapa en hype kring en Kalus-insamling exempelvis? Vem fan är han i sammanhanget liksom? Istället för att 100 pers lägger in 1000 spänn vardera i en insamling, som typ gör minimal skillnad så kan ju samma 100 pers köpa ett extra säsongskort och ge bort till någon istället.
Personligen tror jag dock att en hel del skulle ge pengar till Kalus. Han verkar vara en spelare som fallit 90% av alla i smaken pga hans publikfrieri. Jag gillar som sagt Petr också, men delar siffer-Daniel's kritik här; en generell insamling vore definitivt mer passande. Jag vill ge Challe helt fria tyglar att sätta sin prägel på det här laget.
Håller också med. Jag skulle bli mycket glad om Kalus förlänger men jag förväntar mig också att Challe prioriterar honom på en lämplig nivå. Även om vi samlar in 100 000 kronor så är det inte säkert Challe tycker Kalus är rätt person att lägga de pengarna på.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fricke skrev:Backsidan ser för jävla snäll ut. Mest glaslirare, kanske undantaget Lofquist. Tycker det saknas någon riktig elak jävel.
Jag är också orolig över detta, tycker verkligen det saknas en defensivt präglad back. Än mer nu när Granath inte lär stanna (även fast han nog inte var den mest prisvärda defensiva pjäsen man kan få tag på).
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hade gärna bytt ut Lidström och Timmy mot två andra backar. Det känns lite tunt och mjukt nu.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Hade gärna bytt ut Lidström och Timmy mot två andra backar. Det känns lite tunt och mjukt nu.
Ja det tycker jag också, helst båda ut. Eller om vi bara hade förlängt med en av dem, typ Lidström.

Då hade vi kunnat köra:

Sam - Ny defensiv tuffing
Holm - Lidström
Nils Anderson - Arnesson
Falk
8:e back: junior
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror inte Lidström är dyr, och sett till att han i mitt tycke var typ vår bästa back sista tredjedelen av säsongen så är jag sugen på att se hur han agerar från början av nästa säsong...

Timmy däremot lyfte garanterat den högsta lönen på backsidan nästa säsongen, och där tror jag dessvärre att vi går på en riktig mina. Karln blir inte yngre eller bättre nästa säsong, det är bara önskedrömmar tyvärr. Jag hoppades in i det sista att de små ljusglimtar man såg av #33 under säsongen skulle bli både längre och klarare men tyvärr vart det inte så. Har oerhört svårt att tro han kommer göra en så pass mycket bättre säsong att han känns värd pengarna...

När det gäller Jimmie Ölvestad är jag kluven; vill sjukt gärna se Jimmie nästa säsong men är han inte motiverad att spela med lönesänkning (vilket vi garanterat pratar om här) så är det bättre att ta in någon annan. Men kan ni tänka er att se ett DIF utan vare sig Otto, Jimmie och eventuellt Fimpen? Kommer kännas sjukt märkligt och könlöst. Snälla #19...STANNA!!!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

Blir ingen insamling nu , Challe ville det men vi tyckte att tiden var fel. Kan bli en insamling senare men då röstar vi på en av flera alternativa spelare att spara ihop till.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av SirDIFalot »

BaronVonDif skrev:

Blir ingen insamling nu , Challe ville det men vi tyckte att tiden var fel. Kan bli en insamling senare men då röstar vi på en av flera alternativa spelare att spara ihop till.
Ska vi rösta vem vi ska ta in? Eller vad menar du?
Expert.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Har jag missat något här eller? Jag kanske missförstår, avgör själva.

dustin johner ?@dustinjohner 42m
“@GabeLandeskog92: @dustinjohner you're a good guy man, I don't care what they say about you, you're alright” wish I could say the same to u!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

elklingo skrev:Har jag missat något här eller? Jag kanske missförstår, avgör själva.

dustin johner ?@dustinjohner 42m
“@GabeLandeskog92: @dustinjohner you're a good guy man, I don't care what they say about you, you're alright” wish I could say the same to u!
Gabbe skämtar och säger "Du är en schyst kille, jag struntar i vad alla andra säger" för att skämta med honom. Och Johner skämtar tillbaka.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:
BaronVonDif skrev:

Ska vi rösta vem vi ska ta in? Eller vad menar du?
Åååååååh pajasvarning big time. Kan ni sluta med vad ni håller på med genast? Tack.
DIF!
Låst