Sänker skadorna oss?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jensa öhling

Sänker skadorna oss?

Inlägg av jensa öhling »

Vi har varit förskonade från skador tidigare. Men nu har det blivit en del på slutet. Mot Timrå saknades Ask, Engqvist, Ronnie Pettersson, Marusak och sen utgick också Timmy Pettersson. Tunga avbräck med Marusak, Ask och Timmy och även Ronnie.

Någon som vet hur det är med killarna och när de kan vara tillbaka?

Vår trupp är tunn och särskilt backskadorna sänker oss rejält.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Asså att sakna de anfallarna gör inte så mycket. OM de tre backarna blir borta länge blir det kvalserien. I de tre namnen har vi våra bästa defensiva kort så det tror som tusan att det går åt helvete utan dem, inte minst då ersättarna hetter Ericson, Ribbenstrand mm...

Kommer inte två av de defensiva pjäserna tillbaka inom kort kan vi glömma slutspel. Får vi inte tillbaka minst två inom dryga två veckor blir det nog kvalserien...
Erik I

Inlägg av Erik I »

Jag kanske tar ut händelser i förväg, men personligen har jag nästan slutat tänka på kvalserien. Känns i mitt tycke som att den platsen är vikt för Mora, om inte något revolutionerande händer. Brendl kan ju inte bära laget helt själv. V.g. slutspel kan det vara intressant att hålla ögonen även på LHC och Luleå. LHC:s tränarbyte KAN ge effekt - eller också inte -och LHF blandar fåglar med fiskar rätt rejält. Kan alltså bli en situation där 5 lag gör upp om 3 slutspelsplatser och där kan allt hända. Vi har ett tufft program men samtidigt hade inte möten med Malmö tre gånge rpå en vecka garanterat 9 poäng heller. Sett över en säsong skall vi möta de andra lagen lika ofta, sen kan man klart dividera över att vissa motståndare kanske är mer lämpliga beroende på skadeläge. Vi kan ändå inte göra något åt det så det är bara att köra på och hoppas det räcker, det är ju mer än 30p kvar att spela om ändå.
Skriv svar