Guter är väl typ den mest givna Top 6 forwarden vi har? Nu ska det ju in en drös forwards till så vi vet inte hur truppen kommer se ut. Men i dagsläget är han definitivt mest given.sensei skrev:Ni är för roliga. Vad tänker ni er att Guter-Sörensen skall kunna hämta mot backar som Lilja i rögle, m.fl?SirDIFalot skrev:Staten skrev: 1:st line: Guter - Johner - Sörensen
Nu när vi sitter där med Guter så skall han användas i 3-4 formation och i pp1/2. Han är vår nye Tim, fast med bättre instinkter och förmåga att gå på mål.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Expert.
Just nu, ja. Om läget är detsamma till hösten så plockar i alla fall jag fram rakbladen.SirDIFalot skrev:Guter är väl typ den mest givna Top 6 forwarden vi har?sensei skrev:Ni är för roliga. Vad tänker ni er att Guter-Sörensen skall kunna hämta mot backar som Lilja i rögle, m.fl?SirDIFalot skrev:Staten skrev: 1:st line: Guter - Johner - Sörensen
Nu när vi sitter där med Guter så skall han användas i 3-4 formation och i pp1/2. Han är vår nye Tim, fast med bättre instinkter och förmåga att gå på mål.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fast vi skall komma ihåg att VIK har runt halva vår spelarbudget och knappast kunde matcha den lönen vi ger Dustin. Jag tror vi pröjsar runt 80-90K / månad vilket i mitt tycke känns OK trots allt, det är ingen fantasisumma. Han hade om jag minns rätt runt 65-70 i TAIF.SirDIFalot skrev:Jag är väl inte ensam om att tycka att han inte riktigt levde upp till förväntningarna här? Särskilt om han ligger kvar på den lönen som Västerås "Inte hade en chans att matcha" som dom sa.#87 skrev:Överdriven? Hur menar du då?SirDIFalot skrev:Det handlade säkert om Johner. Det verkar vara en rätt överdriven glädje hos de flesta över att han blir kvar.
Tror vi hade det här snacket förut. Hade förväntat mig en riktigt förstacenter, en ledande spelare som gör sina medspelare bra. Nu var han mer "rätt man på rätt plats" som gjorde målen men spelmässigt inte direkt stack ut.
Har gärna honom kvar dock. Men hoppas han inte kostar så mycket som det verkar. Då är han rätt överbetald. Är han på samma lön som ifjol hade jag nog gärna skippat honom och satsat på en ny transatalant.
Eh va? Nya Tim?sensei skrev: Ni är för roliga. Vad tänker ni er att Guter-Sörensen skall kunna hämta mot backar som Lilja i rögle, m.fl?
- -daniel-
Buford skrev:Målvaktsfrågan är viktig, inget glädjande där än alltså. Tror inte på Adam som förstemålvakt, inte än iaf.
Jag tror väldigt mycket att man sneglar åt Örebro och Tim Sandberg... dvs hans prestationer under KS och i slutskedet av säsongen. Förmodligen resonerar man som så att "kan Sandberg kan Reideborn". Typ.
- SirDIFalot
Vilket faktiskt stämmer. Handlar ju mest om att ha "bäst när det gäller" förmågan.-daniel- skrev:Buford skrev:Målvaktsfrågan är viktig, inget glädjande där än alltså. Tror inte på Adam som förstemålvakt, inte än iaf.
Jag tror väldigt mycket att man sneglar åt Örebro och Tim Sandberg... dvs hans prestationer under KS och i slutskedet av säsongen. Förmodligen resonerar man som så att "kan Sandberg kan Reideborn". Typ.
Expert.
- -daniel-
Ja, jag håller nog med. Man kan väl ha en billig backup och ha pengar sparade för ett nyförvärv (även fast det så klart är knepigare hitta en målvakt i mitten av säsongen) om det inte fungerar...?
Nämndes att Ccat eller Andy (de som drog i Rädda Otto) har varit i kontakt om att göra en insamling för Kaulus. Nu är tyvärr Chet varken en Otto eller Petr i folks ögon, men jag tror pengarna skulle göra mer nytta där. Jag har svårt att se Kaulus ha samma löneanspråk som Otto eller Chet och tror att vi kan ha råd med honom i vilket fall som helst.
Nej, om man nu ska ha en insamling så borde den enligt mig vara en betydande spelare som man kanske inte annars skulle ha råd med. Likt årets situation med Otto.
Nej, om man nu ska ha en insamling så borde den enligt mig vara en betydande spelare som man kanske inte annars skulle ha råd med. Likt årets situation med Otto.
It's easier to be an asshole to words than to people
Nja. Tror det finns klart mer prisvärda målvakter än Chet på marknaden.Rojk skrev:Nämndes att Ccat eller Andy (de som drog i Rädda Otto) har varit i kontakt om att göra en insamling för Kaulus. Nu är tyvärr Chet varken en Otto eller Petr i folks ögon, men jag tror pengarna skulle göra mer nytta där. Jag har svårt att se Kaulus ha samma löneanspråk som Otto eller Chet och tror att vi kan ha råd med honom i vilket fall som helst.
Avgå Jocke.
Jahapp, backsidan spikad då, om Holm skriver på. Hade gärna sett Emmerdahl från VIK annars.
Soares, Saviano, Lundbohm, Fornataro, Hurtubise... Finns ju ett antal tillgängliga translatlanter med erfarenhet från allsvenskan som vore intressanta. Blir spännande att se vad forwardssidan fylls på med.
Soares, Saviano, Lundbohm, Fornataro, Hurtubise... Finns ju ett antal tillgängliga translatlanter med erfarenhet från allsvenskan som vore intressanta. Blir spännande att se vad forwardssidan fylls på med.
- Daniel942
Lägg ner snacket om att supportrar ska bestämma vilka spelare vi ska lägga pengarna på. Samla in generellt om det ska vara nåt.Rojk skrev:Nämndes att Ccat eller Andy (de som drog i Rädda Otto) har varit i kontakt om att göra en insamling för Kaulus. Nu är tyvärr Chet varken en Otto eller Petr i folks ögon, men jag tror pengarna skulle göra mer nytta där. Jag har svårt att se Kaulus ha samma löneanspråk som Otto eller Chet och tror att vi kan ha råd med honom i vilket fall som helst.
DIF!
Målvaktsidan oroar mig något, Adam är absolut inte en dålig målvakt, men är han tillräckligt stabil för att stå i 30-40 matcher och spela upp oss ur AS? Känns som väldigt stor press på en så pass ung spelare.
Tellan är väl ett bevis på att det fungerar med en yngre målvakt och även Tim Sandberg, men känns rätt riskabelt att sätta allt på Adam.
Jag skulle gärna se en målvakt som är runt 25-33 års åldern som står i 35 matcher så får Adam stå i 15-20, sen i KS så kör man den som är/var "hetast" under säsongen.
Tellan är väl ett bevis på att det fungerar med en yngre målvakt och även Tim Sandberg, men känns rätt riskabelt att sätta allt på Adam.
Jag skulle gärna se en målvakt som är runt 25-33 års åldern som står i 35 matcher så får Adam stå i 15-20, sen i KS så kör man den som är/var "hetast" under säsongen.
Kan bara hålla med.. Jag personligen kommer inte skänka pengar om insamlingen är dedikerad till en enskild spelare.Daniel942 skrev:Lägg ner snacket om att supportrar ska bestämma vilka spelare vi ska lägga pengarna på. Samla in generellt om det ska vara nåt.Rojk skrev:Nämndes att Ccat eller Andy (de som drog i Rädda Otto) har varit i kontakt om att göra en insamling för Kaulus. Nu är tyvärr Chet varken en Otto eller Petr i folks ögon, men jag tror pengarna skulle göra mer nytta där. Jag har svårt att se Kaulus ha samma löneanspråk som Otto eller Chet och tror att vi kan ha råd med honom i vilket fall som helst.
- SirDIFalot
Det kommer inte gå att skapa en liknande situation som ifjol när en insamling var väldigt passande. Hur ska man skapa en hype kring en Kalus-insamling exempelvis? Vem fan är han i sammanhanget liksom? Istället för att 100 pers lägger in 1000 spänn vardera i en insamling, som typ gör minimal skillnad så kan ju samma 100 pers köpa ett extra säsongskort och ge bort till någon istället.#87 skrev:Kan bara hålla med.. Jag personligen kommer inte skänka pengar om insamlingen är dedikerad till en enskild spelare.Daniel942 skrev:Lägg ner snacket om att supportrar ska bestämma vilka spelare vi ska lägga pengarna på. Samla in generellt om det ska vara nåt.Rojk skrev:Nämndes att Ccat eller Andy (de som drog i Rädda Otto) har varit i kontakt om att göra en insamling för Kaulus. Nu är tyvärr Chet varken en Otto eller Petr i folks ögon, men jag tror pengarna skulle göra mer nytta där. Jag har svårt att se Kaulus ha samma löneanspråk som Otto eller Chet och tror att vi kan ha råd med honom i vilket fall som helst.
Expert.
Måste ju inte värva spelare som redan bevisat i allsvenskan! Hitta fynden direkt i nordamerika istället. Kanske lite större chansning men billigare och kan bli än bättre!kaminor skrev:Jahapp, backsidan spikad då, om Holm skriver på. Hade gärna sett Emmerdahl från VIK annars.