Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Underbara nyheter att Arnesson väljer att stanna, tyckte han bara blev bättre och bättre ju längre säsongen gick, ser fram emot att se hans utveckling kommande säsong.
Sånt här tänk är så tröttsamt. Ska vi passa på en spännande spelare för ett misstag han gjorde för några år sedan? Vill han komma tillbaks och Challe anser att han är bra nog så är det väl bara att köra på.Kall-El skrev:Ser att Lillkrüger verkar förekomma bland en del skribenters förhoppningar inför nästa säsong. ¨
Är detta verkligen en spelare som vi vill ha tillbaka?
Jagställer mig tveksam till spelaren med tanke på det sätt som han lämnade föreningen på i alla fall.
Håller med, Sörensen kom tillbaka efter lämnat J20 och var en av våra bättre spelare förra säsongen. Ta vara på att våra spelare vill komma tillbaka till DIF istället för att ha något prestige tänk som ingen tjänar på. Självklart ska inte DIF vara någon springbräde klubb där spelare kommer och går hur som haver, men att inte ta tillbaka unga duktiga talanger för att dem lämnade J20 känns ju rätt korkat.#87 skrev:Sånt här tänk är så tröttsamt. Ska vi passa på en spännande spelare för ett misstag han gjorde för några år sedan? Vill han komma tillbaks och Challe anser att han är bra nog så är det väl bara att köra på.Kall-El skrev:Ser att Lillkrüger verkar förekomma bland en del skribenters förhoppningar inför nästa säsong. ¨
Är detta verkligen en spelare som vi vill ha tillbaka?
Jagställer mig tveksam till spelaren med tanke på det sätt som han lämnade föreningen på i alla fall.
Bra att vi förlängde med Arnesson, men det kändes rätt väntat, nu hoppas man bara på att Holm ska signa också.
Kan Arnessons bekräftelse av ytterligare en säsong i DIF-tröjan vara den lilla hemlisen?Jepe skrev:@matildaglas: Fick se en sak som jag inte var ämnad att se men som fick mitt Djurgårdshjärta att skutta tre steg upp i luften. #twittpuck
Victory is sweetest when you've known defeat.
- Amadeus
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Gillar verkligen Arnessons sätt att se på det hela. Tänk om ändå alla juniorer kunde se det på det viset. Istället för att bara sticka iväg till första bästa ES-lag efter EN bra säsong.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
- SirDIFalot
Arnesson har ju i ärlighetens namn inte haft DEN säsongen än.Amadeus skrev:Gillar verkligen Arnessons sätt att se på det hela. Tänk om ändå alla juniorer kunde se det på det viset. Istället för att bara sticka iväg till första bästa ES-lag efter EN bra säsong.
Expert.
- Amadeus
Nej, det har han visserligen inte. Fast rykten jag hört (nu vet man ju aldrig hur mycket man kan lita på sådana...) så var det ett eller två ES-lag som var intresserade av honom. Om så var fallet, nobbade han de för oss. Men oavsett ES förslag eller inte så gillar jag hans inställning och tror han kommer att bli nyttig nästa säsongSirDIFalot skrev:Arnesson har ju i ärlighetens namn inte haft DEN säsongen än.Amadeus skrev:Gillar verkligen Arnessons sätt att se på det hela. Tänk om ändå alla juniorer kunde se det på det viset. Istället för att bara sticka iväg till första bästa ES-lag efter EN bra säsong.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Arnesson och Holm är de två viktgiaste spelarna att förlänga med just nu! Helt underbart att just den förstnämnde valt att förlänga med tanke på att han var en av få backar jag tyckte skötte sig förra säsongen.
Tyvärr kommer väl backbesättningen att vara väldigt svag kommande säsong då spelare som Lidström, Pettersson och Granath alla verkar bli kvar tackvare korkade klausuler, men det är en annan historia. Kritar Holm på och sedan in med helst två bra defensiva backar kanske man kan våga hoppas lite grand på förkval till kvalserien i alla fall.
Tyvärr kommer väl backbesättningen att vara väldigt svag kommande säsong då spelare som Lidström, Pettersson och Granath alla verkar bli kvar tackvare korkade klausuler, men det är en annan historia. Kritar Holm på och sedan in med helst två bra defensiva backar kanske man kan våga hoppas lite grand på förkval till kvalserien i alla fall.
Victor Berglind är klar för Rögle iaf... var några som snackade innan om att han ev. var på väg "tillbaka", men så är (lyckligtvis) inte fallet!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Han släpptes väl helt när vi fick in Lofquist i laget.captcash skrev:Victor Berglind är klar för Rögle iaf... var några som snackade innan om att han ev. var på väg "tillbaka", men så är (lyckligtvis) inte fallet!
2014-04-07, vad hände?
Ah ok, missade det.Jepe skrev:Han släpptes väl helt när vi fick in Lofquist i laget.captcash skrev:Victor Berglind är klar för Rögle iaf... var några som snackade innan om att han ev. var på väg "tillbaka", men så är (lyckligtvis) inte fallet!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- reservjesus
Skönt att det är klart med Johner!
clowns to the left of me, jokers to the right
- AdamPickard
Grymt att Johner stannar! En av få jag verkligen vill ska stanna
Förhandlar med Holm alltså sen är backplatserna slut enligt Sjöwall på twitter, Ingen granath alltså. Åttonde backplatsen öppen till junior som är bäst för dagen!
Isf borde vi ställa upp såhär tycker jag!
Sam-Timmy
Holm-Lidström
Arnesson-Nils
Falk
Isf borde vi ställa upp såhär tycker jag!
Sam-Timmy
Holm-Lidström
Arnesson-Nils
Falk
Det är ju återigen ett OK försvar fast utan den där defensiva klippan vi hade behövt. Pettersson och Lidström måste ta tungt defensivt ansvar, och lyckas nästa säsong.