Om du berättar vad det handlar om tror jag fler är intresserade.Andy skrev:Jag kommer!
Jag och Baron von DIF ses innan för att snacka ihop oss om vårt projekt. Hoppas att Hajduk ansluter en stund också. cCat sitter fast på landsorten (som vanligt)
Någon annan som är sugen på att hjälpa oss med vårt nästa projekt? Vi fick blodad tand av "Rädda Otto" och nu kommer det mera...
informationsmöte
Re: informationsmöte
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det har jag ju gjort (fast i en tråd som passar bättre).
Kortfattat: Vi som drog igång och drev "Rädda Otto" lärde oss en hel del som går att utnyttja och insåg att det var jäkligt kul att driva ett sådant ideellt projekt.
Efter sista slutsignalen beslöt vi oss för att försöka bidra i år igen, fast på ett mer välplanerat och strukturerat sätt. Exakt vart projektet tar vägen vet vi inte, det är det vi filar på just nu, men att det blir en kampanj syftande till att möjligöra värvningar (utöver ordinarie spelarbudget) under säsongen, precis som vi möjliggjorde för DIF att behålla Otto, är klart.
Just nu formerar vi våra styrkor och gör en plan. Dessutom har vi initierat en bra dialog med DIF-hockey.
Viktiga utgångspunkter är att vårt initiativ skall komplettera det som andra redan gör (tex JK och BRB mfl) samt att det skall vara oberoende från men väl avstämt och "välsignat" med DIF-hockey.
Alla >>> Sorry för trådkapningen, men det var Sjöwall som tvingade mig
Kortfattat: Vi som drog igång och drev "Rädda Otto" lärde oss en hel del som går att utnyttja och insåg att det var jäkligt kul att driva ett sådant ideellt projekt.
Efter sista slutsignalen beslöt vi oss för att försöka bidra i år igen, fast på ett mer välplanerat och strukturerat sätt. Exakt vart projektet tar vägen vet vi inte, det är det vi filar på just nu, men att det blir en kampanj syftande till att möjligöra värvningar (utöver ordinarie spelarbudget) under säsongen, precis som vi möjliggjorde för DIF att behålla Otto, är klart.
Just nu formerar vi våra styrkor och gör en plan. Dessutom har vi initierat en bra dialog med DIF-hockey.
Viktiga utgångspunkter är att vårt initiativ skall komplettera det som andra redan gör (tex JK och BRB mfl) samt att det skall vara oberoende från men väl avstämt och "välsignat" med DIF-hockey.
Alla >>> Sorry för trådkapningen, men det var Sjöwall som tvingade mig

"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Mycket, mycket bra initiativ! Hoppas verkligen projektet får bra spridning och blir en succé igen. Tycker det var rätt kul det där med att det åkte runt en spelare i laget som fansen hjälpte till att betala för. Sen att det var Otto gjorde inte saken mindre häftig.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kul att initiativet uppskattades. Vi lärde oss mycket och tror att vi har avsevärt bättre förutsättningar att nå ännu högre denna gång.Staten skrev:Mycket, mycket bra initiativ! Hoppas verkligen projektet får bra spridning och blir en succé igen. Tycker det var rätt kul det där med att det åkte runt en spelare i laget som fansen hjälpte till att betala för. Sen att det var Otto gjorde inte saken mindre häftig.
Så snart vi avslutat dialogen med DIF, gjort våra planer och mobilserat folk kommer vi att informera er alla här på forumet.
En sak kan jag säga redan nu i alla fall - detta kommer, precis som "Rädda Otto", att vara ett gränsrotsinitiativ och drivas i nätverksform. Ingen kommer att "äga" initiativet utan det blir vad vi alla tillsammans gör av det. Det är tillsammans vi ska lyckas. Inte heller denna gång kommer det att finnas frontfigurer eller ledare - det är Djurgårdsfamiljen tillsammans som skall göra jobbet och njuta dess frukter.
"Hjälp Djurgårdare att hjälpa Djurgården" blir mottot även denna gång. Det var vår slogan för "Rädda Otto" och det blir vår slogan även denna gång.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Tipp topp tummen opp som en söt norsk skidåkare en gång sa.Andy skrev:Kul att initiativet uppskattades. Vi lärde oss mycket och tror att vi har avsevärt bättre förutsättningar att nå ännu högre denna gång.Staten skrev:Mycket, mycket bra initiativ! Hoppas verkligen projektet får bra spridning och blir en succé igen. Tycker det var rätt kul det där med att det åkte runt en spelare i laget som fansen hjälpte till att betala för. Sen att det var Otto gjorde inte saken mindre häftig.
Så snart vi avslutat dialogen med DIF, gjort våra planer och mobilserat folk kommer vi att informera er alla här på forumet.
En sak kan jag säga redan nu i alla fall - detta kommer, precis som "Rädda Otto", att vara ett gränsrotsinitiativ och drivas i nätverksform. Ingen kommer att "äga" initiativet utan det blir vad vi alla tillsammans gör av det. Det är tillsammans vi ska lyckas. Inte heller denna gång kommer det att finnas frontfigurer eller ledare - det är Djurgårdsfamiljen tillsammans som skall göra jobbet och njuta dess frukter.
"Hjälp Djurgårdare att hjälpa Djurgården" blir mottot även denna gång. Det var vår slogan för "Rädda Otto" och det blir vår slogan även denna gång.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
En fråga som det skulle vara väldigt intressant att få svar på är hur man kunde skapa kontrakt som gav spelaren ensam makt att förlänga ett kontrakt eller inte.
De kontrakt som utformades på det viset kommer ju tokstraffa oss även nästa säsong.
Kan köpa att spelare kan kräva elitserieklausul, men inte sjutton skall vi behöva ge dem möjlighet att själva bestämma om de skall få förlänga sitt kontrakt med en säsong till eller inte?
Andra intressanta frågor:
Tänker man bygga laget bakifrån för en gångs skull?
Har man insett det nödvändiga med att ha backar som kan försvara / hålla rent framför egna buren?
Hur stor budget kan man tänkas ha att leka med kommande säsong?
Tänker styreslen göra något för att lappa ihop förhållandet till JK?
Tror Challe att han hade lite för mycket på sitt bord under sommaren och detta kan ha speglat av sig både på de värvningar som gjordes då samt de kontrakt som skrevs? ( Känns som att de värvningar som gjordes senare på säsong var betydligt mer genomtänkta. )
Borde det inte vara en god tanke att nöta PP tills det verkligen sitter?
De kontrakt som utformades på det viset kommer ju tokstraffa oss även nästa säsong.
Kan köpa att spelare kan kräva elitserieklausul, men inte sjutton skall vi behöva ge dem möjlighet att själva bestämma om de skall få förlänga sitt kontrakt med en säsong till eller inte?
Andra intressanta frågor:
Tänker man bygga laget bakifrån för en gångs skull?
Har man insett det nödvändiga med att ha backar som kan försvara / hålla rent framför egna buren?
Hur stor budget kan man tänkas ha att leka med kommande säsong?
Tänker styreslen göra något för att lappa ihop förhållandet till JK?
Tror Challe att han hade lite för mycket på sitt bord under sommaren och detta kan ha speglat av sig både på de värvningar som gjordes då samt de kontrakt som skrevs? ( Känns som att de värvningar som gjordes senare på säsong var betydligt mer genomtänkta. )
Borde det inte vara en god tanke att nöta PP tills det verkligen sitter?
informationsmöte
Det är mer folk här än vad jag trodde att det skulle vara. Iofs är detta mitt första möte.
It's easier to be an asshole to words than to people
- SirDIFalot
Det var ju någon (Andy tror jag) som skrev att Challe var på väg bort och sökte jobb i Sundsvall. Han har ju inte sagt någonting om det än i alla fall.
- SirDIFalot
Frasse.Staten skrev:Det var ju någon (Andy tror jag) som skrev att Challe var på väg bort och sökte jobb i Sundsvall. Han har ju inte sagt någonting om det än i alla fall.
Expert.
Så var det! Är det för mycket begärt att säga att de gjort klart med Engqvist till nästa säsong?
Fan vilken dröm det hade varit. Men ack så orealistiskt.
Fan vilken dröm det hade varit. Men ack så orealistiskt.
- SirDIFalot
informationsmöte
Samtal och Holm vill spela i Djurgården nästa säsong. Förhoppningsvis klar nån gång nästa vecka.Malto skrev:Sades det något om Holm?
It's easier to be an asshole to words than to people
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Intressant möte faktiskt, första gången jag varit på ett. För er som drömmer om en egen arena så kan ni glömma det då man tydligen behöver 100 stora arrangemang per år för att få det att gå runt. Och sen att vi fick ca 20.000 kr per match i omkringförsäljning förra säsongen är ju total katastrof.
Avskaffa tre mot tre.