DIF Fotboll
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: DIF Fotboll
http://youtu.be/zp8iKJawRKA?t=6m1s
För några år sedan körde vi igång matcherna igen när sånt här hände... Päron > Raket. Egentligen går vi ju åt rätt håll. Det blir färre och mindre farliga incidenter. Därför kan man ju tycka att det är fel att vi NU ska börja avbryta matcherna på en gång. Det är ett problem.
För några år sedan körde vi igång matcherna igen när sånt här hände... Päron > Raket. Egentligen går vi ju åt rätt håll. Det blir färre och mindre farliga incidenter. Därför kan man ju tycka att det är fel att vi NU ska börja avbryta matcherna på en gång. Det är ett problem.
Expert.
Jag vet att Dida fick en bestraffning för sin filmning när en Celtic-spelare stormade planen och "touchade" honom lite lätt på håret. Kommer deras kille få straff för sin ohyggliga filmning? Det såg helt seriöst ut som att han var två sekunder från att dö i ett fruktansvärt spasm-anfall.
DIF Fotboll
Finns tre punkter som måste lösas efter det här:
1. Ge f** i att kasta in saker på plan. Nånstans måste man ju ha en spärr i huvudet som slår till där tanken tillslut blir "nej kasta inte".
2. Fotbollen måste ha ett solklart regelverk när det gäller sånt här. Vad exakt ska krävas för att en match ska brytas (extremt mycket är min mening)? Hur går man vidare för att slutföra matchen just då & där? Dvs tömda läktare, sektioner osv m.m.
3. Fotbollsspelarnas ansvar, sluta upp med filmningar som enbart förvärrar en situation som till 99.9% av alla som är där inte vill ha. Detta är väl den minsta boven i dramat, men ack så irriterande.
Extra punkt: medias bevakning, finns vissa journalister som kan se det stora och komma med tänkvärda slutsatser. Som ser skillnad på 1 eller någras idiotiska handlingar kontra den stora massan. Sen finns det riktiga nötter bland journalister, som aldrig ser på fotboll. Som anser supportergrupper vara i det närmaste en samling extremister som enbart hatar och vill förstöra. Dessa journalister gör ofta en större skada för idrotten än den idiotiska handlingen att tex kasta in saker.
1. Ge f** i att kasta in saker på plan. Nånstans måste man ju ha en spärr i huvudet som slår till där tanken tillslut blir "nej kasta inte".
2. Fotbollen måste ha ett solklart regelverk när det gäller sånt här. Vad exakt ska krävas för att en match ska brytas (extremt mycket är min mening)? Hur går man vidare för att slutföra matchen just då & där? Dvs tömda läktare, sektioner osv m.m.
3. Fotbollsspelarnas ansvar, sluta upp med filmningar som enbart förvärrar en situation som till 99.9% av alla som är där inte vill ha. Detta är väl den minsta boven i dramat, men ack så irriterande.
Extra punkt: medias bevakning, finns vissa journalister som kan se det stora och komma med tänkvärda slutsatser. Som ser skillnad på 1 eller någras idiotiska handlingar kontra den stora massan. Sen finns det riktiga nötter bland journalister, som aldrig ser på fotboll. Som anser supportergrupper vara i det närmaste en samling extremister som enbart hatar och vill förstöra. Dessa journalister gör ofta en större skada för idrotten än den idiotiska handlingen att tex kasta in saker.
2014-04-07, vad hände?
- Lee Harvey Oswald
Du glömde den kanske viktigaste punkten
4. En direkt uppmaning till alla motståndarlag som besöker Stockholm,
Sluta gör mål på DIF, på Stadion ...och sedan dessutom, låt bli att jubla efteråt!
Kunde alla bara acceptera det så skulle vi (kanske) slippa sånt här
Sluta gör mål på DIF, på Stadion ...och sedan dessutom, låt bli att jubla efteråt!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
När var det positiva vindar kring DIF som förening sist?
Vi supportrar har verkligen fått stå ut med så mycket skit de senaste åren. Jävligt starkt att så många orkar.
Vi supportrar har verkligen fått stå ut med så mycket skit de senaste åren. Jävligt starkt att så många orkar.
Losing all hope was freedom.
DIF Fotboll
Haha, det vore ju fantastiskt!Lee Harvey Oswald skrev:Du glömde den kanske viktigaste punkten
Det skulle väl vara finalsäsongen i hockeyn 2009/2010. Det har varit rätt skralt med framgångar för DIF på senare år...Raus skrev:När var det positiva vindar kring DIF som förening sist?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Jag fattar att du hårddrar det hela för att göra en billig poäng, men fatum kvarstår. Att fira ett mål överdrivet mycket framför oss på Stadion är klart olämpligt.Lee Harvey Oswald skrev:Du glömde den kanske viktigaste punkten
Bosse Andersson höll på att bli åtalad för uppvigling när han firade ett mål Helsingborg away 1994 då han firade framför oss. Att provocera framför motståndarklacken borde falla under samma rubricering i sådana fall.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag måste säga att det där är fruktansvärt löjligt resonemang, det är skillnad att peka finger mot hemmaklacken eller göra något korkat "hysch"-tecken som vissa sågspån har provat på i diverse sporter... men att fira ett mål? Kan man inte ta det som hemmasupporter kanske man skulle prova lite anger management.
Var det inte förresten Mjällby spelarens första mål i Allsvenskan...?
Var det inte förresten Mjällby spelarens första mål i Allsvenskan...?
Själv skulle jag vilja säga att det är klart olämpligt att gå på fotboll om man blir så provocerad av en motståndare som firar att han gjort mål att man inte kan kontrollera sig utan slänger in saker på plan/motståndaren.Millwall skrev: Jag fattar att du hårddrar det hela för att göra en billig poäng, men fatum kvarstår. Att fira ett mål överdrivet mycket framför oss på Stadion är klart olämpligt.
Har man så dålig impulskontroll bör man söka professionell hjälp.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
- SirDIFalot
Så länge de håller sig kvar på planen så får de fira vart fan de vill enligt mig. Det var ju inte ens nära att vara ett "överdrivet" eller "provocerande" firande heller.
Expert.
Jag tror att alla är överens om att det är åt h*lvete att kasta in grejer på plan. Däremot vidhåller jag att det är olämpligt att som motståndare agera provocerande på Stadion.Arkju skrev:Själv skulle jag vilja säga att det är klart olämpligt att gå på fotboll om man blir så provocerad av en motståndare som firar att han gjort mål att man inte kan kontrollera sig utan slänger in saker på plan/motståndaren.Millwall skrev: Jag fattar att du hårddrar det hela för att göra en billig poäng, men fatum kvarstår. Att fira ett mål överdrivet mycket framför oss på Stadion är klart olämpligt.
- -daniel-
Så du menar att DIF spelare också bör tänka på att inte fira sina mål på bortaplan? (nu gör väl förvisso Djurgården sällan mål men ändå...).Millwall skrev:Jag tror att alla är överens om att det är åt h*lvete att kasta in grejer på plan. Däremot vidhåller jag att det är olämpligt att som motståndare agera provocerande på Stadion.Arkju skrev:Själv skulle jag vilja säga att det är klart olämpligt att gå på fotboll om man blir så provocerad av en motståndare som firar att han gjort mål att man inte kan kontrollera sig utan slänger in saker på plan/motståndaren.Millwall skrev: Jag fattar att du hårddrar det hela för att göra en billig poäng, men fatum kvarstår. Att fira ett mål överdrivet mycket framför oss på Stadion är klart olämpligt.
Eller ska Djurgårdare som går och ser fotboll på Stadion behandlas annorlunda, dvs som några slags ociviliserade neandertalare som inte kan acceptera att man möter ett bättre motstånd?
Jag nöjer med att konstatera att det är obra om motståndare spelar Allan på Stadion, men för att inga oklarheter ska råda...-daniel- skrev:Så du menar att DIF spelare också bör tänka på att inte fira sina mål på bortaplan? (nu gör väl förvisso Djurgården sällan mål men ändå...).Millwall skrev:Jag tror att alla är överens om att det är åt h*lvete att kasta in grejer på plan. Däremot vidhåller jag att det är olämpligt att som motståndare agera provocerande på Stadion.Arkju skrev:Själv skulle jag vilja säga att det är klart olämpligt att gå på fotboll om man blir så provocerad av en motståndare som firar att han gjort mål att man inte kan kontrollera sig utan slänger in saker på plan/motståndaren.Millwall skrev: Jag fattar att du hårddrar det hela för att göra en billig poäng, men fatum kvarstår. Att fira ett mål överdrivet mycket framför oss på Stadion är klart olämpligt.
Eller ska Djurgårdare som går och ser fotboll på Stadion behandlas annorlunda, dvs som några slags ociviliserade neandertalare som inte kan acceptera att man möter ett bättre motstånd?
NEJ! INGET SKIT SKA KASTAS IN PÅ PLAN!
- -daniel-
Ja, men det här handlade om att fira ett mål, inte håna motståndarna.