Really?rikkard skrev:Några förslag på att göra det bästa av vår spelarbudget.
- Bli bättre på att skriva kontrakt. Signa våra bästa j-18 spelare på treårskontrakt utan elitseriklausul, med ensidig uppsägningsrätt efter varje säsong om spelaren inte följer den förväntade utvecklingen. Låg ersättning första året, något högre åren efter. Våga satsa på våra egna juniorer. Satsa på att utbilda dem. Vi ska bli en bra klubb för lovande juniorer. Satsda på några spetspelare, och fyll på med juniorer i övrigt. Inga mer dyra powerforwards.
- Använd våra sponsorer för att skapa kontrakt där vissa spelare blir deltidsanställda hos de företagen och får en mindre lön från DIF. Gissar att det är så Leksand gjort med Bibic (har bara 15000:- i lön av klubben).
- Låna in spelare från elitserieklubbarna. Helst gratis. Även om det gäller korta perioder. Vi behöver alla lösningar vi kan få.
- Skapa fansens lirare. Med Ottosson visade vi att vi kunde samla in mycket pengar fort.
- Skapa sponsorers lirare. Ex. Dustin Johner är sponsrad av Eriksson Borde innebära bra publicitet för företaget, mycket Godwill.
- Skapa samarbete med NHL-AHL-ECHL klubb där vi förvaltar spelare på dekis, typ Pickard, som behöver en nystart.
Det finns säkert mycket mer att göra, detta är bara några förslag.
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Blir riktigt orolig av Frasses uppgifter, i såfall är läget betydligt värre än vad jag befarat.
Jag hade kallt räknat med en budget runt 14-16 miljoner.
12 är lite, väldigt lite. Förvisso kan man få i hop ett starkt lag med betydligt mindre medel (VIK och BIK är väl tydliga exempel på det) men det ger sjukt dåliga vibbar om sportchefen överger skutan i det här skedet av säsongen när hans jobb är som viktigast.
Hoppas innerligt det inte stämmer.
12 är lite, väldigt lite. Förvisso kan man få i hop ett starkt lag med betydligt mindre medel (VIK och BIK är väl tydliga exempel på det) men det ger sjukt dåliga vibbar om sportchefen överger skutan i det här skedet av säsongen när hans jobb är som viktigast.

Challe lämnar aldrig inte klubben som Judas-karaktärer skulle gjort (om han nu lämnar). Jag oroar mig inte över hans lojalitet. Han kommer att göra sitt jobb och sköta en eventuell överlämning så som det anstår en hedersam person. Det håller jag för 100% säkert.-daniel- skrev:Blir riktigt orolig av Frasses uppgifter, i såfall är läget betydligt värre än vad jag befarat.
12 är lite, väldigt lite. Förvisso kan man få i hop ett starkt lag med betydligt mindre medel (VIK och BIK är väl tydliga exempel på det) men det ger sjukt dåliga vibbar om sportchefen överger skutan i det här skedet av säsongen när hans jobb är som viktigast.![]()
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Jag menade egentligen mest dåliga vibbar kring stämningen / allmänna läget i klubben som verkar långt under vad jag hade hoppats på...
Klart det är oroligt i leden nu. Pengar måste in. M Å S T E. Vart e Mats Sundin och Richie Rich Persson nu? Fan om man bara var tät som ett troll!-daniel- skrev:Jag menade egentligen mest dåliga vibbar kring stämningen / allmänna läget i klubben som verkar långt under vad jag hade hoppats på...
- -daniel-
Nämn inte Mats Sundin och Djurgården i samma mening, en mer ointresserad person av DIF's öde finns knappt.
Tror tyvärr inte det kommer några räddande änglar som ger oss en andra chans. Det är upp till spelarna som ställs på isen att göra jobbet. Någonstans har man väl förstått att det är hitåt det barkar för klubben rent ekonomiskt, och det kanske är just vad som behövs; alla sänker sina förväntningar radikalt och vi kan istället för att spela med 25 ton krav & måsten på axlarna långsamt börja bygga något för framtiden...
Tror tyvärr inte det kommer några räddande änglar som ger oss en andra chans. Det är upp till spelarna som ställs på isen att göra jobbet. Någonstans har man väl förstått att det är hitåt det barkar för klubben rent ekonomiskt, och det kanske är just vad som behövs; alla sänker sina förväntningar radikalt och vi kan istället för att spela med 25 ton krav & måsten på axlarna långsamt börja bygga något för framtiden...
- DIF_Soldier
Inte ens Challe Berglund orkar bry sig. Nu jävlar sjunker båten på riktigt.
Alla stormakter faller. Ledsamt att få ta del av i princip enbart tunga år som Djurgårdssupporter.
Alla stormakter faller. Ledsamt att få ta del av i princip enbart tunga år som Djurgårdssupporter.
Säg den glädje som varar
Överger skutan, Challe orkar inte bry sig...? Med tanke på det praktfiasko Challe precis signerat både som tränare och som sportchef ligger det väl i farans riktning att han i så fall får foten.
Med all rätt sett till prestation för övrigt.
- minalman
Man får ju inte ifrågasätta en legend som Challe, men det ligger något i det du säger. Något lag lyckades han inte bygga, trots en HA-mässigt urstark budget. Och något lag klarade han inte av att träna/coacha heller, vare sig i förra KS eller i höstas. Hade han inte varit Challe hade alla här velat ha bort honom.Fricke skrev:Överger skutan, Challe orkar inte bry sig...? Med tanke på det praktfiasko Challe precis signerat både som tränare och som sportchef ligger det väl i farans riktning att han i så fall får foten.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Jävla trams. Att Challe skulle överge "skutan" är bara skitsnack på Ullared-Ola-Conny-nivå. Snäpp upp er.
- minalman
Inte tror jag att han överger oss. Men hur väl har han lyckats? Sätt ett betyg 1-5 med tanke på vad vi förväntade oss när han kom in till KS förra våren.Magnutz skrev:Jävla trams. Att Challe skulle överge "skutan" är bara skitsnack på Ullared-Ola-Conny-nivå. Snäpp upp er.
1minalman skrev:Inte tror jag att han överger oss. Men hur väl har han lyckats? Sätt ett betyg 1-5 med tanke på vad vi förväntade oss när han kom in till KS förra våren.Magnutz skrev:Jävla trams. Att Challe skulle överge "skutan" är bara skitsnack på Ullared-Ola-Conny-nivå. Snäpp upp er.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Ok fast om du förväntade dig att vi skulle klara oss i KS för att challe kom in så får du skylla dig själv att du satte de förväntningarna. Laget var helt trasigt. Jag visste att vi inte skulle fixa det när vi gick till KS. Att vi var så nära som vi faktiskt var att klara oss chockade mig.minalman skrev: Inte tror jag att han överger oss. Men hur väl har han lyckats? Sätt ett betyg 1-5 med tanke på vad vi förväntade oss när han kom in till KS förra våren.
Så jävla dåligt år var det inte. Helt klart fanns det saker vi kunde gjort bättre. Självklart har man hoppats men ingen någonsin har väl lyckats ta upp första året efter degradering. Om challe skulle varit en person som kunde garantera uppflyttning så skulle väl alla klubbar som åker ur erbjuda honom ett fett kontrakt med 5 miljoner i sign-on-bonus och så skulle han rädda alla klubbar som åker ur ES som han tar över.
Trams.
Om vi har en sportchef och ett tränar-team som kom 5:a i serien och var på gränsen att ta sig till kvalserien sitt första år , och då hade vi uppenbara problem som vi bör kunna undvika de första 20 omgångarna nästa säsong om dessa får fortsatt förtroende. Ja det låter ju faktiskt rätt bra. Satsa på att behålla Challe, Zabel och Bäcklin. Problemet med denna argumentationen är ju att vi haft en bättre trupp säsongen som gått men ändå.
- minalman
5= Vänt tillbaka direkt till ES i förra KS
4= Gått upp i ES den här säsongen
3= Spelat i KS i år
2= Spelat Playoff i år
1= Missat Playoff till och med
0= Hamnat i division ett-kvalet
En tvåa vill jag alltså ge Sporten sedan Challe började och Sportchefen är ytterst ansvarig. En trea skulle varit godkänt i min bok. När vi lira 0-4 mot Örebro första två perioderna i sista matchen i playoff bestämde jag mig för att underkänna laget och dess ledning.
3= Spelat i KS i år
2= Spelat Playoff i år
En tvåa vill jag alltså ge Sporten sedan Challe började och Sportchefen är ytterst ansvarig. En trea skulle varit godkänt i min bok. När vi lira 0-4 mot Örebro första två perioderna i sista matchen i playoff bestämde jag mig för att underkänna laget och dess ledning.
Bra gjort! Håller med dig och när man ser det så här så är en tvåa ett dåligt betyg.minalman skrev:5= Vänt tillbaka direkt till ES i förra KS
3= Spelat i KS i år
2= Spelat Playoff i år