Showdown...vem har rätt....mina pengar ligger på oraklet frasse, nej fan in med GarpencCat skrev:Stämmer inte enligt mina källor..Frasse skrev:Ryktas på stan att Challe letar jobb i Sundsvall, vilket troligen innebär att vi inom kort står utan sportchef.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Sv: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Därför det inte händer nått på spelarfronten då.. suckFrasse skrev:Ryktas på stan att Challe letar jobb i Sundsvall, vilket troligen innebär att vi inom kort står utan sportchef.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Medlemsmötet kom plötsligt i en annan dager. Kändes omotiverat förut.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vilka är det egentligen som är delägare/har aktier i DIF egentligen? Har Mats Larsson kvar sina aktier?
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Skall inte outa vart öppet på forumet, men källan är mer än trovärdig.sthlm1891 skrev:Showdown...vem har rätt....mina pengar ligger på oraklet frasse, nej fan in med GarpencCat skrev:Stämmer inte enligt mina källor..Frasse skrev:Ryktas på stan att Challe letar jobb i Sundsvall, vilket troligen innebär att vi inom kort står utan sportchef.
För den delen skull påstår jag inte att cCat har dåliga källor.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Äger inte AEG en liten del av DIF hockey?Kentta skrev:Vilka är det egentligen som är delägare/har aktier i DIF egentligen? Har Mats Larsson kvar sina aktier?
12.5 % har jag kommit fram till. Samtidigt äger AEG 49% av Bajen fotboll. Det gör mig så äcklad. Fy fan.JohanPez skrev:Äger inte AEG en liten del av DIF hockey?Kentta skrev:Vilka är det egentligen som är delägare/har aktier i DIF egentligen? Har Mats Larsson kvar sina aktier?
Amen förfan, ska Challe överge skeppet också nu? Ring hem Garpen!Frasse skrev:Skall inte outa vart öppet på forumet, men källan är mer än trovärdig.sthlm1891 skrev:Showdown...vem har rätt....mina pengar ligger på oraklet frasse, nej fan in med GarpencCat skrev:Stämmer inte enligt mina källor..Frasse skrev:Ryktas på stan att Challe letar jobb i Sundsvall, vilket troligen innebär att vi inom kort står utan sportchef.
Om Challe ska lämna så gör det nu, in med Garpen på den positionen istället som många skrivit. Fast jag antar att det behövs rensas en del då, men det gör inte mig något!Frasse skrev:Skall inte outa vart öppet på forumet, men källan är mer än trovärdig.sthlm1891 skrev:Showdown...vem har rätt....mina pengar ligger på oraklet frasse, nej fan in med GarpencCat skrev:Stämmer inte enligt mina källor..Frasse skrev:Ryktas på stan att Challe letar jobb i Sundsvall, vilket troligen innebär att vi inom kort står utan sportchef.
2014-04-07, vad hände?
Hur ligger vi till i förhållande till övriga lag i HA med 12 miljoner i budget? Finns det verkligen ingen ekonomisk stark person (läs rik knös) som kan skjuta in lite deg till DIF?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag är nyfiken på vilken budget dom andra lagen i HA kommer att ha? Tolv miljoner låter ju faktiskt sjukt lite, värre än vad jag trott.
Avskaffa tre mot tre.
SSK hade 12 mille i år.. Leksand behöver ingen budget alltid nån som betalarMattias_87 skrev:Jag är nyfiken på vilken budget dom andra lagen i HA kommer att ha? Tolv miljoner låter ju faktiskt sjukt lite, värre än vad jag trott.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Med tanke på vilket skyltfönster vi har varit för fortsatta karriärer ska spelarna fan pröjsa för att lira med oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Sv: Re: Sv: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Frasse skrev:Skall inte outa vart öppet på forumet, men källan är mer än trovärdig.sthlm1891 skrev:Showdown...vem har rätt....mina pengar ligger på oraklet frasse, nej fan in med GarpencCat skrev:Stämmer inte enligt mina källor..Frasse skrev:Ryktas på stan att Challe letar jobb i Sundsvall, vilket troligen innebär att vi inom kort står utan sportchef.
Ja, antingen har din källa fel uppgifter den här gången eller så ljuger Challe..
Hoppas faktiskt på det förstnämnda..
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Några förslag på att göra det bästa av vår spelarbudget.
- Bli bättre på att skriva kontrakt. Signa våra bästa j-18 spelare på treårskontrakt utan elitseriklausul, med ensidig uppsägningsrätt efter varje säsong om spelaren inte följer den förväntade utvecklingen. Låg ersättning första året, något högre åren efter. Våga satsa på våra egna juniorer. Satsa på att utbilda dem. Vi ska bli en bra klubb för lovande juniorer. Satsda på några spetspelare, och fyll på med juniorer i övrigt. Inga mer dyra powerforwards.
- Använd våra sponsorer för att skapa kontrakt där vissa spelare blir deltidsanställda hos de företagen och får en mindre lön från DIF. Gissar att det är så Leksand gjort med Bibic (har bara 15000:- i lön av klubben).
- Låna in spelare från elitserieklubbarna. Helst gratis. Även om det gäller korta perioder. Vi behöver alla lösningar vi kan få.
- Skapa fansens lirare. Med Ottosson visade vi att vi kunde samla in mycket pengar fort.
- Skapa sponsorers lirare. Ex. Dustin Johner är sponsrad av Eriksson Borde innebära bra publicitet för företaget, mycket Godwill.
- Skapa samarbete med NHL-AHL-ECHL klubb där vi förvaltar spelare på dekis, typ Pickard, som behöver en nystart.
Det finns säkert mycket mer att göra, detta är bara några förslag.
- Bli bättre på att skriva kontrakt. Signa våra bästa j-18 spelare på treårskontrakt utan elitseriklausul, med ensidig uppsägningsrätt efter varje säsong om spelaren inte följer den förväntade utvecklingen. Låg ersättning första året, något högre åren efter. Våga satsa på våra egna juniorer. Satsa på att utbilda dem. Vi ska bli en bra klubb för lovande juniorer. Satsda på några spetspelare, och fyll på med juniorer i övrigt. Inga mer dyra powerforwards.
- Använd våra sponsorer för att skapa kontrakt där vissa spelare blir deltidsanställda hos de företagen och får en mindre lön från DIF. Gissar att det är så Leksand gjort med Bibic (har bara 15000:- i lön av klubben).
- Låna in spelare från elitserieklubbarna. Helst gratis. Även om det gäller korta perioder. Vi behöver alla lösningar vi kan få.
- Skapa fansens lirare. Med Ottosson visade vi att vi kunde samla in mycket pengar fort.
- Skapa sponsorers lirare. Ex. Dustin Johner är sponsrad av Eriksson Borde innebära bra publicitet för företaget, mycket Godwill.
- Skapa samarbete med NHL-AHL-ECHL klubb där vi förvaltar spelare på dekis, typ Pickard, som behöver en nystart.
Det finns säkert mycket mer att göra, detta är bara några förslag.