Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Trist men jag känner mig inte alltför ledsen faktiskt. Var mer sur när vi helt frivilligt gav bort Blomstrand, för att göra en jämförelse.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sluta ha skygglappar alla här inne som är bittra på Åberg och Wennberg! Klart som fan att det blir såhär när vi har en juniorverksamhet håller högsta klass och sedan ett a-lag i Allsvenskan. Vad är det för fel på att vilja spela i världens bästa liga? Alla som vill bli bäst borde ha sånna aspirationerna
För att han kommer få fel roll i Frölunda som en 3-4 liner. Och inte så mycket speltid som han får i DIFpieceofcrap skrev:Sluta ha skygglappar alla här inne som är bittra på Åberg och Wennberg! Klart som fan att det blir såhär när vi har en juniorverksamhet håller högsta klass och sedan ett a-lag i Allsvenskan. Vad är det för fel på att vilja spela i världens bästa liga? Alla som vill bli bäst borde ha sånna aspirationerna
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
Hur vet du vad han får för roll i Frölunda? Sedan får han spela mot bättre spelare i en högre liga, troligtvis träna bättre och ha Rönnberg som coach som uppenbarligen tror på honom....Morwin skrev:För att han kommer få fel roll i Frölunda som en 3-4 liner. Och inte så mycket speltid som han får i DIFpieceofcrap skrev:Sluta ha skygglappar alla här inne som är bittra på Åberg och Wennberg! Klart som fan att det blir såhär när vi har en juniorverksamhet håller högsta klass och sedan ett a-lag i Allsvenskan. Vad är det för fel på att vilja spela i världens bästa liga? Alla som vill bli bäst borde ha sånna aspirationerna
Precis som alla andra vill jag ha kvar honom men droppa missunnsamheten!
Det är så jävla kul med Djurgårn Hockey. Tack som fan att ni lyckades hålla oss kvar i allsvenskan. Tack. Jag avgår.
Elitserien är knappast världens bästa liga.
Om Wennberg vill till NHL hade han kanske till och med vunnit på att spela kvar i DIF en säsong till med massor av speltid.
Vad som däremot känns iffy är när en person som varit u21-tränare börjar värva spelare från det laget till sitt nya klubblag. Borde nästan finnas en regel som inte tillåter att det sker under de första 12 månaderna efter bytet.
Tappar vi Wennberg också kan vi lika gärna lägga ner detta projketet helt och hållet får då har vi inte en enda jävla "smart forward" kvar i truppen. Detta kombinerat med veka sk spelskickliga backar är ett recept för total jävla katastrof.
Om Wennberg vill till NHL hade han kanske till och med vunnit på att spela kvar i DIF en säsong till med massor av speltid.
Vad som däremot känns iffy är när en person som varit u21-tränare börjar värva spelare från det laget till sitt nya klubblag. Borde nästan finnas en regel som inte tillåter att det sker under de första 12 månaderna efter bytet.
Tappar vi Wennberg också kan vi lika gärna lägga ner detta projketet helt och hållet får då har vi inte en enda jävla "smart forward" kvar i truppen. Detta kombinerat med veka sk spelskickliga backar är ett recept för total jävla katastrof.
-
Det som förvånar mig mest är att folk här verkligen tror att vi kan behålla spelare som Wennberg och Åberg när vi harvar i Allsvenskan. Vi ska vara glada att dom ville spela förra året.
Dom har ögonen på sig av NHL lag som jag tror mer eller mindre kräver att dom ska spela på så hög nivå som möjligt.
Dom har ögonen på sig av NHL lag som jag tror mer eller mindre kräver att dom ska spela på så hög nivå som möjligt.
Han hade ju kontrakt i TVÅ säsonger till med oss, varför skulle DIF då lämna ett bud?BaronVonDif skrev:Går ju inte att jämföra med Otto, Otto kom till DIF när dom var ett topplag i ES och ledde svensk hockey's utveckling, lönerna var lika bra om inte bättre här än på landet men efter ett år i AS fick även trotjänaren nog. Att Otto nobbat bud från Nhl och varit klubben trogen i 17 år får man givetvis tacka hans DIF-hjärta för men det handlar också om en person som trivs väldigt bra i Stockholm bland släkt och vänner, inte vill flytta på familjen och gillar fasta rutiner. Nu vet vi ju inte sanningen bakom allt här men vet vi ens om Wennberg fått bud från DIF? Dom analyserar väl fortfarande en säsong som kan sammanfattas på två minuter medans andra är i full fart med sitt lagbygge?Amadeus skrev:Håller med. Stämmer detta blir jag otroligt besviken. 1år på seniornivå sen vill han lämna. Det får mig verkligen inse ännu mer vilken otrolig spelare Otto är med sina 17 år i klubben. Sådana spelare kommer kommer aldrig mer komma fram.Nummer19 skrev:Känns som ett enormt svek. 10 resor värre än Åberg-dealen.
Varför ska juniorerna ha så jävla bråttom för? Fan lugna er.
Detta känns bara så jäkla värdelöst!!
2014-04-07, vad hände?
Det enda som skulle kunna göra saken lite bättre vore om vi signade 5 stycken galna kandensiska forwards och sedan körde med lite ful raggarhockey där man smällde på allt och alla och vi snittade en fight och ett matchstraff per omgång.
Då skulle det i alla fall bli lite underhållning för oss som tittar.
Då skulle det i alla fall bli lite underhållning för oss som tittar.
-
Några supervärvningar lär inte ske. Vi har inte dom pengarna
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6536472.ab
"Silfverstrand däremot, är mer hemlighetsfull. Men hon erkänner att Djurgården – efter att klubben tok-bommat sin målsättning – kommer att redovisa en förlust och strama åt i truppen"
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6536472.ab
"Silfverstrand däremot, är mer hemlighetsfull. Men hon erkänner att Djurgården – efter att klubben tok-bommat sin målsättning – kommer att redovisa en förlust och strama åt i truppen"
- Sudden
- Säsongskort: Ja
Åt helvette med juniorer. Åt helvette med agenter. Åt helvette med Frölunda. Åt helvette med hemsidan.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
@Emil_Karlsson: Bekräftat av Frölunda att A Wennberg och E Gustafsson värvas från Dif. Båda övergångarna har @69Abris redan avslöjat i @sportbladet
http://www.frolundaindians.com/artikel/35410/ får se när difhockey.se vaknar också...
http://www.frolundaindians.com/artikel/35410/ får se när difhockey.se vaknar också...
Senast redigerad av Jepe den 2013-04-04 09:25:18, redigerad totalt 2 gång.
2014-04-07, vad hände?
För jag VET att han kommer få en sån roll. DU kan ju t.ex kolla vilken rutten roll han fick i JVM. Bara den saken säger allt.pieceofcrap skrev:Hur vet du vad han får för roll i Frölunda? Sedan får han spela mot bättre spelare i en högre liga, troligtvis träna bättre och ha Rönnberg som coach som uppenbarligen tror på honom....Morwin skrev:För att han kommer få fel roll i Frölunda som en 3-4 liner. Och inte så mycket speltid som han får i DIFpieceofcrap skrev:Sluta ha skygglappar alla här inne som är bittra på Åberg och Wennberg! Klart som fan att det blir såhär när vi har en juniorverksamhet håller högsta klass och sedan ett a-lag i Allsvenskan. Vad är det för fel på att vilja spela i världens bästa liga? Alla som vill bli bäst borde ha sånna aspirationerna
Precis som alla andra vill jag ha kvar honom men droppa missunnsamheten!
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Undra när de lägger upp en video med "Grattis till Elitseriekontraktet Wennberg"...
Jaha bara att invänta videon "Grattis till elitseriekontraktet Wennberg" då... kul.