Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

Synd att Wennberg inte är en Filip Forsberg som faktiskt stannar i Allsvenskan och klubben i sitt hjärta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Synd att Wennberg inte är en Filip Forsberg som faktiskt stannar i Allsvenskan och klubben i sitt hjärta.
Det här lär väl vara Forsbergs sista säsong också? De är ju lika gamla.
Expert.
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Nummer19 »

Känns som ett enormt svek. 10 resor värre än Åberg-dealen.

Varför ska juniorerna ha så jävla bråttom för? Fan lugna er.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Synd att Wennberg inte är en Filip Forsberg som faktiskt stannar i Allsvenskan och klubben i sitt hjärta.
Mja, mjo, men tänker snarare på att han spelar en säsong efter ha blivit draftad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Mja, mjo, men tänker snarare på att han spelar en säsong efter ha blivit draftad.
Med tanke på att Forsberg blev bortbytt från washington till nashville ökade nog chansen med typ 100% att Forsberg drar redan i år.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

johan_80 skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Med tanke på att Forsberg blev bortbytt från washington till nashville ökade nog chansen med typ 100% att Forsberg drar redan i år.
Ja? Forsberg blev draftad 2012 och har spelat en säsong (den här) efter sin draft. I Allsvenskan och Leksand.

Och då har ändå Forsberg varit en mycket större talang som debuterade i Allsvenskan redan 2010. Och stannar trots alla elitserierbjudanden i Leksand.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Jobbigt att vi måste vänta 1-2 månader att dom ska analysera säsongen innan det kommer värvas.
Sen klassikern "marknaden är lite tom just nu"
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

bastis7 skrev:En liten rolig sak bara! En från Kalmar HC ryktas vara påväg till FC Barcelona hehe! Kolla Eliteprospect. Skulle vara riktigt kul att se kvallen på den hockeyn :D
En gammal lagkompis till mig spelade ihop med två killar som drog vidare till FC Barcelona.
Det här var en ca 5 år sedan men på den tiden(kanske fortfarande) så käkade alla lag i samma anläggning. Så dom fick träffa några av fotbollsgrabbarna.

Lönen var mat och husrum. Skapligt äventyr för två killar som höll en okej J20 klass.
Rix

Inlägg av Rix »

Enligt mig så ligger problemet hos juniorer varken om hjärta för klubben eller pengar. Ja självklart kan vi inte matcha ES vad det gäller löner, men problemet med juniorerna idag är att NHL lockar för mycket.
Alla juniorer har så bråttom bort till NHL och berömmelse så dem gör allt för att ta sig dit och det är inget fel med det. Hade vi som sitter här varit ishockeyproffs hade vi också kämpat för att nå världens bästa liga, att man på köpet tjänar massor av pengar därborta är ingen nackdel.

När vi spelade i ES så tappade vi inte massa juniorer från A-laget, visst blev vi precis som andra av med en del till andra klubbar och NHL etc. Men just nu ligger vi i AS, vilket gör att vi tappar många fler.

Jag antar att ES släpper iväg fler spelare till NHL/AHL än AS, om någon har någon statistik på det så får ni gärna dela med er.
Därav väljer många yngre spelare att istället lira i "toppklubbar" i ES i en tredje kedja för att öka sina chanser till NHL och spel därborta. Även om de har större chans att få mer ledande roller i AS och spela mer, så lockar "storheten" av att lyckas i ES, för då har dem en ännu större chans att få komma över till NHL snabbt.

Förlåt om det är lite rörigt, rätt sent nu på natten.

Ni som anser att vi ska skita i juniorverksamhet måste vara riktigt korkade? Om vi får fram duktiga spelare som tar plats, gör poäng och spelar bra så ska vi fortsätta med det, dessa spelare är dessutom billigare och gör allt för att bli bättre varje dag dem spelar, vilket gör dem optimala. Titta på SAIK, Brynäs och HV71, där har dem lyckats med juniorsatsningarna. Av en enkel anledning, dem tar upp juniorer men har fortfarande bärande spelare som klarar av att dra det stora lasset så de yngre spelarna får fortsätta utvecklas och göra det bra, utan att behöva vara lagets bästa spelare.

Dessutom om ni tittar på dem som har underpresterat rejält de två senaste säsongerna så är det ju inte direkt våra junior (EG borträknat, han var riktigt usel i slutet) utan det är vår mer rutinernade spelare som ska leda laget, spelare som Timmy P, Daniel Tjärnqvist, Kyle, Bom bom, Linkan, Marcus Nilsson etc. Våra äldre bärande spelare har inte lyckats och därför spelar vi i AS.

Men en sak är säker, så länge vi är kvar i AS kan vi räkna med att tappa duktiga juniorer och bra spelare till ES och andra bättre ligor. Ytligare en underbar sak med att spela i denna skitliga..
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Nummer19 skrev:Känns som ett enormt svek. 10 resor värre än Åberg-dealen.

Håller med. Om det stämmer så är jag sjukt besviken på Wennberg.
DIF!
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Daniel942 skrev:

Håller med. Om det stämmer så är jag sjukt besviken på Wennberg.
Agreed.
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Håller med. Stämmer detta blir jag otroligt besviken. 1år på seniornivå sen vill han lämna. Det får mig verkligen inse ännu mer vilken otrolig spelare Otto är med sina 17 år i klubben. Sådana spelare kommer kommer aldrig mer komma fram.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
isolerad

Inlägg av isolerad »

Många av er är förbannat löjliga. Klart som fan att de byter upp sig till elitserien. Det kanske innebär mindre speltid men det innebär högre lön, en mycket större organisation runtomkring, högre kvalitet på träningar, bättre skyltfönster mot NHL, chans till landslagsspel osv. Dvs saker som i högsta grad utvecklar en spelare. Det är priset DIF får betala för att spela i allvenskan. Så har det alltid varit för alla allsvenska klubbar.

Med resonemanget många av er för så fattar jag inte varför vi hade ett juniorlag överhuvudtaget när vi spelade i elitserien. Alla juniorer som tar ett steg upp till seniornivå borde ju spela i allsvenskan så att de får mer speltid, inte i elitserien...

Lycka till Wennberg! Hoppas du snart kommer tillbaka!
i
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

Amadeus skrev:

Håller med. Stämmer detta blir jag otroligt besviken. 1år på seniornivå sen vill han lämna. Det får mig verkligen inse ännu mer vilken otrolig spelare Otto är med sina 17 år i klubben. Sådana spelare kommer kommer aldrig mer komma fram.
Går ju inte att jämföra med Otto, Otto kom till DIF när dom var ett topplag i ES och ledde svensk hockey's utveckling, lönerna var lika bra om inte bättre här än på landet men efter ett år i AS fick även trotjänaren nog. Att Otto nobbat bud från Nhl och varit klubben trogen i 17 år får man givetvis tacka hans DIF-hjärta för men det handlar också om en person som trivs väldigt bra i Stockholm bland släkt och vänner, inte vill flytta på familjen och gillar fasta rutiner. Nu vet vi ju inte sanningen bakom allt här men vet vi ens om Wennberg fått bud från DIF? Dom analyserar väl fortfarande en säsong som kan sammanfattas på två minuter medans andra är i full fart med sitt lagbygge?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
jetz

Inlägg av jetz »

Kul att difhockey går ut med info.....
Låst