Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sensei »

Datsyuk_13 skrev:
Manijock skrev:Och vad exakt ska Ahlen bidra med? Det är väl samma personer som vill ha in Mitman också. Isåfall som ersättare till Hank om det nu blir så att han lämnar, i övrigt är jag trött på hockeyinvalider som bara åker runt och puttas. Så fort det luktar avgörande passning så skiter man i byxan och fattar beslut som en nioåring har för bra speluppfattning för att göra. Nu när Otto, Linkan, Tim och Wennberg lämnar så måste det först och främst ersättas på spelskicklighetsfronten. Annars kan kommande säsong komma att bli ännu mer pinsam än förra säsongen.
Håller med, nu får det vara slut med det eviga gullandet av gamla "Djurgårdsprofiler".

Nej, värva in en femma (eller två) transatlanter istället. De vet ju iallafall hur man spelar hockey.
Handlar inte om att gulla, det handlar om att byta ut finess-spelarna mot attityd och hårt arbete. Hårt arbetande spelare som har en kombination av fysik och förmåga att göra poäng bör vara vår melodi nu, istället för "en-kompetens-spelare" som Tim och Linkan.

Ahlén passar in här men jag utesluter verkligen inte transatlanter som har liknande egenskaper, tvärt om. Har dock extremt dålig koll på spelare i mindre ligor därborta.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
defender

Inlägg av defender »

Allvarligt, om Timmy P är kvar till nästa säsong kommer Dif garanterat inte ta sig ens till kvalserien.

Varför försöker man inte behålla de unga och lovande djurgårdarna som typ Holm, Arnesson och Wennberg?

Att spela i ES är inte alls säkert det bästa för att utvecklas. Bättre att få mycket istid och lira fartfylld rolig hockey än att nöta tråkhockey med styrspel som alla lag i ES gör.

Kolla bara på hur Filip Forsberg har utvecklats i Leksand, fattar inte varför Mårts inte ger han chansen i 3 kronor.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

defender skrev:Allvarligt, om Timmy P är kvar till nästa säsong kommer Dif garanterat inte ta sig ens till kvalserien.

Varför försöker man inte behålla de unga och lovande djurgårdarna som typ Holm, Arnesson och Wennberg?
Så du tror inte att Challe jobbar stenhårt på att behålla dom tre?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Andy skrev:Har sagt det förr och jag säger det igen...

Bra (och tillika realistiska) värvningar:

Deilert och N Andersson från Asplöven. Mycket back för pengarna, båda skjuter höger och har utgående kontrakt. Båda har god karaktär, är vinnarskallar och har tidigare koppling till DIF. Båda två ligger dessutom i det viktiga ålderspannet 25-30 där DIF haft det tunt i ett par år.

Jag skulle bli förvånad om vi inte får se någon eller några av dessa i DIF i år!
Nämen håll in hästarna och tänk på detta en stund, tycker du verkligen att spelare som Deilert och Niklas Andersson är rätt väg att gå när vår backsida just nu ser ut som följer:

Nils Andersson (stabbig defensiv vad jag hört, högerskytt, skaplig offensiv)
Timmy Pettersson (Stabbig defensivt, dålig offensiv)
Samuel Lofqvist (Rent offensiv högerfattad "back", fullständigt livsfarlig defensivt)
David Lidström (Offensiv, ojämn, hyfsad defensiv)

Lägg då till de två backar du nämner som bägge är högerfattade rent offensiva backar. Skulle vi få din backsida skulle det vara en riktig jävla E4 rätt igenom vårt försvar. Ren och skär dårskap Andy!

John Terry: Vilken "Djurgårdare" tycker du har klivit fram de senaste två säsongerna när det blivit allvar förutom Ölvestad? Vilken av alla dessa Djurgårdshjältar har träffat rätt de senaste åren?

Marcus Nilson(som gett losermentalitet ett ansikte)? Otto(ramträffen själv)? Tjärnabröderna(tjockis fetto)? Hank(hockeyinvaliden)? Honken Jr(chipstutten)? Osv. Även Nisse Ekman under den halvan han deltog i vek ner sig något enormt när han fick den stora tunga Djurgårdsskölden på bröstet. Lägg därtill att värva gamla legender till tränare såsom Challe, Micke J och då till viss del Hardy som tvingades jobba omotiverad? Nepp något är snett i det här eviga "Stockholmssatsningen" som aldrig verkar ta slut, det är ett som är säkert. Dags att ta in fullt motiverade yrkesmän, det måste vara första prioritet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Men det är ju mer eller mindre ingen som klivit fram. Det är inte bara "Djurgårdarna". Det gäller ju alla andra spelare vi haft också. Så det går ju inte att urskilja något mönster där.
Expert.
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Ottosson, Bremberg och Tim Eriksson. Det är tre personliga favoriter som försvinner i ett svep. Visst, i det här läget är det kanske en ombyggnad från grunden som behövs. Men det svider i hjärtat. "Mitt" Djurgården finns det bara spillror kvar av - jag hoppas det nya Djurgården kan fånga min kärlek på samma sätt. Helt klart står klubben inför sin svåraste säsong någonsin.

Otto:
http://www.viasatsport.se/hockey/hockey ... /video/887

Linkan:
http://www.viasatsport.se/hockey/hockey ... /video/827

Tim:
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Rådgivaren skrev:Ottosson, Bremberg och Tim Eriksson. Det är tre personliga favoriter som försvinner i ett svep. Visst, i det här läget är det kanske en ombyggnad från grunden som behövs. Men det svider i hjärtat. "Mitt" Djurgården finns det bara spillror kvar av - jag hoppas det nya Djurgården kan fånga min kärlek på samma sätt. Helt klart står klubben inför sin svåraste säsong någonsin.

Otto:
http://www.viasatsport.se/hockey/hockey ... /video/887

Linkan:
http://www.viasatsport.se/hockey/hockey ... /video/827

Tim:
Varför kan inte jag se på viasatsport-filmerna :/.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Men det är ju mer eller mindre ingen som klivit fram. Det är inte bara "Djurgårdarna". Det gäller ju alla andra spelare vi haft också. Så det går ju inte att urskilja något mönster där.
Fast det är "Djurgårdarna" i regel, undantaget Hank i mitt exempel, som värvas som nyckelspelare. Precis som när Timmy kom tillbaka! Mycket gamla meriter i Djurgården, även om jag just då inte klagade på den värvningen. Dock så är Manijock anno 2013 trött på gamla Djurgårdarna vid det här laget...
defender

Inlägg av defender »

Kentta skrev:
defender skrev:Allvarligt, om Timmy P är kvar till nästa säsong kommer Dif garanterat inte ta sig ens till kvalserien.

Så du tror inte att Challe jobbar stenhårt på att behålla dom tre?
Jag hoppas det. Men det är synd att både Åberg och Gustafsson redan klivit av, vilka båda har utvecklats bra under säsongen. Jag är inte 100 på att de kommer att lyckas i ES.

Om det är fler som lämnar så måste det vara något man gör fel. Precis som i arbetslivet så är lönen sekundär när det gäller brist på motivation eller att man vantrivs.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Manijock skrev:
Nils Andersson (stabbig defensiv vad jag hört, högerskytt, skaplig offensiv)
Timmy Pettersson (Stabbig defensivt, dålig offensiv)
Samuel Lofqvist (Rent offensiv högerfattad "back", fullständigt livsfarlig defensivt)
David Lidström (Offensiv, ojämn, hyfsad defensiv)

Lägg då till de två backar du nämner som bägge är högerfattade rent offensiva backar. Skulle vi få din backsida skulle det vara en riktig jävla E4 rätt igenom vårt försvar. Ren och skär dårskap Andy!
Tror du kanske missade ordet realistiska i mitt första inlägg (dvs backar utan kontrakt, som kan tänkas vara intresserade av att spela i Allsvennskan med DIF och som ryms inom den (jag antar) kraftigt bantade budgeten.

Jag vet inte vad du har för källor till grund för din värdering av Andersson. Själv utgår jag från vad jag sett själv och vad människor vars kunskap och omdömme vad avser Ishockey sett och berättat.

Jag upplever inte Andersson som "stabbig" snarare som "stor och stark". Han har bra spelförståelse och är en bra skridskoåkare (för denna nivå självklart). Jag skulle inte klassa honom som "offensiv" även om han har sådana kvaliteter. Han är en tvåvägsback som jag tror leverear bättre i en defensiv roll än en offensiv.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vad jag hört kring Lofquist är att han var OK defensivt men styrkan låg i offensiven. Att kalla honom "fullständigt livsfarlig defensivt" är nog en skaplig överdrift av Manijock.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Med signingen av Timmy Pettersson (som inte blivit presenterad på hemsidan ännu??) så måste fokus nu ligga på att få in två backar med fokus defensivt. Gärna backar som gör så lite poäng som möjligt, så att säga. Helst inte David Printz heller.

Tyvärr käkar nog Timmy upp en hel del lön i och med att han tillhör gamla gardet (som har extra hög lön för gammal trogen tjänst) samt att han är vår kapten.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av BaronVonDif »

Ovanligt tyst på värvningsfronten, är väl ingen som vill lira för oss längre? Hiv 71 markerade tidigt sitt missnöje och lät flera spelare gå, vi ska 'analysera' året som gått i 5 veckor innan man kommer till skott och nu är väl snart tänkbara nyförvärv borta.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

pulverapa skrev:Med signingen av Timmy Pettersson (som inte blivit presenterad på hemsidan ännu??) så måste fokus nu ligga på att få in två backar med fokus defensivt. Gärna backar som gör så lite poäng som möjligt, så att säga. Helst inte David Printz heller.

Tyvärr käkar nog Timmy upp en hel del lön i och med att han tillhör gamla gardet (som har extra hög lön för gammal trogen tjänst) samt att han är vår kapten.
Timmy lär nog ha en fin lön inte minst för att han verkade ha en klausul som gjorde att han kunde förlänga sitt kontrakt automatiskt, tack för den Challe!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kall-El skrev:
pulverapa skrev:Med signingen av Timmy Pettersson (som inte blivit presenterad på hemsidan ännu??) så måste fokus nu ligga på att få in två backar med fokus defensivt. Gärna backar som gör så lite poäng som möjligt, så att säga. Helst inte David Printz heller.

Timmy lär nog ha en fin lön inte minst för att han verkade ha en klausul som gjorde att han kunde förlänga sitt kontrakt automatiskt, tack för den Challe!
Håller med. Du och 18DIF91 har en poäng. Lägg ner dessa jävla klausuler.
Låst