Tack för allt Otto

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
ourz
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tack för allt Otto

Inlägg av ourz »

En stor Djurgårdare har lagt skridskorna på hyllan. Tack för alla fantastiska år Otto!
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Tack Otto för allt... Ett Djurgårdshjärta utan like..
Manijock

Inlägg av Manijock »

Gråter en skvätt när jag ser bilden på hemsidan här till vänster :cry:

Otto var den sista riktiga Djurgårdshjälten. Tror inte vi kommer få se en sådan på mycket mycket länge!
altsich
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av altsich »

Du lämnar ett stort tomrum i organisationen i vårat hjärta, Djurgården!
Detta är en tragisk och underbar dag, allt i ett.. Mycket känslor som bubblar upp när man ser detta!
Har så många fina minnen av Ottosson från Hovet och Globen, kommer sakna att se #9 kliva in på isen och bara vara en sådan gudomlig spelare, med en sådan blick och förståelse för spelet!!
Minns inte sist efter en match där jag tyckt att "Otto" var väl inte riktigt bra idag... Har aldrig sett en man med en så hög lägstanivå.

Hoppas du kan förgylla livet efter hockeyn på samma sätt som du förgyllt våra hjärtan alla dessa år, och att tomrummet du lämnat efter dig i Djurgårdens finrum kan motsvaras av det du ger till dina nästa i livet med grillorna på hyllan!

Du kommer alltid vara saknad! En sann stjärna, hjälte, legend och förebild!
Tack!
Användarvisningsbild
JackHeart

Inlägg av JackHeart »

Tack för allt Otto.
Hade verkligen hoppats på en säsong till, men all respekt åt ditt beslut.
Vi kommer alltid vara evigt tacksamma för allt du gjort för Djurgården.

En sann hjälte, legend och förebild!

Ses på Hovet!
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Det här är tungt. Tårar rinner. Tänker tillbaka på alla underbara år med dig. 17 sådana fick vi och du har alltid varit Mr. Djurgården för mig. Alltid den störste både på och utanför isen.
Glömmer aldrig vid degraderingen förra året då alla stack eller gömde sig för oss fans, då var du den ende som klev fram, med gråten stockandes i halsen och intervjuades. Det minnen sitter så starkt i mig. Så starkt att ta det ansvaret att ta lagkaptenes roll där han inte klarade av det.

Tack för allt du gett oss och jag hoppas du får ett underbart liv efter hockeyn.
Kanske öppna den vinbar du drömt om sedan länge.
Jag längtar fram till den dagen #9 kommer hissas, för den dagen kommer.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

:cry:

Så, då var vi där till slut.
Den sista riktiga Djurgårdaren kliver av det kringdrivande ”vraket” DIF Hockey.
En av få som verkligen förstod vad som krävs för att vara spelare i DIF, en ledande spelare dessutom.
Otto är en av få hockeyspelare som jag även beundrar som människa, en sån visdom som bor i den kroppen.
#9 var så klart värd ett bättre avslut, men precis som med livet självt så slutar det sällan som man hoppats.

Saknaden kommer bli så enormt stor att jag inte kan sätta ord på det, men för mig kommer du alltid vara den största

Lycka till med det riktiga livet nu, efter ishockeyn
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Blårand

Inlägg av Blårand »

Otto – den siste i raden
Den bästa dagen i somras var när beskedet kom att insamlingen hade lyckats. Otto-tröjan fladdrade i vinden. Jag har sett två matcher i år. Den första gick jag på för att se Otto glida in på isen ännu en säsong. Den sista, mot Örebro, var för att jag var säker på att detta var den sista matchen. Inte bara med Otto utan kanske också med de fyras gäng.

När Otto som sista spelare lämnade isen, vände sig om, höjde klubban och applåderade klacken förstod jag att nu var en epok slut.

Det finns ingen anledning till gråt och sorg. Vi som samlade gav oss själva och Otto en sista säsong. Han var laget näst bästa spelare. Och den bäste över 20 år. Vi slapp vara med om att Otto lät sig övertalas att som 38-åring kämpa ytterligare i en säsong i ett lag som för lång tid framåt får harva i allsvenskan.

Otto var en av de sista i raden av djurgårdare som gav alla sina bästa år i samma klubb. När hans tröja åker upp i taket är det också slutet på en epok. Det finns inte hissbara tröjor i dagens ishockey. Man fyller ut en tröja några säsonger och drar vidare till nästa ställe. Det kommer inte heller att finnas några supportrar som får växa upp tillsammans med sina idoler år efter år.

Att Otto dessutom var en härlig spelare och tydligen mycket sympatisk person är en annan historia. Det kommer att finnas duktiga spelare och trevliga människor. Men de fladdrar förbi.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Lagets bästa spelare denna säsongen, utan tvekan!

Kung Otto! <3
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Tack för allt Otto, du kommer bli ihågkommen som den konung du är!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev::cry:

Så, då var vi där till slut.
Den sista riktiga Djurgårdaren kliver av det kringdrivande ”vraket” DIF Hockey.
En av få som verkligen förstod vad som krävs för att vara spelare i DIF, en ledande spelare dessutom.
Otto är en av få hockeyspelare som jag även beundrar som människa, en sån visdom som bor i den kroppen.
#9 var så klart värd ett bättre avslut, men precis som med livet självt så slutar det sällan som man hoppats.

Saknaden kommer bli så enormt stor att jag inte kan sätta ord på det, men för mig kommer du alltid vara den största

Lycka till med det riktiga livet nu, efter ishockeyn
Minns detta och kan instämma i varje ord:
Lee Harvey Oswald skrev: Om jag av ännu okänd anledning tvingats vara med i dokusåpan "VågaBöga/DetÄrOkMedGay" och dessutom tvingats inleda partnerskap/äktenskap med valfri spelare i DIF:s trupp så skulle lotten utan någon som helst tvekan falla på Ottosson.
He's my man helt enkelt, alla kategorier alltid!
Ibland går det så långt att jag nästan vill vara Kristofer.
Så klok, sån kyla, sån visdom
Nyheten blir tyngre för varje dag som går. Otto och DIF har varit ett för mig, sedan min första dag som Djurgårdssuporter. Tror jag kommer att, likt människans inställning till sin egen dödlighet, förtränga den bittra verkligheten fram tills att det inte går att undvika.

När vi spelat drygt 15 matcher av nästa ruttna säsong (om inte mer)... Först då lär det gå upp för mig att,
"Nej, Otto kommer inte skrinna ut i Djurgårdströjan igen" :cry:
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja det kommer kännas som ett hål i hjärtat att se DIF Hockey utan Otto. Men på något sjukt sätt har jag redan förberett mig för detta, tror det skedde redan inför förra säsongen när det i praktiken stod klart att Kristofer egentligen hade spelat sin sista säsong med oss... nu, den här gången, var det mest formaliteter.

Det är tydligen dags för andra att ta vid.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Ja det kommer kännas som ett hål i hjärtat att se DIF Hockey utan Otto. Men på något sjukt sätt har jag redan förberett mig för detta, tror det skedde redan inför förra säsongen när det i praktiken stod klart att Kristofer egentligen hade spelat sin sista säsong med oss... nu, den här gången, var det mest formaliteter.

Det är tydligen dags för andra att ta vid.
Jag hade känt samma sak om det inte hade varit så att han återigen var så fullkomligt lysande.
Linkan, där snackar vi tyvärr formaliteter. Slö, halvintresserad, såg det som sin förbannade plikt att avsluta sin karriär här.

Det var det som återigen fick mig att inse hur mycket jag uppskattar Otto; Jag fruktade att vi kanske skulle få se en halvhyfsad säsong från honom, med allt tjafs som låg bakom. Trodde att vi skulle få en solid prestation, inte mer.

Men nej; istället, när vi som supportrar i princip mutade honom att stanna trots att han, möjligen, inte var toppmotiverad, klev han plikttroget in och fullständigt bar Djurgården på sina axlar, 36 år gammal. Då insåg jag vilken insikt och fullständig moral och professionalism den karln besitter.

Medan Linkan mest åkte runt och tyckte synd om sig själv, gnällde på Twitter och i kvällstidningar ställde Otto upp och gav oss fans och föreningen det sista han förmådde dag ut och dag in i det tysta som vanligt, och gjorde det så jävla bra.

Det, det är kärlek. Trots att vi inte gick upp var det en ära att bidra till den lön han förtjänade och det personliga avslut på karriären han förtjänade (trots att det gick som det gick för DIF). Kan fan tänka mig att ge honom ännu en slant, bara för att han är den han är.

Finns ingen som ens kommer i närheten av alla Djurgårdshjältar i min bok.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Skotte

Inlägg av Skotte »

Svårt att sätta ord på Ottos storhet, men jag tycker många av er har skrivit mycket och fint om honom redan som det är, även om han förtjänar allt hyll i världen och lite till.
Vill ju även jag tacka Otto för allt han har gjort både för Djurgården och oss supportrar.
En hjälte utan dess like.
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Man visste att den här dagen till slut var oundviklig - men det går inte att komma ifrån att det känns i hjärtat när Ottosson nu meddelar sin pension. En stor idrottsman har spelat sin sista match. Jag kan inte minnas ett DIF utan Otto - det kommer att kännas mycket märkligt att se Djurgården utan nummer 9 i höst.
Skriv svar