DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:DIF.se var väl först med Raja-nyheten?
Vet ej men om inte så skiljde det nån minut, tycker inte det spelar nån roll. Är man van vid hockeyns rapportering så var det ändå blixtsnabbt (om nu inte DIF.se var först)
2014-04-07, vad hände?
FFFHTB

Re: DIF Fotboll

Inlägg av FFFHTB »

Någon annan än mig som har köpt "bortakortet" och när det beräknas komma? Ändå bara några få dagar kvar och ingen information har kommit ut.
20002001

Inlägg av 20002001 »

När bokningen stängde idag så hade 12 bussar fyllts!

JK har nu lyckas skaka fram en 13 buss:http://www.jarnkaminerna.se/2013/03/27/ ... de-bussen/

48 platser kvar, sen finns det inga mer! Skriv upp er och ta er till Helsingborg!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Någon som kan skriva ut artikeln om aftonbladets ranking av allsvenska matchtröjorna? Tack!
Rix

Inlägg av Rix »

Stentuff skrev:Någon som kan skriva ut artikeln om aftonbladets ranking av allsvenska matchtröjorna? Tack!
DJURGÅRDEN
Robert Laul: Kan man dela ut sex plus? Inte? Då får vi nöja oss med full pott. Att ränderna, färgerna och modellen samspelar perfekt och skapar en läckert behaglig retrofeeling är sedan gammalt. Nu är Ica-loggan på bröstet ersatt med Djurgårdsandan – symbolen för föreningens samhällsengagemang. Världsklass.
Betyg: +++++
Nina Johansson: Som, nästan, alltid: bäst i klassen! Passform – check! Färger – check! Design – check! Piké-krage – check! Snyggt klubbmärke – check! Fina reklamloggor – check!
Grattis!

Hela artikeln kommer bli skitsvårt att få med, men det är väl det som är relevant, brevid texten är det en bild på vår nya tröja (såklart)
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Rix skrev:
Stentuff skrev:Någon som kan skriva ut artikeln om aftonbladets ranking av allsvenska matchtröjorna? Tack!
DJURGÅRDEN
Robert Laul: Kan man dela ut sex plus? Inte? Då får vi nöja oss med full pott. Att ränderna, färgerna och modellen samspelar perfekt och skapar en läckert behaglig retrofeeling är sedan gammalt. Nu är Ica-loggan på bröstet ersatt med Djurgårdsandan – symbolen för föreningens samhällsengagemang. Världsklass.
Nina Johansson: Som, nästan, alltid: bäst i klassen! Passform – check! Färger – check! Design – check! Piké-krage – check! Snyggt klubbmärke – check! Fina reklamloggor – check!
Grattis!

Hela artikeln kommer bli skitsvårt att få med, men det är väl det som är relevant, brevid texten är det en bild på vår nya tröja (såklart)
Tackar! Vilken var den andra tröjan som fick full pott? För det var väl två?
Användarvisningsbild
Jepe

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Stentuff skrev:
Rix skrev:
DJURGÅRDEN
Grattis!

Tackar! Vilken var den andra tröjan som fick full pott? För det var väl två?
MFFs.
2014-04-07, vad hände?
20002001

Inlägg av 20002001 »

2 dagar kvar!

Sista dagen på jobbet idag ( Ja, det finns faktiskt folk som jobbar långfredagen också).

Imorgon runt lunch beger jag mig, med bil, tillsammans med två kompisar ner till Köpenhamn där det sker en övernattning med tillhörande utgång. På söndagen möter vi upp JKs 13 bussar i Helsingborg och kör diverse pubhäng och marsch. Sedan är det äntligen dags för match. Efter matchen så tar vi bilen ( En kille tar ansvar och väljer att inte dricka, stort) tillbaka till Köpenhamn, kör ännu en övernattning där och tar bilen tillbaka till Stockholm på måndagen.

Fan vad detta ska bli kul!

Gäller bara att sig igenom denna jobbdagen. När jag slutar runt 16.00 kommer det vara en jävla glädje!

Ni som åker ner på söndagen, glöm för fan inte att det blir sommartid natten mellan lördag-söndag. Klockan ska fram en timme.

Vi är med er överallt...
20002001

Inlägg av 20002001 »

Om en timme rullar jag och två kompisar ner till Köpenhamn. Äntligen!

Vi räknar med att vara i framme i Kopenhavnnnnn mellan 19-20.00.
Ni får reserapporter på vägen. Detta ska bli galet kul.

Och återigen ni som åker ner imorgon: Glöm INTE att det blir SOMMARTID 02.00 inatt. Då ska klockan fram till 03.00, och glöm inte heller att visa telefoner gör detta av sig själv.

http://dif.se/2013/03/29/supporterinfo- ... lsingborg/ Supporterinfo från dif.se. LÄS!

http://www.jarnkaminerna.se/2013/03/29/ ... premiaren/ Samlad info från JK som gäller bussarna, marschen, tifo etc... LÄS!

Vi ses imorgon! Mot Danmark!
Användarvisningsbild
David1891

Sv: DIF Fotboll

Inlägg av David1891 »

Är ruskigt taggad inför imorgon! Skönt att det är igång igen. Skulle vara underbart med en skön start på säsongen, säg 1-3 till oss? ;-)
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
20002001

Inlägg av 20002001 »

Framme i Köpenhamn! Nuu kör vi!
20002001

Inlägg av 20002001 »

Godmorgon!

Köpenhamn har ett bra uteliv mina damer och herrar!

Äntligen så är vi här - 31 mars.

Frukost nu och runt 12 så är det dags att begé sig mot Helsingborg och JK:s abbonerade pubbar.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Sådär då! Framme i Helsingborg också efter en mysig biltur från Köpenhamn.

Nu jävlar tar vi över stan!

Vi hörs efter matchen!
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Fotbollen tar vid där hockeyn avslutade.

Jippi.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av BaronVonDif »

#87 skrev:Fotbollen tar vid där hockeyn avslutade.

Jippi.
Touche, skölden har definitivt sett bättre dagar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Skriv svar