Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Kan det vara så att de hade räknat med kvalserie, så den uppnådda publiksbudgeten kanske även hade tänkt kvalserien?
Vi säger att mellan 60-80 000 åskådare skulle sett de resulterande kvalseriematcherna. Tar vi sen det dividerat på 52 omgångar ger de ca 1150-1600 åskådare, vilket skulle resultera i ett medelsnitt på 4500-5000. Vilket skulle vara en säkrare gissning..
Vi säger att mellan 60-80 000 åskådare skulle sett de resulterande kvalseriematcherna. Tar vi sen det dividerat på 52 omgångar ger de ca 1150-1600 åskådare, vilket skulle resultera i ett medelsnitt på 4500-5000. Vilket skulle vara en säkrare gissning..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Sv: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Sjöwall brukar väl twittra från mötena? Eller iaf delta....jag tycker han har rätt att yttra sig.laxen skrev:Sjöwall skrev:Skönt att vi inte går i konkurs.................
"Vi uppnådde vår publikbudget"
Vem fan budgeterade med ett snitt på 6000? Fy fan vilken misskött förening.
Om man vill yttra sig i denna frågan så borde man anstränga sig iaf lite grann och tagit sig till de infoträffar som varit under året där man fått bra information och där det varit mer än tydligt att man inte budgeterat efter publiksiffror utan man budgeterar efter pengar. Och om man nu varit sjuk eller inte kunnat närvara pågrund av något annat så tror jag även det framkom i de sammanfattningar som skrevs efter mötena.
Herregud. En som inte ens bemödar sig att ta fram fakta påstår att klubben är misskött och sprider dynga på internet. Pinsamt. Jag tycker de verkar göra ett bra jobb med tanke på de förutsättningar som finns.
i
Att Djurgården har dålig ekonomi det vet vi alla om. Men att laget skulle gå i KK är ju bara en rädsla som finns i en sjukligt vild fantasi. Det finns för många djurgårdare därute som har deg som skulle i en nödsituation, med ett ihopsatt kristeam från DIFs sida, gå in och rädda klubben. Nu ligger vi förvisso i allsvenskan vilket försvårar situationen då det är en ganska långväg till eliten igen. Men sköts inte klubben för illa så kommer vi aldrig gå i KK.
Vi Djurgårdare är som sagt inte aikare eller hammarbyare. Vi är lite finare och bättre.
Tycker Djurgården precis som aik ska sätta ihop en organisation som ska stå med ansiktet utåt för DIF som tex Sundin, Garpenlöv, Söderström och Bremberg. Skulle garanterat väcka sponsorer om dom grabbarna levererade. DIF-Familjen kampanj måste starta och det nu. Första året i HA är alltid det lättaste ekonomiskt. Vi ska bara tillbaka. Men nu är det en lång väg att vandra och vi måste starta en ny kampanj. Starta nåt nytt fräscht och nytt. Då tror jag vi kan få med oss i princip lika mycket ådkådare som i år. Annars kan vi tom ha hälften.
Vi Djurgårdare är som sagt inte aikare eller hammarbyare. Vi är lite finare och bättre.
Tycker Djurgården precis som aik ska sätta ihop en organisation som ska stå med ansiktet utåt för DIF som tex Sundin, Garpenlöv, Söderström och Bremberg. Skulle garanterat väcka sponsorer om dom grabbarna levererade. DIF-Familjen kampanj måste starta och det nu. Första året i HA är alltid det lättaste ekonomiskt. Vi ska bara tillbaka. Men nu är det en lång väg att vandra och vi måste starta en ny kampanj. Starta nåt nytt fräscht och nytt. Då tror jag vi kan få med oss i princip lika mycket ådkådare som i år. Annars kan vi tom ha hälften.
Kom igen nu, Djurgårn hockey. Vad vill ni egentligen? Större alibistyrning har jag då aldrig varit med om. Var var ni under säsongen? Var är ni nu? Ni vet att det är OK att sätta press på spelarna, va? Det är OK att sätta ner foten och visa att i Djurgårn Hockey är man för att prestera, annars kan man dra åt h*lvete.
Jag kräver lite vinnarmentalitet i den här föreningen igen. Just nu verkar det vara fel personer på fel platser som accepterar spel i Allsvenskan. Det ska vara klart för dem som kommer hit att vi ska upp igen. Jag skiter i om det är kompisstämning i omklädningsrummet. Jag vill se Djurgårn vinna igen.
Jag kräver lite vinnarmentalitet i den här föreningen igen. Just nu verkar det vara fel personer på fel platser som accepterar spel i Allsvenskan. Det ska vara klart för dem som kommer hit att vi ska upp igen. Jag skiter i om det är kompisstämning i omklädningsrummet. Jag vill se Djurgårn vinna igen.
Håller med till 110%, såg inte en jävla ordentlig utskällning under nån av våra många skitmatcher, i denna klubb är man för att spela för laget och offra sig, det måste synas från toppen av styrelsen och neråt.Staten skrev:Kom igen nu, Djurgårn hockey. Vad vill ni egentligen? Större alibistyrning har jag då aldrig varit med om. Var var ni under säsongen? Var är ni nu? Ni vet att det är OK att sätta press på spelarna, va? Det är OK att sätta ner foten och visa att i Djurgårn Hockey är man för att prestera, annars kan man dra åt h*lvete.
Tyvärr är stora delar av styrelsen kvar som härjade det året vi vart degraderade - för mig finns det bara en väg att gå nämligen att det sker en total refaktorering i styrelsen. In med Garpenlöv, Sundin m.m ut med Challe per omgående#10 skrev:Håller med till 110%, såg inte en jävla ordentlig utskällning under nån av våra många skitmatcher, i denna klubb är man för att spela för laget och offra sig, det måste synas från toppen av styrelsen och neråt.Staten skrev:Kom igen nu, Djurgårn hockey. Vad vill ni egentligen? Större alibistyrning har jag då aldrig varit med om. Var var ni under säsongen? Var är ni nu? Ni vet att det är OK att sätta press på spelarna, va? Det är OK att sätta ner foten och visa att i Djurgårn Hockey är man för att prestera, annars kan man dra åt h*lvete.
Det känns mer och mer som att vår styrelse endast bryr sig om sina egna välbetalda positioner och inte direkt bryr sig om sportsliga framgångar.
Därunder sitter Challe som en marionett.
Ytterst ledsamt att se hur fantastiskt uselt Djurgårdens IF Hockey sköts av styrelsen.
Victory is sweetest when you've known defeat.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fast styrelsen har ju inga arvoden, så det verkar ju rätt konstigt att hänga dem för det?Vikas skrev:Det känns mer och mer som att vår styrelse endast bryr sig om sina egna välbetalda positioner och inte direkt bryr sig om sportsliga framgångar.
-
DIF har ju varit ett starkt varumärke i bra många år och hur kan man då ha så förbannat dåligt med deg.Wilhelm Arwe skrev:Fast styrelsen har ju inga arvoden, så det verkar ju rätt konstigt att hänga dem för det?Vikas skrev:Det känns mer och mer som att vår styrelse endast bryr sig om sina egna välbetalda positioner och inte direkt bryr sig om sportsliga framgångar.
Även fast vi lirat i AS en säsong borde det ju finnas pengar att tillgå.
Är det så jävla illa att det inte finns pengar sparade?
Vi har ju gått back snudd på samtliga av de senaste säsongerna.Tobbe_Gotland skrev:DIF har ju varit ett starkt varumärke i bra många år och hur kan man då ha så förbannat dåligt med deg.Wilhelm Arwe skrev:Fast styrelsen har ju inga arvoden, så det verkar ju rätt konstigt att hänga dem för det?Vikas skrev:Det känns mer och mer som att vår styrelse endast bryr sig om sina egna välbetalda positioner och inte direkt bryr sig om sportsliga framgångar.
För övrigt gällande styrelsen bryr de sig enormt mycket, de tjänar inte heller pengar på uppdraget utan snarare tvärtom, de har pyttsat in stora stålar själva för att rädda föreningen.
Däremot är det frågan om de har förmågan att vända vår situation...
Tobbe_Gotland skrev:
DIF har ju varit ett starkt varumärke i bra många år och hur kan man då ha så förbannat dåligt med deg.
Skämtar du eller? Du kan ju inte ha följt Djurgårn alls om du tror att vi har en bra ekonomi.
Ekonomin är tuff som fan och den har varit det ett tag. Hur kan du ha missat detta?
Vad jag har hört så är man oerhört försiktig med pengarna nu och kommer fortsättningsvis vara det. Det är det viktiga att vi lever på lång sikt. Sen så tattiga medgångssupportrar på forum kan man stoppa åt sidan så länge. Långsiktigt tänk nu. Vi vill inte göra en leksand.
-
Jag har följt DIF på isen men inte hängt på forum och läst så mycket runt själva ekonomin osv.Magistern skrev:Tobbe_Gotland skrev:
DIF har ju varit ett starkt varumärke i bra många år och hur kan man då ha så förbannat dåligt med deg.
Skämtar du eller? Du kan ju inte ha följt Djurgårn alls om du tror att vi har en bra ekonomi.
Ekonomin är tuff som fan och den har varit det ett tag. Hur kan du ha missat detta?
Vad jag har hört så är man oerhört försiktig med pengarna nu och kommer fortsättningsvis vara det. Det är det viktiga att vi lever på lång sikt. Sen så tattiga medgångssupportrar på forum kan man stoppa åt sidan så länge. Långsiktigt tänk nu. Vi vill inte göra en leksand.
Det är nu på senare tid man engagerat sig i det hela.
- Andy
Dessutom har vi ingen kommun som vill skänka oss varken trotoarer eller campingplatserMagistern skrev:Tobbe_Gotland skrev:
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- minalman
Jaha. Informationsmöte 11april. Man behöver inte vara medlem, bara "Djurgårdare" för att få komma. Någon föranmälan behövs inte heller. "Bra om ni säger till ändå", så de vet om de ska köpa en eller två förpackningar bryggkaffe.
Känns inte lika hett som för ett år sen. Minst sagt...
Fan vad fort man vänjer sig.
Känns inte lika hett som för ett år sen. Minst sagt...
Fan vad fort man vänjer sig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)