Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- John Terry
- Djurgården Hockey
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Granath har NHL-klausul. It could happen
Timmy och Lidström hade antagligen tvåårskontrakt från start eller option på förlängning.
Timmy och Lidström hade antagligen tvåårskontrakt från start eller option på förlängning.
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
"Vi håller på att göra en utvärdering av säsongen", säger Challe.
Samtidigt bekräftar han att man förlängt kontrakten med David Lidström och Timmy Pettersson, där framförallt den sistnämndas säsong mestadels bestod av idel pucktapp på blålinjen, usla PP-skott som nästan aldrig nådde fram till mål och onödiga utvisningar i EXTREMT viktiga lägen av matcherna. Ja, helt enkelt ett allmänt undermåligt backspel av en lagkapten som förväntas leda sitt lag med pondus och auktoritet. Som dessutom redan har fyllt 36 och knappast blir snabbare med åren.
Uppenbarligen har man inte lärt sig någonting.
Fyfan vilken misskött förening...
Samtidigt bekräftar han att man förlängt kontrakten med David Lidström och Timmy Pettersson, där framförallt den sistnämndas säsong mestadels bestod av idel pucktapp på blålinjen, usla PP-skott som nästan aldrig nådde fram till mål och onödiga utvisningar i EXTREMT viktiga lägen av matcherna. Ja, helt enkelt ett allmänt undermåligt backspel av en lagkapten som förväntas leda sitt lag med pondus och auktoritet. Som dessutom redan har fyllt 36 och knappast blir snabbare med åren.
Uppenbarligen har man inte lärt sig någonting.
Fyfan vilken misskött förening...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Som om något elitlag skulle utnyttja den möjligheten, men man kan ju alltid hoppas!
Snälla viktigare än något annat måste vara att få in personer som klarar av att bygga ett lag!
Jag dyrkade Challe som spelare, men jag undrar om han är rätt person för det här jobbet.
Snälla viktigare än något annat måste vara att få in personer som klarar av att bygga ett lag!
Jag dyrkade Challe som spelare, men jag undrar om han är rätt person för det här jobbet.
Niklas Nordgren vore kanon om vi snackar Timrå. Men det är nog väl optimistiskt.Henke95 skrev:Är Jonathan Hedström ett (rimligt) alternativ? Utgående kontrakt med Timrå.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=183
Även Simon Önerud (en fantastiskt duktig spelare i mina ögon) har även han utgående kontrakt med just Timrå. Väl värt att avvakta och se vad som sker de båda parterna emellan.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=183
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Hur svårt är det att säga som man har gjort i ALLA år om spelaren har 1, 2, 3 osv år eller 1+1 etc?Jimmy Peterson skrev:Artikeln är nu uppdaterad.
http://difhockey.se/artikel/2474/
Man ska också säga att Eliteprospects gissar en del på kontraktslängden i vissa fall. Tyvärr är det svårt att klargöra så mycket mer med kontraktslängd då det inte alltid är så enkelt med alla optioner och klausuler i kontrakten.
Man måste vara supertydlig på sånt här.
DIF!
Det är bra de här med tydlighet....
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Imponerade att vi vet mindre nu än vad vi gjorde igår 

Expert.
HahahaSirDIFalot skrev:Imponerade att vi vet mindre nu än vad vi gjorde igår

- Daniel942
Man försöker men det blir bara fel, som med Åberg-intervjun.SirDIFalot skrev:Imponerade att vi vet mindre nu än vad vi gjorde igår
DIF!
- Datsyuk_13
Allvarligt talat alltså...
Hur FAAAN kan en sån som Timmy få förlängt? Har Challe verkligen varit nykter när han tittat på matcherna denna säsong?
I mitt tycke är detta så nära tjänstefel som man bara kan komma i hockeybranschen. En sak är i alla fall säker; jag kan redan här och nu säga att jag inte kommer att förlänga mitt säsongskort. Enbart på grund av denna KATASTROFALA nyheten som nådde mig nu under kvällen. Detta är inget annat än ett enda stort hån mot alla oss supportrar. Challe har ännu en gång bevisat sin fruktansvärda inkompetens när det gäller att bygga ett hockeylag. Hoppas att styrelsen, när de gjort klart sin berömda "utvärdering", tycker samma sak och istället plockar in en ny, kompetent sportchef...
Hur FAAAN kan en sån som Timmy få förlängt? Har Challe verkligen varit nykter när han tittat på matcherna denna säsong?
I mitt tycke är detta så nära tjänstefel som man bara kan komma i hockeybranschen. En sak är i alla fall säker; jag kan redan här och nu säga att jag inte kommer att förlänga mitt säsongskort. Enbart på grund av denna KATASTROFALA nyheten som nådde mig nu under kvällen. Detta är inget annat än ett enda stort hån mot alla oss supportrar. Challe har ännu en gång bevisat sin fruktansvärda inkompetens när det gäller att bygga ett hockeylag. Hoppas att styrelsen, när de gjort klart sin berömda "utvärdering", tycker samma sak och istället plockar in en ny, kompetent sportchef...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2013-03-28 20:50:57, redigerad totalt 3 gång.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Riktigt så enkelt är det inte med klausuler, tyvärr. En del kontrakt är enkla att säga att de är 1 eller 1+1 eller liknande men med klausuler i bilden blir det en helt annan femma.Daniel942 skrev:Hur svårt är det att säga som man har gjort i ALLA år om spelaren har 1, 2, 3 osv år eller 1+1 etc?Jimmy Peterson skrev:Artikeln är nu uppdaterad.
Man ska också säga att Eliteprospects gissar en del på kontraktslängden i vissa fall. Tyvärr är det svårt att klargöra så mycket mer med kontraktslängd då det inte alltid är så enkelt med alla optioner och klausuler i kontrakten.
Ok. Timmy kvar alltså. De som vill att han skall fortsätta som lagkapten räcker upp en hand!
- Daniel942
Kan man skriva ut alla klausuler på hemsidan då?Jimmy Peterson skrev:Riktigt så enkelt är det inte med klausuler, tyvärr. En del kontrakt är enkla att säga att de är 1 eller 1+1 eller liknande men med klausuler i bilden blir det en helt annan femma.Daniel942 skrev:Hur svårt är det att säga som man har gjort i ALLA år om spelaren har 1, 2, 3 osv år eller 1+1 etc?Jimmy Peterson skrev:Artikeln är nu uppdaterad.
DIF!
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Nej, vi kan inte gå in på såna detaljer i spelarkontrakten.Daniel942 skrev:Kan man skriva ut alla klausuler på hemsidan då?Jimmy Peterson skrev:Riktigt så enkelt är det inte med klausuler, tyvärr. En del kontrakt är enkla att säga att de är 1 eller 1+1 eller liknande men med klausuler i bilden blir det en helt annan femma.Daniel942 skrev:Hur svårt är det att säga som man har gjort i ALLA år om spelaren har 1, 2, 3 osv år eller 1+1 etc?Jimmy Peterson skrev:Artikeln är nu uppdaterad.
Men det är ju helt befängt. Varför gör man det i alla andra klubbar och i alla andra sporter i hela världen? Jag kan väl köpa att man inte får veta spelarens lön, men man måste väl få veta hur långt ett kontrakt är?Jimmy Peterson skrev:Nej, vi kan inte gå in på såna detaljer i spelarkontrakten.Daniel942 skrev:Kan man skriva ut alla klausuler på hemsidan då?Jimmy Peterson skrev:Riktigt så enkelt är det inte med klausuler, tyvärr. En del kontrakt är enkla att säga att de är 1 eller 1+1 eller liknande men med klausuler i bilden blir det en helt annan femma.Daniel942 skrev:Hur svårt är det att säga som man har gjort i ALLA år om spelaren har 1, 2, 3 osv år eller 1+1 etc?Jimmy Peterson skrev:Artikeln är nu uppdaterad.