XantE skrev:Finns d nå spelare i Rögle å Timrå som kan vara intressanta? Tänkte eftersom de lagen nu åker ur så ryker ju alla kontrakt också.
Typ Daniel Zaar, Victor Panelin Borg, är intressanta till framtiden men dom kommer förmodligen stanna. Sen verkar röglefansen gilla den förre rögleliraren Simon Olsson som spelade i Bik och Öhk i år. Har för mig att det snackades om honom förra silly.
Timrå? När dom åker ut kan vi ta tillbaka Jonte Hedström.
Visserligen gammal nyhet men "Testa nått nytt"!?! Killen har spela 1 säsong i a-laget, vad gör han efter 1 säsong i ES - provar nått nytt! Vad för han efter 1 säsong i NHL? - testar nått nytt?
Bara att inse att Wennberg som, förväntat, är förlorad hoppas ändå att han stannar då jag även tror att en större roll hos oss är mer utvecklande än en mindre i ES.
Ni som har koll på våra juniorer, har vi någon forward som kan komma upp och "ersätta" förlusten av Åberg och Wennberg (ser mer och mer ut så). Kanske inte helt i poängmässigt men som kommer upp och gör det bra iaf?
Eller är det bara glömma just nu och satsa på spets utifrån?
Känns som att andra året är svårare om han också förväntas vara ledande i DIF. Om han får en hög lön i DIF är det inte säkert att han kan leva upp till det. Ännu högre lön och mindre både förväntningar och ansvar kan säkert väga över till valfri elitserieklubb.
Rix skrev:Ni som har koll på våra juniorer, har vi någon forward som kan komma upp och "ersätta" förlusten av Åberg och Wennberg (ser mer och mer ut så). Kanske inte helt i poängmässigt men som kommer upp och gör det bra iaf?
Eller är det bara glömma just nu och satsa på spets utifrån?
Under om Fernholm och för all del även kanske Louma som båda blivit kickade från HV skulle vara sugna att lira hovkey i DIF till en rimlig peng nästa säsong?
Det är i alla fall den typen av backar som jag skulle vilja se ansluta.
Kall-El skrev:Under om Fernholm och för all del även kanske Louma som båda blivit kickade från HV skulle vara sugna att lira hovkey i DIF till en rimlig peng nästa säsong?
Inte direkt. Att gå båda två från 300k+ i månaden till typ en femtedel i DIF kan ju inte vara aktuell.
Kall-El skrev:Under om Fernholm och för all del även kanske Louma som båda blivit kickade från HV skulle vara sugna att lira hovkey i DIF till en rimlig peng nästa säsong?
Inte direkt. Att gå båda två från 300k+ i månaden till typ en femtedel i DIF kan ju inte vara aktuell.
Båda har väl tjänat ihop en slant redan. Risk för dålig motivation dock. Och förmodligen för dyra.
Båda har väl tjänat ihop en slant redan. Risk för dålig motivation dock. Och förmodligen för dyra.
Ja, men argumentet att man redan har tjänat pengar verkar sällan fungera. Har man vant sig med stor lön så vill man fortsätta med det typ. Se bara på Daniel Tjärnqvist.
Känns som Fernholm är mer trolig. Men ändå riktigt osannolikt.
Louma känns som en på miljonen.
Ja, men argumentet att man redan har tjänat pengar verkar sällan fungera. Har man vant sig med stor lön så vill man fortsätta med det typ. Se bara på Daniel Tjärnqvist.
Jo, mycket vill ha mer. Låg lön, fet bonus kanske....
Vill påpeka än en gång att allt pekar mot att detta kommer bli ett mellanår. Jag tror att Lofqvist var den bästa nyvärvningen vi kommer att få se denna säsong. Hoppas man skriver nya spelare på längre än ettårs-kontrakt nu bara, så man slipper byta halva laget efter varje säsong.