Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Lakrisal skrev:Hade något varit klart hade det såklart kommit ut. Det är skillnad på ett påskrivet kontrakt och att spelaren hintar om att han vill komma tillbaka.
Nåja nu är ju "hinten" om att det faktiskt är förlängt. Men men då får vi vänta och se då...
2014-04-07, vad hände?
jokohanho

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av jokohanho »

Jepe skrev:
Lakrisal skrev:
Jepe skrev:Hahaha klart man inte kan hålla på och höra av sig till Challe om spelarfrågor.

Men på ett sätt så som DIF slarvat med info mm på hemsidan så är jag inte förvånad att nyfikenheten slår över, speciellt inte i Johner fallet.

Men vasjutton, alla kan inte vara journalister. Finns en yrkeskår för sånt här där Ros, Emil Karlsson mfl ingår vars jobb är att luska. Även fast spelarfruar på twitter slår dem med hästlängder.
Vad ska man skriva om det inte hänt något? Det får du gärna berätta för mig.
Hemsidan är ju inte direkt känd för att sprida information eller vara först med saker. Tog ju över en dag tillexempel för att få bekräftat att Åberg lämnar efter att han presenterats på Fbks hemsida. En spelare som stod under kontrakt dessutom (dock med ES klausul). Rent generellt så får man ju mer info om DIF från annat håll än hemsidan.

Hur är det Johner tex när både han och frun hintat rätt starkt om att han ska komma tillbaka. Där kan man ju gå ut med att kontraktet är förlängt om det nu är så.
Nu har jag ingen jättebra koll på andras lag hemsidor. Men det lilla jag kikat runt så känns det inte som att Djurgårdens hemsida skulle vara mycket sämre uppdaterade än andra lags hemsidor. Klart som fan att nyförvärv kommer upp snabbare än dystra nyheter om att någon spelare lämnar. Tycker det är onödigt mycket gnäll om info från DIF här i Silly-tråden.
Att sedan Aftonbladet och Expressen kommer ut med nyheter innan DIF är väl inte heller konstigt, om inte annat hade det ju journalister varit rätt meningslösa då det är deras jobb.
Kom igen, mer fokus på vad denna tråd egentligen handlar om än allt gnäll.

EDIT: dessutom är det väl så att difhockey.se har fler nyheter totalt sett och är oftast bra mycket mer professionella än alla andra lags hemsidor. Med vissa undantag givetvis som jag vet att ni kommer börja gnälla över.
Marre Greenleaf
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Marre Greenleaf »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:Nu när det är så tyst med rykte osv, vad säger ni om att dra igång den där eviga Fernholm diskussionen nu när han fått lämna Hv? .......Aaaaaaand go!
Haha tänkte skriva "Får se hur lång tid det tar innan någon föreslår Fernholm som ett realistiskt nyförvärv".
Helt sjukt, fick precis sms av Challe där det stod att Fernholm är klar! :)
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Struten skrev:Kenny Källström står inskriven under kategorin "Rykten in" på backar.

EDIT: Alltså på första sidan i denna tråd.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6554
kommer han kan vi lika gärna köra Lennhammar så nej tack..
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Hur var det nu? Var inte Gustafsson på väg till Frölunda? :P

Gustafsson har potential att bli en bra back, förutsatt att han får någon rutinerad att spela med som faktiskt klarar av att leda folk. Tycker inte någon av de backarna med rutin vi haft i år varit så speciellt ledande, förutom den korta sejour som Douglas Murray hade i DIF.

Bland de unga backar som finns tillgängliga vill jag definitivt ha kvar Gustafsson, men då i kombination med nån lite mer rutinerad back som faktiskt vet hur man leder folk. Sen vet jag att folk hatar Gustafsson av alla möjliga skäl här, men det skiter jag i. Tror han med rätt backpartner skulle kunna bli riktigt jävla bra i DIF om han fick chansen igen.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av SkönaDjurgårn »

18DIF91 skrev:Hur var det nu? Var inte Gustafsson på väg till Frölunda? :P

Gustafsson har potential att bli en bra back, förutsatt att han får någon rutinerad att spela med som faktiskt klarar av att leda folk. Tycker inte någon av de backarna med rutin vi haft i år varit så speciellt ledande, förutom den korta sejour som Douglas Murray hade i DIF.

Bland de unga backar som finns tillgängliga vill jag definitivt ha kvar Gustafsson, men då i kombination med nån lite mer rutinerad back som faktiskt vet hur man leder folk. Sen vet jag att folk hatar Gustafsson av alla möjliga skäl här, men det skiter jag i. Tror han med rätt backpartner skulle kunna bli riktigt jävla bra i DIF om han fick chansen igen.
Alla skriver att Gustafsson måste spela med en superb backkollega och jag håller med. Någon måste ju väga upp hans uselhet. Helst någon i Ragge-klass.
Manijock

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Manijock »

SkönaDjurgårn skrev:
18DIF91 skrev:Hur var det nu? Var inte Gustafsson på väg till Frölunda? :P

Alla skriver att Gustafsson måste spela med en superb backkollega och jag håller med. Någon måste ju väga upp hans uselhet. Helst någon i Ragge-klass.
Skulle ju kunna tänka mig att spela i ett backpar i DIF. Bara jag får spela med fyra världstjärnor så kanske jag inte skämmer ut mig lika tydligt... Så om vi köper fyra världsstjärnor så kan tänka mig att vara den femte spelaren gratis. Vad sägs?

Herregud, när blev DIF-fansen sådana loserrunkare? DIF är den finaste föreningen i världen, spelare som Erik Gustafsson, Bom Bom Boumedienne och Stefan Lassen hör inte hemma här. Skiter om de så har självaste Chara brevid sig, dåliga psykiskt klena ishockeyspelare ska inte representera den bästa klubben i världen...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Blanda inte in Bombom i det här nu, han var bra. Saknar honom.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Erik Gustafsson gjorde ett svagt playoff och är till stor del ansvarig för en del mål bakåt men tycker minnet hos en del här inne motsvarar en guldfisks. Erik har varit bra under säsongen och det är en av anledningarna till att han troligtvis går till Frölunda istället för att vara kvar i allsvenskan. Förstår inte dem stora hyllningarna till Fimpen och Kalus och en del tappra som fortfarande hyllar Tim. De spelarna är lika mycket ansvariga för att Djurgården inte gick upp i år, på grund av att de inte gjort mål framåt. Tycker inte heller att Chet varit bra under säsongen, han vek ner sig som Wesslau mot slutet.
Användarvisningsbild
bbjs

Inlägg av bbjs »

Fernholm å Erik G...

Nä, tror på att Dogge tar sin efterlängtade Stanley Cup i vår innan han flyttar hem
och tar kapensrollen.
:D :D :D
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
Shike

Inlägg av Shike »

Gällande backarna.

Jag skulle gärna se
Granath
Timmy
Nils
Bohman
Falk
Holm
Sam

Tycker det känns bra, man får ju inte glömma bort att vi var ett mittlag i allsvenskan förra året, Djurgården eller inte.

Ett gäng forwards som kan göra mål framför dom så borde det kunna bli en rolig säsong
daaviid

Inlägg av daaviid »

Shike skrev:Gällande backarna.

Jag skulle gärna se
Granath
Timmy
Nils
Bohman
Falk
Holm
Sam

Tycker det känns bra, man får ju inte glömma bort att vi var ett mittlag i allsvenskan förra året, Djurgården eller inte.

Ett gäng forwards som kan göra mål framför dom så borde det kunna bli en rolig säsong

Ingen Arnesson? Tror nog att jag föredrar honom före Falk, men det är ju vad jag tycker.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Finns d nå spelare i Rögle å Timrå som kan vara intressanta? Tänkte eftersom de lagen nu åker ur så ryker ju alla kontrakt också.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Shike skrev:Gällande backarna.

Jag skulle gärna se
Granath
Timmy
Nils
Bohman
Falk
Holm
Sam

Jag hade inte känt mig trygg med det där. Vårt största problem under året var backarna (och framförallt deras defensiva agerande) och den där uppställningen skiljer sig bara från förra säsongens genom att byta ut EG mot Lofquist, som ju i huvudsak är en offensiv back. Nej, även om kontinuitet ibland är bra tycker jag att det behövs förstärkning på den här fronten.
Boharta

Inlägg av Boharta »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6503729.ab

Möjligen Linköping för Wennberg.
Låst