Kasta sten i glashus....nyllet skrev:Men komigen, det där kan ju omöjligt va eric som skrev? eller har han 12 i IQ åh aldrig lärt sig stava ?... han skriver som att han bott i sverige i 3 månader.. eller så var han bara full ;P..
DIF i Media
Re: DIF i Media
Nu har jag inte facebook eller liknande grejer, men finns det inte en "inbjudningsfuntkion" eller liknande på dem vilket gör att man kan styra vilka som har möjlighet att kontakta en?
Om man då är en person i "rampljuset" kanske det kan vara lönt att ha den funktionen påslagen för man borde inse att det kan komma att skickas skit emot en, inte minst om man gjort en lång rad av svaga insatser. Dessutom borde Brembergs twittrande lärt Gustafsson att man måste vara försiktigt med nätet.
Sedan är Gustafsson agerande enligt mig korkat utav bara helvete och vem köper den förklaringen? Att sedan anmälaren inte är mycket klyftigare är också uppenbart, men i detta fall måste kraven på Gustafsson vara högre.
Känns som att hockeyspelare har lite för mycket fritid samtidigt som en hel del av dem verkar vara väldigt "mediakåta" vilket mynnar ut i att de kan pyssla med saker som de borde hålla sig väldigt långt borta ifrån, alla då utom Fimpen som verkar ha begripit hur socialamedier skall användas på rätt sätt.
Om man då är en person i "rampljuset" kanske det kan vara lönt att ha den funktionen påslagen för man borde inse att det kan komma att skickas skit emot en, inte minst om man gjort en lång rad av svaga insatser. Dessutom borde Brembergs twittrande lärt Gustafsson att man måste vara försiktigt med nätet.
Sedan är Gustafsson agerande enligt mig korkat utav bara helvete och vem köper den förklaringen? Att sedan anmälaren inte är mycket klyftigare är också uppenbart, men i detta fall måste kraven på Gustafsson vara högre.
Känns som att hockeyspelare har lite för mycket fritid samtidigt som en hel del av dem verkar vara väldigt "mediakåta" vilket mynnar ut i att de kan pyssla med saker som de borde hålla sig väldigt långt borta ifrån, alla då utom Fimpen som verkar ha begripit hur socialamedier skall användas på rätt sätt.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vill utveckla mitt förra inlägg. Båda parters agerande är fruktansvärt pinsamt, hur går tankebanorna om man kontaktar en spelare privat på Facebook bara för att säga hur mycket han/hon suger?
Erik ska också skämmas om det är han som har skrivit det där. Men det lär aldrig gå och bevisa.
Som sirDIFalot säger, bra PR för DIF Hockey, verkligen.
Erik ska också skämmas om det är han som har skrivit det där. Men det lär aldrig gå och bevisa.
DIF!
Vi ska inte tro att det här är unikt för DIF, absolut inte.Daniel942 skrev:Vill utveckla mitt förra inlägg. Båda parters agerande är fruktansvärt pinsamt, hur går tankebanorna om man kontaktar en spelare privat på Facebook bara för att säga hur mycket han/hon suger?
Sen är det säkert mest gynnsamt för media att skriva om stockholmsklubbar, av helt självklara orsaker.
Det första som händer när man dricker är att omdömet försämras. Kan vara bra att tänka på, speciellt med tanke på att det som publiceras på nätet aldrig försvinner.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Använd fyllefilter ni som har problem med det här:sensei skrev:
Det första som händer när man dricker är att omdömet försämras. Kan vara bra att tänka på, speciellt med tanke på att det som publiceras på nätet aldrig försvinner.
http://www.idg.se/2.1085/1.350176/undvi ... r-facebook
Finns det något liknande för konversationer och agerande som sker även i den verkliga världen?-daniel- skrev:
Använd fyllefilter ni som har problem med det här:
http://www.idg.se/2.1085/1.350176/undvi ... r-facebook

Gällande själva konversationen så tycker jag att "Eric" är den som trampat mest i klaveret med tanke på de, i mitt tycke, relativt grova hoten som skrivs.
Konversationen från det att "Eric" börjar skriva pågår i ca 30 min utifrån vad man kan se på bilderna som AB lagt ut. Det skulle innebära att Eric inte haft koll på sin telefon i 30 min. Tillåt mig tvivla. Säg den 20-åring idag som inte har koll på sin telefon i mer än 5 min? Det är iaf inte en som är aktiv på flertalet sociala medier.
Jag tror helt enkelt att det är Eric som skrivit och då har han gått över gränsen. Vi supportrar har ett ansvar och det innefattar absolut att inte gå på spelarna på det sätt som den andra skribenten gör. Dock. Spelarna måste kunna vifta bort sådant där. Oavsett om det är på stan eller på FB (än mer på sociala medier). Klarar dom inte lite glåpord, då har dom (tyvärr) valt fel yrke.
Reella hot är en annan sak.
Sen gällande PR-delen. Visst det är inte bra att vi får dålig PR i tidningarna men att det skulle påverka framtida spelares intresse i vår klubb tror jag noll på. Sådant här sker alla idrottsutövare. Kan bara tänka vad Örebro-spelarna fick höra på stan runt årsskiftet (var väl då dom lirade riktigt uselt). Det finns även bevis på det vilket vi sett i bl.a. FBK.
- -daniel-
Japp:crike skrev:Finns det något liknande för konversationer och agerande som sker även i den verkliga världen?-daniel- skrev:
Använd fyllefilter ni som har problem med det här:
http://www.idg.se/2.1085/1.350176/undvi ... r-facebook![]()

I övrigt: självfallet är det ju Gustafsson själv som skrivit, kan väl ändå inte vara någon som tvivlar på det? Ruskigt lätt att ta till "Buhu, min dator / telefon / padda / hjärna / torktumlare / brödrost har blivit kapad! Det var inte jag som skrev, lovar!".
DIF i Media
@Sannylindstrom: Sociala medier kan vara sjukt farligt i fel händer. Du representerar både klubben och ditt eget varumärke.
@Sannylindstrom: Min tidigare tweet om sociala medier var inte jag som skrev. Glömde mobilen på dotterns dagis. Måste varit någon annan....
@Sannylindstrom: Min tidigare tweet om sociala medier var inte jag som skrev. Glömde mobilen på dotterns dagis. Måste varit någon annan....
2014-04-07, vad hände?
DIF i Media
Haha skön lirare den där SannyJepe skrev:@Sannylindstrom: Sociala medier kan vara sjukt farligt i fel händer. Du representerar både klubben och ditt eget varumärke.
DIF i Media
Från nyhetschefen på sportexpressen:
@paerandersson: När vi kollade Erik Gustafsson-storyn som AB kör med polisen så var anmälan redan nedlagd. Men det kanske var en oviktig detalj. #difhockey
@paerandersson: När vi kollade Erik Gustafsson-storyn som AB kör med polisen så var anmälan redan nedlagd. Men det kanske var en oviktig detalj. #difhockey
2014-04-07, vad hände?
Jepe skrev:@Sannylindstrom: Sociala medier kan vara sjukt farligt i fel händer. Du representerar både klubben och ditt eget varumärke.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag kan då inte släppa den här supportern alltså. Vilken jävla fjant!
- BaronVonDif
Sv: Re: DIF i Media
'Supportern' är bara ute för att provocera och så länge man svarar han lyckas han. Ignorera troll så tröttnar dom.pulverapa skrev:Jag kan då inte släppa den här supportern alltså. Vilken jävla fjant!
Edit. Varför skriver EG att han 'skickat två killar till dig' ? Han framstår ju som nån som inte vill göra skit-jobbet själv, är rädd för att slåss och låter andra göra jobbet åt han medans han pillar sig i naveln, en sån typ är han väl inte?

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
-
Fyfan, vilken jävla tönt. Låt Erik vara för fan. Pinsamt.
- -daniel-
Re: Sv: Re: DIF i Media
Håller helt med. Sånt här bara måste man lära sig att hantera, annars bör han nog ta ett "riktigt" jobb istället.BaronVonDif skrev:'Supportern' är bara ute för att provocera och så länge man svarar han lyckas han. Ignorera troll så tröttnar dom.pulverapa skrev:Jag kan då inte släppa den här supportern alltså. Vilken jävla fjant!
Med det inte sagt att det är otroligt fånigt att twittra massa skit till hockeyspelare.