Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Inteno
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Inteno »

Wennberg påväg till LHC? Står så iaf på eliteprospects
Jim Morrison - "Järlan borde betala ett nyförvärv ur egen jävla ficka. Ta ett jävla SMS-lån eller något."
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Läser man på LHCs forum skriver de en hel del om Wennberg, så kanske kan ligga något i det.... :(
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Fan vad skönt om han väljer Linköping om han nu bestämt måste till elitserien. Man skiter liksom i dom. Plast. Man behöver inte vara orolig att han ska börja utveckla några klubbkänslor för dom, som typ i Åbergs fall med Färjestad.

Linköping eller typ Växjö känns som dom "skönaste" valen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag kan leva med att Wennberg drar faktiskt. Han imponerar inte lika mycket på mig som vissa andra.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Jepe »

Jim Morrison skrev:Fan vad skönt om han väljer Linköping om han nu bestämt måste till elitserien. Man skiter liksom i dom. Plast. Man behöver inte vara orolig att han ska börja utveckla några klubbkänslor för dom, som typ i Åbergs fall med Färjestad.

Linköping eller typ Växjö känns som dom "skönaste" valen.
Ja dessa lag vore skönt i värsta fall, LHC som enbart känns plast och Växjö som enligt egen utsago ska "leda svensk hockey framåt" genom att plocka in minst en hel femma från Nordamerika. Två harmlösa lag som inte berör för fem öre. Hoppas ändå att han väljer att stanna.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Inteno skrev:Wennberg påväg till LHC? Står så iaf på eliteprospects
Suck. Eliteprospects har inga egna uppgifter. Det är lite som Wikipedia, högst tvivelaktiga uppgifter som oftast är länkade till diverse källor, blandat med fakta, där mycket är användargenererat.

Jag tar lhcidag.se som en ganska otrovärdig källa. Får se om de kan ändra min åsikt.
Rix

Inlägg av Rix »

Mattebo skrev:Kalus retweetade: "@PetrKalus i Hope to see you in Dif next sesaon. #Dif #Jarnkamin." och "@PetrKalus [...] "Hope to see you back in that jersey next season. Thank you! [...]"

Ett gott omen?
Satt och tänkte länge om hur vi ska göra med vår kära Kalus. Kom fram till att vi bör absolut försöka förlänga. Kalus fick högst 35.000 kr (räknat på böterna han fick. "Månadslön 25 001-35 000 kr = 3 500 kr/för en matchs avstängning")

Vilket betyder att han inte är allt för dyr och dessutom bidrar en hel del. Kalus är en perfekt spelare för en tredje kedja. Han gör en del poäng, han tacklas, står upp för laget, dödar utvisningar och skapar enorm energi med skridsko-åkning och hårda tacklingar.

Det som gör Kalus ännu mer intressant är dessutom att han klarar av att spela i en andra kedja vid skador eller dylikt, han kan skrapa ihop en del poäng, men framför allt skapa utrymme för sina medspelare och på så sätt täcka upp bra. Under en lång säsong kommer vi antagligen få skador, och Kalus är tillräckligt bra för att gå upp i en andra kedja och göra det tillräckligt bra. När vi har mycket spelare är han dessutom en riktigt bra tredjekedja spelare!

Skulle även kunna tänka mig att Kalus också fungerar framför mål i PP, bättre klubbteknik än Honken/Hank, stor och tung vilket gör han jobbig att flytta på, samt att han har en järnvilja att alltid göra sitt bästa och hjälpa laget vinna. Sätt in Kalus framför mål så tror jag att våra backar kommer få en hel del "lätta" mål tack vare bra trafiken och kaoset som skapas när Kalus vägrar ge sig.

Så tycker definitivt att Challe ska ringa Kalus angående nästa år, om Kalus inte begär mycket mer än 35-40 tusen kronor i månaden så borde vi ha råd med honom och dessutom få rätt mycket valuta för den summan pengar.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Tycker att Kalus om han är billig ska ha kontrakt. Den kärleken och glädjen han visade upp samt att han faktiskt gjorde poäng och var jävligt jobbig för motståndarna. Första halvan av hans matcher var han dessutom riktigt smart, retades, tacklades men åkte inte ut. Andra halvan hade han lite otur, antagligen hade hans rykte gått igenom och domarna såg mer åt hans håll.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Rix skrev:
Mattebo skrev:Kalus retweetade: "@PetrKalus i Hope to see you in Dif next sesaon. #Dif #Jarnkamin." och "@PetrKalus [...] "Hope to see you back in that jersey next season. Thank you! [...]"

Ett gott omen?
Satt och tänkte länge om hur vi ska göra med vår kära Kalus. Kom fram till att vi bör absolut försöka förlänga. Kalus fick högst 35.000 kr (räknat på böterna han fick. "Månadslön 25 001-35 000 kr = 3 500 kr/för en matchs avstängning")

Vilket betyder att han inte är allt för dyr och dessutom bidrar en hel del. Kalus är en perfekt spelare för en tredje kedja. Han gör en del poäng, han tacklas, står upp för laget, dödar utvisningar och skapar enorm energi med skridsko-åkning och hårda tacklingar.

Det som gör Kalus ännu mer intressant är dessutom att han klarar av att spela i en andra kedja vid skador eller dylikt, han kan skrapa ihop en del poäng, men framför allt skapa utrymme för sina medspelare och på så sätt täcka upp bra. Under en lång säsong kommer vi antagligen få skador, och Kalus är tillräckligt bra för att gå upp i en andra kedja och göra det tillräckligt bra. När vi har mycket spelare är han dessutom en riktigt bra tredjekedja spelare!

Skulle även kunna tänka mig att Kalus också fungerar framför mål i PP, bättre klubbteknik än Honken/Hank, stor och tung vilket gör han jobbig att flytta på, samt att han har en järnvilja att alltid göra sitt bästa och hjälpa laget vinna. Sätt in Kalus framför mål så tror jag att våra backar kommer få en hel del "lätta" mål tack vare bra trafiken och kaoset som skapas när Kalus vägrar ge sig.

Så tycker definitivt att Challe ska ringa Kalus angående nästa år, om Kalus inte begär mycket mer än 35-40 tusen kronor i månaden så borde vi ha råd med honom och dessutom få rätt mycket valuta för den summan pengar.
Att han skulle ha bättre klubbteknik än Honken tror jag föga på. Spelare har sagt i intervjuer att Honken förmodligen har den bästa klubbtekniken i laget, lite konstigt är det ju dock att vi inte får se detta så ofta i matchsammanhang.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

elklingo skrev:
Rix skrev:

Ett gott omen?

Att han skulle ha bättre klubbteknik än Honken tror jag föga på. Spelare har sagt i intervjuer att Honken förmodligen har den bästa klubbtekniken i laget, lite konstigt är det ju dock att vi inte får se detta så ofta i matchsammanhang.
Honken har ju gjort flera konstmål i år, bl.a. i PP. Gjorde även en riktigt läcker between-the-legs-kasse i ET. Han är en av våra mer tekniska spelare, helt klart. :)
gaspo

Inlägg av gaspo »

Ursäkta att jag skriver i denna tråd om detta jag skall skriva nu men men. Vem fan vill se adjö Åberg video? allvarligt DIF hockey va i helvete håller ni på med? Jag skiter högaktningsfullt i herr Åberg när inte han vill spela kvar hos oss. Vi känns som en riktigt looser klubb när man lägger upp detta. Nä fy fan ,gör om gör rätt. Jag var starkt emot ordförande valet innan det gjordes. Nu är jag sjukt mycket för att DIF måste sparka ordförande. Skaffa någon som lägger ner tid i våran klubb som verkligen brinner för oss. Va fan e uttalanden från styrelse etc inte ett jävla knysst.
laxen

Inlägg av laxen »

gaspo skrev:Ursäkta att jag skriver i denna tråd om detta jag skall skriva nu men men. Vem fan vill se adjö Åberg video? allvarligt DIF hockey va i helvete håller ni på med? Jag skiter högaktningsfullt i herr Åberg när inte han vill spela kvar hos oss. Vi känns som en riktigt looser klubb när man lägger upp detta. Nä fy fan ,gör om gör rätt. Jag var starkt emot ordförande valet innan det gjordes. Nu är jag sjukt mycket för att DIF måste sparka ordförande. Skaffa någon som lägger ner tid i våran klubb som verkligen brinner för oss. Va fan e uttalanden från styrelse etc inte ett jävla knysst.
Men det måste vara ett slut på internetfjantandet. Vad är det för generation som sitter och skriver starka åsikter på tangendbordet men inte vågar ta sig till årsmötet och säga vad man tycker? Det är där man väljer ordföranden. Om du bryr dig och och du var skeptisk innan så förstår jag inte varför du inte höjde rösten innan han blev framröstad.

Håller med om att "grattis till elitseriekontraktet" sätter en liten patetisk stämpel på oss. Men alla fega nördar som gnäller på nätet är ännu mer patetiskt. Skäms fan över allt gnäll. Bidra själv. Är du ens medlem?
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Herregud, vad är det här? En "hej då video för Pontus Åberg" där man gratulerar honom till elitseriekontraktet med Färjestad och önskar honom lycka till där. Pinsamt låg nivå vår förening har sjunkit till. Hade vi varit en liten stad ute i landet kan jag förstå om det hade varit stort att utbilda en talang som sedan skriver på för en Elitserieklubb om man hade gjort en sådan video. Men vår största rival efter gnaget liksom. Vi är mesta mästarna, en storklubb och vi ska alltid sikta mot toppen, inte hålla på med sådant här trams. Tappar ju nästan lusten att bidra ekonomiskt om föreningen håller på med det här tramset. Vilken annan större klubb skulle göra en sådan här tramsig video? Inget fel för en spelare att spela i hockeyallsvenskan "för länge", titta på Carl Söderberg som stannade i sitt Malmö i flera säsonger.
henka83

Inlägg av henka83 »

Först ett mycket bra inlägg gällande Kalus. Han ska ha kontrakt på precis dom punkterna du skriver.

Sen måste jag hålla med om att säga hej då i DIF-TV gör bara en looser klubb. Seriöst????
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

Vad fan händer nu är det 2 veckor sedan ses tog slut och vi har rott ett fucking nyförvärv,,,inget om förlängningar eller avslut utan det enda som kommer upp på hemsidan är en pinsam jävla intervju där vi säger grattis till elitseriekontraktet till Åberg,,tragik är bara förenamnet.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Låst