Det går inte att se hennes svar. Hennes konto är tydligen skyddat. Vad står det?Sjöwall skrev:
Angående Johners kontrakt: Länk
Allsvenskan 2012/13
Sv: Re: Allsvenskan 2012/13
i
Allsvenskan 2012/13
Det nya tv-avtalet börjar ju gälla säsongen 14/15, så ska serien utökas är detta ett gyllene tillfälle. Dock sker förhandlingen om avtalet nu, så denna fråga bör egentligen vara spikad. Som köpare vill man ju såklart veta vilken produkt man köper.-daniel- skrev:ES kommer garanterat att utökas, men jag tror knappast det kommer ske tills nästa säsong. Antagligen först tills säsongen efter.Estranged skrev:nej, es kommer inte att utökasDatsyuk_13 skrev:Fel. Nästa år kommer att vara "tidernas chans" att gå upp. Då kommer nämligen fyra av sex lag i kvalserien att få en ES-plats.jensa öhling skrev:Viktor Berglind skulle lyfta PP:et.
Så jävla surt att vi sjabblade bort det i år. Kommer vi någonsin se 2 så svaga Elitserielag i kvalserien som i år? Rögle och Timrå kanske kvalar sig kvar ändå men det var tidernas chans att komma upp igen i år. Tror Leksand, SSK och Örebro har en hygglig chans alla 3. Västerås däremot får det svårt.
Re: Allsvenskan 2012/13
Lite roligt vore det om huddinge går upp till allsvenskan. Hur många supportrar har de?
Härligt att pendeltåget täcker tre bortamatcher, uppsala, södertälje och huddinge. Om nu SSK är kvar och huddinge går upp då. Det vore ju trevligt!
Härligt att pendeltåget täcker tre bortamatcher, uppsala, södertälje och huddinge. Om nu SSK är kvar och huddinge går upp då. Det vore ju trevligt!
laxen skrev:Lite roligt vore det om huddinge går upp till allsvenskan. Hur många supportrar har de?
Minst en. De snittar på 3-400 per säsong men borde vara fler som håller på dem som inte går på matcherna.
Ju fler matcher man faktiskt kan vara närvarande och stötta laget nästa säsong utan att folk behöver ta ledigt för att åka dit desto bättre. Och i Huddinges arena med kapacitet för 2500 kan det bli plats för väldigt mycket djurgårdare om de fortsätter snitta så pass lite, så det blir som hemmaplan.
-
Det vore ju i och för sig riktigt kul om man kunde få med sig Huddinge och Vita Hästen upp i AS. Två givna bortamatcher!
Allsvenskan 2012/13
Absolut! Var ruggigt längesen man var i Himmelstalund.Metal Machine skrev:Det vore ju i och för sig riktigt kul om man kunde få med sig Huddinge och Vita Hästen upp i AS. Två givna bortamatcher!
-
Så surt att vi inte nådde Kvalserien. Elitserielagen där är ju sämre än någonsin känns det som.
Tyvärr är ju även vi sämre än nånsin...jensa öhling skrev:Så surt att vi inte nådde Kvalserien. Elitserielagen där är ju sämre än någonsin känns det som.
Tror inte KHK-supportrarna kan vänta tills de får chansen att vara med på den här resan! http://www.stenaline.se/khk-kryss
Re: Sv: Re: Allsvenskan 2012/13
"We'll be back Dustin extended his option for next season"isolerad skrev:Det går inte att se hennes svar. Hennes konto är tydligen skyddat. Vad står det?Sjöwall skrev:
Angående Johners kontrakt: Länk
Skrev hon vid lunchtid i dag.
Vore inte direkt kul om Rögle och TIK åkte ur och Leksand och Örebro gick upp.
Två roliga bortamatcher försvinner och ersätts med två som känns lika heta som en isglass i december.
FC Skattefusk borde för övrigt inte tillåtas gå upp, men man kan ge sig satan på det laget bara kommer glida genom alla kontroller.
Två roliga bortamatcher försvinner och ersätts med två som känns lika heta som en isglass i december.
FC Skattefusk borde för övrigt inte tillåtas gå upp, men man kan ge sig satan på det laget bara kommer glida genom alla kontroller.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Allsvenskan 2012/13
Jag är riktigt ärligt glad att slippa lÄckel-sand nästa år.Kall-El skrev:Vore inte direkt kul om Rögle och TIK åkte ur och Leksand och Örebro gick upp.
Två före detta ES-lag med stukat självförtroende och anpassningssvårigheter kan vara bra för oss också. Örebro blir inte gamla i ES och ordentligt stukade om vi får möta dem i KS nästa år. Ser bra ut alltså!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Allsvenskan 2012/13
Tar Björklöven över Leksand vilken dag som helst i veckan! Ett lag som degraderades pga sin dåliga ekonomi och har kämpat sig tillbaka, tillskillnad från ett fuskande och myglande Leksand! Skulle Lif nu gå upp så är de det minst värda laget som tagit klivet i seriesystemet.
2014-04-07, vad hände?
Då tror jag du bortser en hel del från ekonomiska aspekter.
Även om jag inte har något problem med att Löven kommer upp blir en resa upp till Umeå jävligt mycket dyrare jämfört med en resa till Örebro. Dessutom är jag hyfsat säker på att lag som Örebro och Leksand drar mycket mer folk jämfört med t ex Rögle och Björklöven.
Slutsatsen enligt mig är att blir det som det ser ut just nu kommer vi får ökade utgifter och minskade intäkter vilket inte är en bra ekvation alls.
I övrigt tror jag att Rögle är ganska vana att spela i Allsvenskan också. Timrå kan möjligen få vissa omställningsproblem, men inte en chans att de blir lika stora som våra var förra säsongen.
Även om jag inte har något problem med att Löven kommer upp blir en resa upp till Umeå jävligt mycket dyrare jämfört med en resa till Örebro. Dessutom är jag hyfsat säker på att lag som Örebro och Leksand drar mycket mer folk jämfört med t ex Rögle och Björklöven.
Slutsatsen enligt mig är att blir det som det ser ut just nu kommer vi får ökade utgifter och minskade intäkter vilket inte är en bra ekvation alls.
I övrigt tror jag att Rögle är ganska vana att spela i Allsvenskan också. Timrå kan möjligen få vissa omställningsproblem, men inte en chans att de blir lika stora som våra var förra säsongen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag undrar mest vad som kommer hända med Timrå om (när) de åker ur? Känns nästan som konkursläge, eller åtminstone en hysteriskt låg budget i paritet med de lägsta i serien. De låg ju riktigt illa till redan i somras med ES-TV pengarna i hand. Vad händer när de går miste om 25 miljoner kommande säsong? Skojsigt för Montén förresten att åka ur ES två år i rad som coach...bra för meritlistan.
Rögle tror jag dock kommer gå rätt bra nästa säsong, i varje fall om de får behålla sina unga lovande spelare och göra sig av med dökött i form av loja spelare. De vet vad som krävs i HA och kommer trots rätt låg budget hanka sig fram.
Leksand kommer nog klara sig hyfsat med sin samspelta trupp i ES, men de kommer få det tufft om det börjar gå emot dem. Tror dessutom att de nog kommer spetsa till med några spelare alldeles oavsett vad Salo tidigare sagt.
Örebro tror jag har potential att bli en riktig legoknäkt-förening, men tror också de får det relativt tufft eftersom de som sagt saknar rutin i de här sammanhangen.
Tråkigt för oss att byta ut Örebro och Leksand mot skitlag som Timrå (om de nu ens överlever) och Rögle. Riktigt trist för ekonomin.
Rögle tror jag dock kommer gå rätt bra nästa säsong, i varje fall om de får behålla sina unga lovande spelare och göra sig av med dökött i form av loja spelare. De vet vad som krävs i HA och kommer trots rätt låg budget hanka sig fram.
Leksand kommer nog klara sig hyfsat med sin samspelta trupp i ES, men de kommer få det tufft om det börjar gå emot dem. Tror dessutom att de nog kommer spetsa till med några spelare alldeles oavsett vad Salo tidigare sagt.
Örebro tror jag har potential att bli en riktig legoknäkt-förening, men tror också de får det relativt tufft eftersom de som sagt saknar rutin i de här sammanhangen.
Tråkigt för oss att byta ut Örebro och Leksand mot skitlag som Timrå (om de nu ens överlever) och Rögle. Riktigt trist för ekonomin.