Jag håller med båda parter till viss del. Otto är grym, men han börjar bli gammal nu. Han är oerhört smart, men jag tycker inte vi borde ha honom i förstaformationen samt pp1, dock så är vi tvingade till det då vi inte har råd med bättre spelare till nästa säsong, om vi ens har råd med Otto. Vi behöver en förstaformation som iallafall gör minst 150-160p tillsammans. Otto kan spela PP2 tillsammans med Sörensen och en sniper. Han ska även spela i andra formationen.
Apropå Kalus, han är inte en top6 forward ifall vi har råd med bättre forwards, men om han spelar med två som kan ta hand om motståndarbackarnas felpass, vilket redan är nämnt. Eller som Bengan och Landeskog gjorde i Bengans första match under lockouten, stressar backarna när vihar BP, backen tappar pucken, Bengan passar Landeskog och det blir mål. Jag säger absolut inte att Kalus är lika bra som någon av dem, men får han spela med två spelare som kan hantera en sådan situation så är det perfekt. Men han är inte en top6 forward men han ska inte heller spela i en brunkarkedja.
Hank och Kalus skapar många chanser med deras spelstil, men de ska absolut inte spela tillsammans då ingen av dem gör mål i majoriteten av dessa lägen. Men Kalus - Otto - x i en andra formation skulle vara okej nästa säsong med tanke på ekonomin, men om vi haft årets budget så skulle dessa spela i en tredjeformation och Challe skulle värvat spelare som kunde göra dessa 50-60 poäng, Linkan var ju en av dessa som Challe värvade för det men det gick ju åt helvete. Inte Challes fel att de spelare som skulle gjort dessa poäng inte fanns, istället presterade några andra över förväntan men vad gör det nu? Hoppas att vi får in en eller två som passar in med Johner i förstaformationen.
Ursäkta för ett rörigt inlägg, skriver på mobilen.
Välkommen Petr Kalus
Välkommen Petr Kalus
Haha. Flippad diskussion. Otto är fortfarande vår överlägset bästa center i den traditionella rollen. Vill man som förste- och andracenter ha någon som producerar massa framåt men är rätt usel bakåt håller jag med, då ska man ha nån annan. Men med två producerande forwards som till och med kan passa pucken ibland är han given i top 6 om han vill fortsätta. Skulle fortfarande färga i vilket elitserielag som helst. Bör dock inte spela ihop med Ölvestad.
Re: Välkommen Petr Kalus
Den enskilt absolut viktigaste spelaren att försöka förlänga med är Otto!
Kan man få Wennberg att stanna är han lika klar tvåa på listan.
Kan man få Wennberg att stanna är han lika klar tvåa på listan.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Välkommen Petr Kalus
Allt snack som förs här är sånt som ska tas i Silly-tråden. Så vi låser dessa ett tag och uppmanar gärna alla att sluta lyfta gamla välkomsttrådar till spelarna så fort det finns en nyhet om dessa.
Det är därför vi har Silly-tråden och DIF i media-tråden för nyheter som inte gäller Silly.
Det är därför vi har Silly-tråden och DIF i media-tråden för nyheter som inte gäller Silly.
Expert.