Välkommen Petr Kalus

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Godnoken

Re: Välkommen Petr Kalus

Inlägg av Godnoken »

Alexander skrev:
henka83 skrev:Men grabbar.....

Ni är jävligt enögda när ni påstår att Kalus inte levererat efter sin lön eller är top6 i vårat lag.

Ni har inte tänkt på att snubben har 30 000 i månaden och förmodligen är en av de lägst avbetalda spelarna, sett till det så har han varit våran ÖVERLÄGSET mest värdefulla spelare. Om inte DIF signar snubben för ponera 40 000 nu så har jag gett min sista krona till DIF i biljettintäkter och sponsorskap.

Lägg även vikt i att killen signades inte för att vara i våra 2:a första formationer vilket för mig är helt skevt i efterhand. Istället valde våra "tränare" (om man nu kan kalla Snabeln tränare, troligtvis mer leksaksfarbror) att fortsätta mala honom som 3:e center. Tillslut verkade tom Snabeln insätt att han kanske va bättre eller hade bättre handleder för att vara i en 3:e formation i allsvenskan. Problemet va att då hade dom kastat bort hans kunskaper en hel säsong för småkids som "skulle" ta oss upp i elitserien. Får Kalus veta sin roll direkt och vara en 2:a formationsspelare och bidra mer med sin spetskompetens så kommer killen göra 20-30 pts nästa år, utan snack. Troligtvis har han även då gett oss Djurgårdare energi under resans gång precis som många aikare gjorde på deras resa upp i eliten. Sånna spelare växer inte på träd som ger fansen/publiken energi med publikfrieri.

Signa snubben nu!

Däremot ska inte Ölvestad eller Ottosson vara i någonting annat än en 3:e line nästa säsong. Räknas dom högre så ser jag HA som en självklarhet även 2014/2015. Dom ska vara med som "pappor" och spela BP. Absolut inte producera, för det va längesen dom gjorde.

Går inte Leksand upp, vilket dom till 99% gör, så bör vi signa Ryno. Totalt överlägsen för den här nivån nu när han får vara skadefri för första gången. Även Weinstock från Örebro är ett måste om dom misslyckas.

Tycker även vi ska kontakta Sandberg som mycket väl kan ta nästa steg som förstemålvakt hos oss om han är uttalad det. Djurgårdare sen barnsben och dör för klubben. Känns tragiskt att vi släppt en sånn kille när man idag ser vilka såll vi har i kassen.
Håller helt med, Ottosson har varit så sjukt kass den här säsongen.
Japp, så jävla dålig Otto har varit den här säsongen. Helt otroligt.

Fast nä. Du kan väl förfan inte vara seriös henka?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
henka83

Inlägg av henka83 »

pulverapa skrev:
Lakrisal skrev:Hahaha oväntat att Höken är upprörd. Alltid varit oerhört sur och bitter när jag stött på honom iallafall
För en gångs skull håller jag med Höken. Kalus fjäskar för mycket.
Han visar känslor som alldeles för få i vårat loosergäng gör. HAr man så dåligt självförtroende som hela DIF har så man inte änns vågar kolla upp från pucken så behövs det iaf nån som kan kolla 1 meter ovanför isen och glädja oss supportrar. :D

Looser-mentaliteten väcker tom dom dödas självförtroende.
henka83

Inlägg av henka83 »

Godnoken skrev:
Alexander skrev:
henka83 skrev:Men grabbar.....

Ni är jävligt enögda när ni påstår att Kalus inte levererat efter sin lön eller är top6 i vårat lag.

Ni har inte tänkt på att snubben har 30 000 i månaden och förmodligen är en av de lägst avbetalda spelarna, sett till det så har han varit våran ÖVERLÄGSET mest värdefulla spelare. Om inte DIF signar snubben för ponera 40 000 nu så har jag gett min sista krona till DIF i biljettintäkter och sponsorskap.

Lägg även vikt i att killen signades inte för att vara i våra 2:a första formationer vilket för mig är helt skevt i efterhand. Istället valde våra "tränare" (om man nu kan kalla Snabeln tränare, troligtvis mer leksaksfarbror) att fortsätta mala honom som 3:e center. Tillslut verkade tom Snabeln insätt att han kanske va bättre eller hade bättre handleder för att vara i en 3:e formation i allsvenskan. Problemet va att då hade dom kastat bort hans kunskaper en hel säsong för småkids som "skulle" ta oss upp i elitserien. Får Kalus veta sin roll direkt och vara en 2:a formationsspelare och bidra mer med sin spetskompetens så kommer killen göra 20-30 pts nästa år, utan snack. Troligtvis har han även då gett oss Djurgårdare energi under resans gång precis som många aikare gjorde på deras resa upp i eliten. Sånna spelare växer inte på träd som ger fansen/publiken energi med publikfrieri.

Signa snubben nu!

Däremot ska inte Ölvestad eller Ottosson vara i någonting annat än en 3:e line nästa säsong. Räknas dom högre så ser jag HA som en självklarhet även 2014/2015. Dom ska vara med som "pappor" och spela BP. Absolut inte producera, för det va längesen dom gjorde.

Går inte Leksand upp, vilket dom till 99% gör, så bör vi signa Ryno. Totalt överlägsen för den här nivån nu när han får vara skadefri för första gången. Även Weinstock från Örebro är ett måste om dom misslyckas.

Tycker även vi ska kontakta Sandberg som mycket väl kan ta nästa steg som förstemålvakt hos oss om han är uttalad det. Djurgårdare sen barnsben och dör för klubben. Känns tragiskt att vi släppt en sånn kille när man idag ser vilka såll vi har i kassen.
Håller helt med, Ottosson har varit så sjukt kass den här säsongen.
Japp, så jävla dålig Otto har varit den här säsongen. Helt otroligt.

Fast nä. Du kan väl förfan inte vara seriös henka?
Vart har jag nämnt att Otto har varit värdelös?

Läs om och gör rätt. Jag ser honom inte som en spelare i de två första formationerna i framtidens DIF. Om du förknippar det med att vara värdelös så har du precis som dagens spelare i DIF svagt självförtroende. Tvärtom. Vi måste höja tröskeln i detta läge. Otto kommer ALDRIG och jag menar ALDRIG lyfta oss till eliten igen, han ska bara vara där. Göra sitt och inte mer.

Våra två spets formationer ska leverera poäng och + statistik. Det har tyvärr inte Otto kapacitet till. Han är tyvärr en spelare som är bättre på att döda än producera. Rätt skevt för en förstacenter right? Fel ute. Jag klanske är hockeyblind ;) ?
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Har vi påpekat att han var värdelös? Läs om, gör rätt.

Du vet väl att han gjorde näst mest poäng i hela Djurgården förra säsongen?
Ja du. Du verkar vara ganska hockeyblind. Otto kan producera framåt OCH vara nyttig bakåt. Skall definitivt inte bara lira BP.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
TobbeONE

Inlägg av TobbeONE »

Kalus känns helt given i nästa års spelartrupp.
Dock måste han upp i iallafall 2:a kedjan. Han behöver 2 spelskickliga vid sin sida som kan utnyttja misstagen från motståndarnas backar som Kalus orsakar.
Hur många gånger har vi inte denna säsong sett hur Kalus jagar o backarna bara slår ifrån sig när dem ser han komma ångandes.

Ska givetvis erkänna att vi dessutom sett ett par puck tapp/felpass av allas vår tjeck offensivt men...
När detta händer så är det allt som oftast att han lägger pucken på mål alt. i nära anslutning till mål på en fri och bra yta, helt rätt enligt mig.
Han behöver någon som ser och vet att Kalus lägger på mål, där ska jag vara.

Sen vill jag även se ha i PP, första formation.
Han lirade endast PP mot slutet och han stod nästan alltid parkerad framför mål, något som vi saknat under hela säsongen. Får vi dessutom in spelskickliga backar som ex Sam som faktiskt träffar mål när de skjuter måste vi ha en gubbe på kassen, där vill jag se Kalus.
Kommer så väl ihåg sista matchen mot bik när Kalus stod med ansiktet mot målvakten under en väldigt lång sekvens och backarna samt målvakten blev vansinniga.
Allt det här har saknats men är sånt som han kan tillföra för att han gör som han blir tillsagd.

Helt given i min bok nästa säsong.

Sen vill jag även göra en ändring i hans sång.
från...
en Petr Kalus osv
till...
Kung Petr Kalus osv
ad majorem DIF gloriam
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Haha det där tänket med Ölvestad och Ottosson som max ska vara i en tredjelina var något vi pratade om när vi var ett ES-lag. Nu är vi ett HA-lag viss skillnad.
henka83

Inlägg av henka83 »

Godnoken skrev:Har vi påpekat att han var värdelös? Läs om, gör rätt.

Du vet väl att han gjorde näst mest poäng i hela Djurgården förra säsongen?
Ja du. Du verkar vara ganska hockeyblind. Otto kan producera framåt OCH vara nyttig bakåt. Skall definitivt inte bara lira BP.

Antar blint att du menade han som besvarade mitt inlägg.

Gällande Ottosson top2 i våran poängliga: Tycker du det säger nånting? Tycker du det är okey av en 1:a center att göra så få poäng? I min bok är inte hans producering i parameter hur mycket han får spela. Tror nästintill min son hade gjort det. Men med dina resonemang så är vi fast förankrade i HA. Jag går ju bara på fakta.

Men låt bli DIF bli ett lag i mängden, för det är vad folk verkar ha accepterat!

Kanske är bättre att sälja sina prylar som han på blocket, för snart blir man en lodis personligen efter alla misserabla insatser av detta tråkiga och bisarra ishockeylag. Har uppenbarligen smittat av sig på flera härinne! Tur man har bra självförtroende! :D
henka83

Inlägg av henka83 »

John Terry skrev:Haha det där tänket med Ölvestad och Ottosson som max ska vara i en tredjelina var något vi pratade om när vi var ett ES-lag. Nu är vi ett HA-lag viss skillnad.
Så du menar på fullaste allvar att dom ska vara påra produktiva spelare som de 2:a första formationerna ska producera? Missade du årets poängkörd och insatser? Eller har jag missat en siffra i deras kolumner? :S
henka83

Inlägg av henka83 »

HA håller bra klass. Se bara kvalserien. Och är man en brunkare i elitserien så blir man inte helt plötsligt en glidare/spelgeni i HA. Isf har han fel roll och försteligen också inte producerar. Men 1+1 är ju 1 i din bok eller hur va det nu igen? asg

Tilläggas:

Ölvestad måste vara historiens bäst betalda brunkare. Han har några år att jobba gratis. Även om han är en äkta järnkamin så börjar det bli Bremberg varning på det. Lämna när vi supportrar fortfarande minns dig som kung. Hans insatser och dumma utv har faktiskt tagit oss ifrån "för-kvalserien". Ofta det blir mål och ofta han gör det i felläge i matcherna. Kort och gott efter lite research så va det hans utvisningar som kostade oss en kvalserieplats. Men det missar ni väl också. :roll:
Senast redigerad av henka83 den 2013-03-23 11:03:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

henka83 skrev:
John Terry skrev:Haha det där tänket med Ölvestad och Ottosson som max ska vara i en tredjelina var något vi pratade om när vi var ett ES-lag. Nu är vi ett HA-lag viss skillnad.
Så du menar på fullaste allvar att dom ska vara påra produktiva spelare som de 2:a första formationerna ska producera? Missade du årets poängkörd och insatser? Eller har jag missat en siffra i deras kolumner? :S
Pratar vi skicklighet eller roller nu?`

Hursomhelst så blir det nog ganska svårt (läs: omöjligt) att hitta sex bättre forwards som vi har råd med kommande säsong. För det är väl nästa säsong vi pratar om?
Användarvisningsbild
David1891
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Välkommen Petr Kalus

Inlägg av David1891 »

henka83 skrev:
Otto var våran bäste spelare förra säsongen. Har han motivationen för en säsong till så är han deffinitivt tillräckligt bra för en top 6 roll. Svårare än så är det inte.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
henka83

Inlägg av henka83 »

Jag säger ju att är han top6 forwards så kommer vi inte bli ett elitserielag även nästa säsong. Isf är han för dyr och bör således inte kontrakteras.

Ölvestad måste vara historiens bäst betalda brunkare. Han har några år att jobba gratis. Även om han är en äkta järnkamin så börjar det bli Bremberg varning på det. Lämna när vi supportrar fortfarande minns dig som kung. Hans insatser och dumma utv har faktiskt tagit oss ifrån "för-kvalserien". Ofta det blir mål och ofta han gör det i felläge i matcherna. Kort och gott efter lite research så va det hans utvisningar som kostade oss en kvalserieplats. Men det missar ni väl också.
henka83

Re: Sv: Re: Välkommen Petr Kalus

Inlägg av henka83 »

David1891 skrev:
henka83 skrev:
Otto var våran bäste spelare förra säsongen. Har han motivationen för en säsong till så är han deffinitivt tillräckligt bra för en top 6 roll. Svårare än så är det inte.
Fast skicklighet måste omförvandlas i poäng i de två förstaformationerna. Han måste bli mer produktiv med tanke på istid. Han spelar oxå oerhört mycket PP vilket för mig är riktigt galet. Han är som sagt ingen spelgeni framåt utan snarare en BP spelare med smartness.
henka83

Inlägg av henka83 »

Sen för att lägga salt på såren så har jag ju faktiskt fakta på bordet i +- ligan. Era förälskelser är inte speciellt högt rankade. 60 matcher kanske är för litet urval? ;)
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

henka83 skrev:Sen för att lägga salt på såren så har jag ju faktiskt fakta på bordet i +- ligan. Era förälskelser är inte speciellt högt rankade. 60 matcher kanske är för litet urval? ;)
Jag vet exakt vad dom har för siffror, även Kalus siffror. När man räknar in ekonomin (som du uppenbarligen) inte gör så kan jag fortfarande inte se hur vi ska kunna hitta sex bättre forwards (vilket exkluderar Ölvestad och Otto från topp 6) som vår ekonomi kommande säsong tillåter.
Låst