Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Rix

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

Ser på första sidan att "Dustin Johner utnyttjat options år", samt att han är inskriven i truppen.
Betyder detta att det stämmer helt och hållet eller ska man som vanligt invänta en nyhet på DIFhockey?
djbase

Inlägg av djbase »

Har man klubbkänsla så går man inte till en annan klubb, har man spelat ner sitt lag få man fan ställa upp och visar att man visar klubbkänslan och hjälpa laget som ställt upp i ur och skur. Inte fan drar man för det gått lite skit imaskineriet då få man fan bita sig i tummen och visar ännu mer pondus och tränar mer och visar att vi ska upp i elitserien igen. Dom som drar för lite mer deg i fickan kan stanna där och inte visat sig i en Djurgårdsdräss igen. Ågren du är inte ens värd skit när man går till ett lag som Färjestad som Djurgårdare är det förräderi att gå dit hoppas du trivs i den skit hålan och blir kvar där för i DIF har du gjort ditt. Tack för mig Djurgården tills jag dör ???
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Boeman skrev:Eriksson.

Du förstår dig inte på klubbkänsla.
Utvecklas och möjligheter är ett finare ord för pengar.

Utvecklas gör man genom att skapa sina egna förutsättningar.
Var med och spela upp Djurgården så blir det Elitseriespel.
Han sabbar inte sin karriär på något som helst vis genom att spela i Dif.

Sluta vara så lurad.

Kenny jönssön utvecklades till världens bästa(?) Hockeyback när han spelade i AS och Rögle.
Ja han var faktiskt som alldra bäst under tiden i Rögle.

Allt går om man vill.Allt annat är skitsnack.Frågan är bara hur hårt man är beredd att kämpa för det!

Vad du helt har missat är att det är Djurgården (styrelese/ledning) som själva satt sig i den här sitsen.

Djurgården måste fråga sig själva hur de skall bli nummer ett igen och då talar jag inte bara om som vinnare av elitserien utan mera som nummer ett där både unga och äldre talanger vill spela.

Du snackar om klubbkänsla, men verkar inte ha en aning om vad det är, tror du att Åberg skulle spelat i Djurgården den säsongen som han gjorde om det inte fanns klubbkänsla, tror du att han över huvudtaget skulle vart så länge i Djurgården han var, om inte klubbkänsla fanns.

Var går din gräns egentligen, när är det i dina ögon legalt för en spelare att lämna Djurgården, jag gissar på aldrig, har du en gång gått med så är det tills du sparkas ut. Lämna verkar inte vara på tal i din värld.

Om Djurgården konstant tappar unga förmågor så är något ruttet i leden, det är inte de enskilda spelarna som det är fel på, att kräva att en spelare skall vara kvar av nåt djävla tacksamhetsskäl kan du nog bara se dig efter i himlen.

Fakta är att Elitserien och pengar är det som lockar, med NHL i slutänden för de flesta.

Och nej jag är inte lurad, jag är vidsynt, jag tycker också att det är trist att spelare som Åberg lämnar men inte fan sitter jag och näst intill önskar att de skall brinna för den skull.

Vill du få förändring och kontinuitet i ett lag så kan du inte sitta och kasta skit på enskilda spelare som vill utvecklas och tjäna pengar. Vill du åstadkomma något så skall du kanske framföra dina synpunkter på ett styrelse/medlemsmöte

Om du själv fick ett erbjudande på en femdubbel lön och bättre utvecklingsmöjligheter så skulle du tacka nej till det på grund av att du är lojal mot din arbetsgivare, Knappast skulle jag säga
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Oaklund
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Oaklund »

djbase skrev:Har man klubbkänsla så går man inte till en annan klubb, har man spelat ner sitt lag få man fan ställa upp och visar att man visar klubbkänslan och hjälpa laget som ställt upp i ur och skur. Inte fan drar man för det gått lite skit imaskineriet då få man fan bita sig i tummen och visar ännu mer pondus och tränar mer och visar att vi ska upp i elitserien igen. Dom som drar för lite mer deg i fickan kan stanna där och inte visat sig i en Djurgårdsdräss igen. Ågren du är inte ens värd skit när man går till ett lag som Färjestad som Djurgårdare är det förräderi att gå dit hoppas du trivs i den skit hålan och blir kvar där för i DIF har du gjort ditt. Tack för mig Djurgården tills jag dör ???
Aa Ågren vill man helst slippa i DIF.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Åh är så trött på dessa individer som klankar ner på de som lämnar (trots att de kunnat lämna året innan men valt att stanna i en lägre serie). Detta argument gäller ju inte de fatalt katastrofalt dåliga spelare vi har haft genom alla år som lämnar för annan klubb, de vill man gärna bli av med. Själv tycker jag det är synd att Åberg lämnar men förstår varför. Vi spelar i HockeyAllsvenskan, när ska det gå in i folks huvuden. Betänk att Åberg faktiskt följde med ner.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Marre Greenleaf
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Marre Greenleaf »

Jag tror de flesta skulle byta jobb om de blev erbjuden högre lön med samma arbetsuppgifter. Ingen kan kräva att de unga spelarna stannar kvar bara för att de håller på laget de spelar för. Går inte direkt att jämföra med fimpen, Jimpa etc.. Som har familj och har rotat sig i Sthlm. Förr om åren så stor spelare på rad för att spela i dif. Så är det inte idag!

När jag blev intresserad för hockey så var dif och fbk de stora drakarna i svensk hockey. Att Dick Axelsson gick till fbk var en mkt större skandal än att Åberg gör det. Nu är det så att fbk är ljusår före dif i vinnarkultur för tillfället. Det svider som fan att vi är så långt efter dock!
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Jag är också medveten om att pengar styr och att det inte finns något lag som någon direkt vill spela för samt att klubbkänsla knappt existerar längre.Se bara Hv71 Johan Davidsson som krävde 400.000kr mån för att stanna i hv.Menmen

Jag ger mig.

Jag tycker också från och med nu att vi ska satsa på att ta fram unga lovande spelare åt andra lag så blir allt frid och fröjd.
Och går det inte som vi vill kan vi alltid skylla på Leksand sen.
JohnnyOduya

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av JohnnyOduya »

Är det någon här som hört det ryktas om en eventuell utlåning av Frölundas Mats Rosseli Olsen till DIF? Ligger det någon sanning bakom? Tycker annars han har varit strålande hos oss i år och förtjänar ett förlängt kontrakt och en ordinarie plats.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:Klart att Åberg ska vidare i karriären!
Men att gå till fbk! Våra värsta konkurrenter genom tiderna är så jävla smaklöst! Han måste kunnat valt typ alla elitserieklubbar eller ahl!
Att gå till fbk jämställer jag med att gå till bajen i fotboll! Hur skulle det låtit om Adde Johansson hade flyttat till bajen? Bara som ett exempel!
Bara gnaget som är värre!

Han kunde väl flyttat till hv,saik, brynäs.lhc elle vilket som helst! Skulle säkert varit lika bra för utvecklingen!
Rivaliteten mot FBK existerar inte längre. De är inte värre än HV, LHC eller något annat ES-lag.

Edit: Folk som gnäller på "Varför just DEN klubben?" Verkar för övrigt tro att spelarna har bud från alla att välja på. Samma sak var det med Wesslau ifjol. När en hel del tyckte att just HV borde han undvikit. Det kanske bara var FBK som la ett vettigt bud på Åberg?
Expert.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Ge mig några namn nu!!

Händer fan inget på våran hemsida. Allt man läser är i media. Tröttsamt!
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Oaklund skrev:
djbase skrev:Har man klubbkänsla så går man inte till en annan klubb, har man spelat ner sitt lag få man fan ställa upp och visar att man visar klubbkänslan och hjälpa laget som ställt upp i ur och skur. Inte fan drar man för det gått lite skit imaskineriet då få man fan bita sig i tummen och visar ännu mer pondus och tränar mer och visar att vi ska upp i elitserien igen. Dom som drar för lite mer deg i fickan kan stanna där och inte visat sig i en Djurgårdsdräss igen. Ågren du är inte ens värd skit när man går till ett lag som Färjestad som Djurgårdare är det förräderi att gå dit hoppas du trivs i den skit hålan och blir kvar där för i DIF har du gjort ditt. Tack för mig Djurgården tills jag dör ???
Stefan eller? Nä, helt ärligt har jag förståelse att Åberg drar.

Bild
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Från Wikipedia: "Ågren är ett efternamn men också ett folkligt talesätt som anger ångest eller bakfylla."
Rix

Inlägg av Rix »

sthlm19 skrev:
Oaklund skrev:
Stefan eller? Nä, helt ärligt har jag förståelse att Åberg drar.

Bild
Titta Sensei, vi har hittat en ny center till ditt lag :lol: :D.

(Förstå skämtet nu :))
Användarvisningsbild
Malto

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Malto »

Marre Greenleaf skrev:Jag tror de flesta skulle byta jobb om de blev erbjuden högre lön med samma arbetsuppgifter. Ingen kan kräva att de unga spelarna stannar kvar bara för att de håller på laget de spelar för. Går inte direkt att jämföra med fimpen, Jimpa etc.. Som har familj och har rotat sig i Sthlm. Förr om åren så stor spelare på rad för att spela i dif. Så är det inte idag!

När jag blev intresserad för hockey så var dif och fbk de stora drakarna i svensk hockey. Att Dick Axelsson gick till fbk var en mkt större skandal än att Åberg gör det. Nu är det så att fbk är ljusår före dif i vinnarkultur för tillfället. Det svider som fan att vi är så långt efter dock!
Axelsson fick ju för fan sparken. Vad skulle han gjort?
DIF_Söderort

Inlägg av DIF_Söderort »

Hitta en nyhet från sportbladet.

"Dustin Johner, 30, stannar i Djurgården – om man ska tro hans flickvän.

Hon skriver på sin Twitter: ”Vi kommer tillbaka, Dustin förlängde optionsåret för nästa säsong”

Ett positivt besked för Djurgården som får göra ett nytt försök nästa säsong att ta steget tillbaka till elitserien. Johner svarade för 35 poäng den gångna säsongen som slutade med att klubben inte ens lyckades nå kvalserien."

Stämmer det är det riktigt bra.

http://bloggar.aftonbladet.se/hockeydirekt/
Karel måste avgå
Låst