..såvida jag inte har helt fel av allt jag har sett av honom, och han i verkligheten är en utpräglad vinnarskalle som ger allt för att vinna mot sin motståndare.
Han har spelsinne, bra handleder, grym skridskoåkning, potential att växa till en stomspelare i Djurgården likt Kristofer Ottosson eftersom han inte är tillräckligt attraktiv för de större ligorna.
Jag gillade Norman skarpt, förstår inte hur man kan ha något emot en spelare som utan tvekan var en av dem som arbetade hårdast i vartenda byte i hans förra sejour i klubben. Blir lite varm i hjärtat när jag tänker tillbaka på hans backchecking-jobb som var i en klass för sig. Tyvärr är hans offensiv rätt halvknackig så är inte helt övertygad om vart han skulle gå in i det här laget...
Jag hoppas Fimpen kan spela nästa säsong. Om inte för hans sköna stil, sitt hjärta till klubben och sin inställning på isen, så för det faktum att han är HAs bästa tekare 12/13.
-daniel- skrev:Jag gillade Norman skarpt, förstår inte hur man kan ha något emot en spelare som utan tvekan var en av dem som arbetade hårdast i vartenda byte i hans förra sejour i klubben. Blir lite varm i hjärtat när jag tänker tillbaka på hans backchecking-jobb som var i en klass för sig. Tyvärr är hans offensiv rätt halvknackig så är inte helt övertygad om vart han skulle gå in i det här laget...
John Norman och Kempe var de som jag gav godkänt i truppen det året.
Sensei kan inte ha sett mycket av Norman då han definitivt var den enda som nästan alltid "gav allt".
I allsvenskan bör Normans speluppfattning och offervilja definitivt rendera i fler poäng.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2013-03-22 16:52:51, redigerad totalt 1 gånger.
sensei skrev:Har vi helt seriöst inte lärt oss något av de senaste årens pet-fiasko?
Vi måste börja med ett lag som gör de grundläggande momenten i ishockey så det blir lite jävlar anamma i omklädningsrummet.
Finessen med Tim Erikssons, Normans, etc. kan komma senare.
Jag blir helt tom när jag faktiskt tror att lagledningen på riktigt resonerar som sirDif och ibland du, daniel.
No offense, men vi har inte riktigt samma syn på hur vi skall resa oss ur askan
Jag vill helst ha spelare som är beredd att gå över lik för att vinna, tycker inte vi haft en sådan i vår trupp på år och dar. Dessvärre räknar jag inte din gullegris Kalus till en sådan då han som sagt var helt osynlig när det gällde som mest på slutet.
I övrigt så är du ju dock som vanligt helt fel ute när du tror det går att bygga ett lag av enkom en spelartyp...känner jag dig rätt skulle du hellre se ett lag med enbart "powerforwards" än en mix. Snacka om slätstruket.
Fan vilka härliga tacklingar och vilken respekt han förde med sig.
Läxands backar höll på att skita över sej när han kom som en tjur i 6-2 matchen på Hovet.
En lotto vinst o sen Kronwall och Murray..
Drömma får man väl göra?
Senast redigerad av Tobbe_Gotland den 2013-03-22 17:05:55, redigerad totalt 1 gånger.
sensei skrev:Har vi helt seriöst inte lärt oss något av de senaste årens pet-fiasko?
Vi måste börja med ett lag som gör de grundläggande momenten i ishockey så det blir lite jävlar anamma i omklädningsrummet.
Jag blir helt tom när jag faktiskt tror att lagledningen på riktigt resonerar som sirDif och ibland du, daniel.
Haha, du kan inte ha sett mycket av Norman. Den killen sliter stenhårt.
Han sliter, jobbar, backcheckar men han TACKLAS INTE. Då är man inte hockeyspelare, enligt sensei.
Jodå. Men man "spelar inte hockey fullt ut"
Jag kan väl tycka det är lika mycket att "inte spela hockey fullt ut" om man som Kalus åker runt och proppar utan någon särskild tanke och delvis tar rätt korkade beslut med pucken pga dåligt spelsinne.
Det är dock fortfarande en spelare jag gärna har kvar till rätt pris och rätt roll.
Haha, du kan inte ha sett mycket av Norman. Den killen sliter stenhårt.
Han sliter, jobbar, backcheckar men han TACKLAS INTE. Då är man inte hockeyspelare, enligt sensei.
Jodå. Men man "spelar inte hockey fullt ut"
Jag kan väl tycka det är lika mycket att "inte spela hockey fullt ut" om man som Kalus åker runt och proppar utan någon särskild tanke och delvis tar rätt korkade beslut med pucken pga dåligt spelsinne.
Det är dock fortfarande en spelare jag gärna har kvar till rätt pris och rätt roll.
Det är klart att en spelare som Norman sliter. Alla på elitnivå jobbar hårt. Har heller aldrig påstått något annat.
Men när en spelare av den typ jag kritiserar tappar puck i offensiv zon, så åker han med och petar på Carlsson-maner. Det ser ju verkligen ut som han "jobbar hem bra" och allt sånt.
Betydligt bättre för laget dock, är att en spelare faktiskt kan vinna sin duell i man mot man. Att avbryta och ta över innehav. Då krävs det en viss fysisk kompetens. Vi blir en betydligt bättre lagmaskin med spelare som kan vinna en duell tidigt istället för att hela laget skall backa hem under pet-jagning.
Sen är det betydligt roligare att se som publik också.
Fel i att dela upp laget i brunkare och finess-lirare. Det här laget behöver vinnarskallar. Spelare som älskar att lira under press framförallt. Trött på spelare som viker ner sig så fort det luktar allvar. Skiter ner sig som en liten rädd hundvalp så fort det drar ihop sig. Nej vi behöver starka psyken, spelare som rentav söker sig till största absoluta utmaning. Inte bara står och snackar skit i media utan som verkligen har något att komma med på sitt CV.
Norman känns sådär. Kan bli riktigt bra, kan samtidigt bli ytterligare bakåtsträvan, vilket är det som sänkt DIF de senaste åren.