Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Arkju
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Arkju »

seppuko skrev:http://difhockey.se/publikgrupp är adressen. Mailet kom från Jesper och utkommer till alla medöemmar har jag för mig.
Antar att det fastnat i något filter då. Anmäld nu iaf.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Arkju skrev:
seppuko skrev:http://difhockey.se/publikgrupp är adressen. Mailet kom från Jesper och utkommer till alla medöemmar har jag för mig.
Mejlet har gått ut till alla som var säsongare senaste säsongen. Skulle det ha hamnat i skräpposten eller liknande är man så klart varmt välkommen att anmäla sig ändå. Vi kommer välja ut ett urval personer och diskutera säsongskorten för nästa säsong. Det är ju ni som ska köpa säsongskorten, så det kändes naturligt att involvera er för att sätta priser, paketeringar och dylikt.
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

Jimmy Peterson skrev:
Arkju skrev:
Mejlet har gått ut till alla som var säsongare senaste säsongen. Skulle det ha hamnat i skräpposten eller liknande är man så klart varmt välkommen att anmäla sig ändå. Vi kommer välja ut ett urval personer och diskutera säsongskorten för nästa säsong. Det är ju ni som ska köpa säsongskorten, så det kändes naturligt att involvera er för att sätta priser, paketeringar och dylikt.
Bra. Har du möjlighet får du gärna redogöra för hur tidplanen för det arbetet med säsongskort ser ut.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
floor15
Kontakt:

Inlägg av floor15 »

Gissar att det är svårt/omöjligt att göra nått åt men skulle gärna se att jag inte betalar lika mycket/mer per säsong på att stå i globengaraget som mitt säsongskort kostar.

Skulle alltså gärna se ett alternativ där lite av parkeringsavgiften går till DIF.
jope_se

Inlägg av jope_se »

Är en Djurgårdare ute i pereferin, dvs inte Stockholm i detta fallet i Jönköping. Som gamle sportjournalisten, Bengt Grive en gång sa, Djurgårdare, det blir man inte... det föds man till. Det var med sorg i hjärtat som jag konstaterade att man åkte ur elitserien förra året, och det är med ännu större sorg i hjärtat som jag inser att det gick åt skogen i år att ta sig tillbaka.

Tyvärr är det plånboken som styr dagens hockey i stor utsträckning. Se på HV71 som jag har nära inpå dagligen. Kommer ihåg på 80-talet hur man kallade Malmö's hockey för främlingslegionen, och det känns lite som om HV71 är dagens främlingslegion. Kommer också ihåg, att på den tiden hade Djurgården som filosofi att alla spelarna skulle komma från 08-området. Det kanske är en filosofi som man skulle/borde återkomma till? Det finns säkert riktigt många, duktiga och sugna spelare inom upptagningsområdet som skulle ge vad som helst för att bli värvade till Djurgården med en chans att få spela i elitserien. Jag kanske är naiv, men någonstans måste man ju börja att förnya med nya friska sugna talanger, såvida man inte har alla i sina egna led.
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Det är underbart att läsa alla fantastiska förslag.

Jag tror att en öl vore kanon men många hinder har också lagts fram här som måste övervinnas. Känner ni till supporter-snuset? JK använde inte ens sin egen logga eller sitt namn i detta sammanhang (tillskillnad från många andra) då det kunde uppfattas från fel håll som att man stöttade tobaksbruk.

Jag undrar lite vad som hände med BRB? Hörde att gruppen träffas månadsvis (vet dock inte) och jag håller koll på deras FB-sida men utöver en utflykt till Hammarbykullen och en Alltid stolt-pin så har jag inte märkt av BRB så mycket. Vet någon vad som händer där? Tänkte att den gruppen skulle vara perfekt för att anordna event och dylikt.

En konsert med Thåström, LG från Entombed, Coca Carola, Svante Thuresson, osv kanske skulle vara något? Hörde dessutom att gamla Noice var djurgårdare (de är väl iofs ersatta idag eftersom merparten gått bort men ändå). Detta kunde ju ske i samband ett stort event på Gärdet som någon tidigare föreslog?
Kända djurgårdare som vill ställa upp och donera saker som folk får tinga på kanske vore något. Fugelsang kanske har en rymddräkt eller liknande han vill skänka. Jag vet inte om det funkar men jag försöker bara brainstorma.
Tobbe_Gotland

Inlägg av Tobbe_Gotland »

Tänkte på det här med försäljning av prylar som DIF gör nu på Tradera.
Varför inte ha en dag där man får komma o kika på grejerna och låta fansen träffa spelarna, samtidigt som man bjuder på sakerna.
Kan ju vara en matchdag när man bjudit in företag också.

Finns det VIP biljetter förresten? Typ backstage på matcher? Träffa spelarna osv osv.
Man behöver skapa mer underhållning runt ishockey anser jag.

På tal om snus.
En sådan som man lägger själva dosan i när den är köpt kan ju kanske va en idé till shoppen.
Användarvisningsbild
JohanPez

Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av JohanPez »

Tobbe_Gotland skrev: På tal om snus.
En sådan som man lägger själva dosan i när den är köpt kan ju kanske va en idé till shoppen.
Bakficka, 29kr

Om du tänker på en plåtdosa, de som vanligen är prydda med svenska flaggor eller vikingar kan jag säga med största sannolikhet att det inte skulle bli en hit tyvärr.
Senast redigerad av JohanPez den 2013-03-22 08:00:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Det är ju rätt dyrt att ta fram grejer berättade killen som driver fotbollsbutiken (samma bild har jag fått från JK). Killen i fotbollsbutiken designar själv och sen beställer han upplagor om 1000 stycken från Kina för annars är det dålig lönsamhet i det.

Varför tar man inte fram lite billiga klistermärken med schyssta motiv, precis som UCS gör? Säljer man dem buntvis och ganska billigt lär de gå åt. Där kan man ju beställa klistermärken i 10 000-tals exemplar och samtidigt pressa ner tillverkningskostnaden. Stickers är väl sånt som går hem för många mellan 3 och 30 år?

Kanske en doftgran till bilen på en upplaga om 1000 st vore något. Jag vet att jag hade köpt ett par iaf.

Sen tycker jag att man borde ta fram en ny stor flagga med skölden och årtalen för SM-gulden båda i fotboll och ishockey. En sådan flagga fanns 1997/1998 och jag äger själv en sådan men det vore kul att ha en uppdaterad.
Tobbe_Gotland

Inlägg av Tobbe_Gotland »

JohanPez skrev:
Bakficka, 29kr

Om du tänker på en plåtdosa, de som vanligen är prydda med svenska flaggor eller vikingar kan jag säga med största sannolikhet att det inte skulle bli en hit tyvärr.
Jag hade väl tänkt mig själva locket bara.
Har för mig att det såldes återanvändbara lock i någon tunn metall för några år sedan.
Sen om det är samma mått på dom nya hårdplast dosorna och dom i papp med lössnus vet jag inte.

Såg nu att det redan finns i Fotbolls shoppen :)
Användarvisningsbild
JohanPez

Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av JohanPez »

Tobbe_Gotland skrev:
JohanPez skrev:
Bakficka, 29kr

Jag hade väl tänkt mig själva locket bara.
Har för mig att det såldes återanvändbara lock i någon tunn metall för några år sedan.
Sen om det är samma mått på dom nya hårdplast dosorna och dom i papp med lössnus vet jag inte.

Såg nu att det redan finns i Fotbolls shoppen :)
Såna finns/fanns för hockeyn med hos tobakshandlare för 10 spänn varav hälften gick till klubben.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Hajduk skrev:Det är underbart att läsa alla fantastiska förslag.

Jag tror att en öl vore kanon men många hinder har också lagts fram här som måste övervinnas. Känner ni till supporter-snuset? JK använde inte ens sin egen logga eller sitt namn i detta sammanhang (tillskillnad från många andra) då det kunde uppfattas från fel håll som att man stöttade tobaksbruk.

Jag undrar lite vad som hände med BRB? Hörde att gruppen träffas månadsvis (vet dock inte) och jag håller koll på deras FB-sida men utöver en utflykt till Hammarbykullen och en Alltid stolt-pin så har jag inte märkt av BRB så mycket. Vet någon vad som händer där? Tänkte att den gruppen skulle vara perfekt för att anordna event och dylikt.

En konsert med Thåström, LG från Entombed, Coca Carola, Svante Thuresson, osv kanske skulle vara något? Hörde dessutom att gamla Noice var djurgårdare (de är väl iofs ersatta idag eftersom merparten gått bort men ändå). Detta kunde ju ske i samband ett stort event på Gärdet som någon tidigare föreslog?
Kända djurgårdare som vill ställa upp och donera saker som folk får tinga på kanske vore något. Fugelsang kanske har en rymddräkt eller liknande han vill skänka. Jag vet inte om det funkar men jag försöker bara brainstorma.
Jag kan hjälpa dig på frågan angående BRB, har varit i kontakt med dem. Jag tog upp din fundering angående vad som var på g. Sen fick jag även reda på lite mer vad de har gjort under säsongen.

Här är svaret jag fick.

Förutom dom eventet så delade vi bla ut 5000 flyers för att få folk att köpa säsongskort, vi var ute med kaninen på stan, vi annordnade bortaresa till Leksand, middag och match för folk utifrån landet där Nisse åt tillsammans med oss, och inte minst tog vi fram sköna spelarbilder på bla fimpen o linkan tillsammans med fotograf Mats Högberg som blev väldigt populära mm.
Nu planeras ett möte för att bjuda in fler som är intresserade av att hjälpa till inför nästa säsong och bla löptävlingen i Hammarbybacken finns på önskelistan att göra till en årlig tradition.

Så nog gjord de en hel del, det tråkiga är nog att många har missat arbetet som de genomförde.
Men det sköna är att de redan är igång o jobbar.
Har ni intresserade att vara med och hjälpa till så är det nog bara att höra av er till BRB.

Sen såg jag att även JK vill ha hjälp med lite allt möjligt.
Så sitter ni hemma på kammaren och vill vara med att bidra, så tror jag att det garanterat finns något som passar alla.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Just bilderna på fimpen, linkan och hank tex har ju varit i matchbladet varje match, hänger i DIF-shopen. Vi har gjort en hel del men kanske inte gjort så mycket väsen av oss själva vilket aldrig var meningen. Så på sätt och vis har vi då lyckats om folk tror att vi försvunnit lite :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Uppskattar tiden och arbetet ni lagt ner på BRB, bra jobbat! Dock anser jag att med lite mer... flexibla bemötanden av olika ideer så hade det nog blivit ännu bättre.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Heaty skrev:Uppskattar tiden och arbetet ni lagt ner på BRB, bra jobbat! Dock anser jag att med lite mer... flexibla bemötanden av olika ideer så hade det nog blivit ännu bättre.
Här det någon särskild idé du vill lyfta fram?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Skriv svar