Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Sjöwall »

Skönt att vi inte går i konkurs.................

"Vi uppnådde vår publikbudget"

Vem fan budgeterade med ett snitt på 6000? Fy fan vilken misskött förening.
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Sjukt att de vågar budgetera med så höga publiksiffror. Men men...

Vet någon vilken lön spelarna hade denna säsong? Skulle vilja se en lista.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

jensa öhling skrev:tf vd:n "Vi går inte i konkurs".

Okej, nu blev man ju väldigt lugnad..
Många har uttryckligen frågat så vi tyckte det var onödigt att folk går och oroar sig för det.
Användarvisningsbild
Alexander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Alexander »

Det verkar ju dock som om DIF sköter publikfrågor tillsammans med JK ifall jag uppfattat rätt och då borde väl budgetplanering ingå.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jimmy Peterson skrev:
jensa öhling skrev:tf vd:n "Vi går inte i konkurs".

Okej, nu blev man ju väldigt lugnad..
Många har uttryckligen frågat så vi tyckte det var onödigt att folk går och oroar sig för det.
Men det vet du väl att vad man än säger så finns det alltid de som feltolkar! ;-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Hajduk skrev:Sjukt att de vågar budgetera med så höga publiksiffror. Men men...

Vet någon vilken lön spelarna hade denna säsong? Skulle vilja se en lista.
Nästa säsong får vi absolut inte budgetera med mer än 5000 i SNITT. Det kommer nog sjunka ganska mycket vårat snitt, så det gäller att man tar det på största allvar.
DIF!
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Froppelicious skrev:Hej! Det har snackats rätt mycket om ekonomi i media och allt det där på grund av Leksand och det jag har märkt är att en del skriver att vi i Djurgården inte ska "Kasta sten i glashuset" eller vad man ska säga och då till min fråga... Vad hände med Djurgården den perioden vi ska ha gjort samma sak som leksand gjorde nu? Förlåt om jag frågar men jag var inte så gammal på 80-90 talet eller när det nu hände
Hej Leksand, det är nog bäst att du kryper tillbaka under den trottoarkant du kom i från.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Froppelicious skrev:Hej! Det har snackats rätt mycket om ekonomi i media och allt det där på grund av Leksand och det jag har märkt är att en del skriver att vi i Djurgården inte ska "Kasta sten i glashuset" eller vad man ska säga och då till min fråga... Vad hände med Djurgården den perioden vi ska ha gjort samma sak som leksand gjorde nu? Förlåt om jag frågar men jag var inte så gammal på 80-90 talet eller när det nu hände
Det som hände var då var i princip brottsliga handlingar av enskilda. Idag hade det förmodligen lett till rättegång och något i stil med förskingring och trolöshet mot huvudman, om det inte rörde sig om bedrägeri, men DIF var inget AB vid tiden och det hela slätades över i slutändan.
Således går situationen då inte ens att jämföra med Leksand.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Nu tycker jag att vissa av er är lite väl trångsynta.

När Jenny säger att man uppnådde de budgeterade publikmålet så är det inte antalet betalande hon pratar om, det är den totala intäkten. Detta har även påpekats tidigare under säsongen.
Ni vet själva att vissa (rätt många jmft med andra säsonger) matcher har det varit rabatterade biljettpriser på flera biljettkategorier.

Man ska även beakta att dom budgeterat med kvalserien, som hade gett 2 mer hemmamatcher än vad det blev, det också mot mer publikdragande lag än Oskarshamn.

Ekonomiskt så är det mitt intryck att säsongen gick som planerat, iaf på intäktssidan, kostnadssidan får vi väl se i årsbokslutet. Redan innan första matchen startade så sa ledningen att om vi inte skulle gå upp så skulle budgeten sänkas inför kommande säsong. Så blev det också vilket inte bör vara en överraskning för någon av oss.

Sen får man självklart tycka att DIF-hockey borde kunna ha en större kostym och vara en bättre skött förening. Jag tror dock att folket som jobbar med ekonomin i föreningen är bättre än på många år.
Användarvisningsbild
Husmusen

Inlägg av Husmusen »

Fan blir helt svettig när jag hör om ekonomin. Personligen vill jag inte att man budgeterar för kvalserien utan kör lite säkrare. Hoppas ekonomiavdelningen inser att det kommer bli sämre uppslutning publikmässigt kommande säsong.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Folk verkar tro att publiksnittet var budgeterat skyhögt.
Vad är det för dumheter? Vi nådde budgetmålet,TROTS att vi missade fem hemmamatcher,
Som kvalserien hade inneburit.Man hade alltså som tidigare sagt budgeterat med kvalserien innan säsongen.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Boeman skrev:Folk verkar tro att publiksnittet var budgeterat skyhögt.
Vad är det för dumheter? Vi nådde budgetmålet,TROTS att vi missade fem hemmamatcher,
Som kvalserien hade inneburit.Man hade alltså som tidigare sagt budgeterat med kvalserien innan säsongen.

De sade väl dock inte något om att budgetmålet är uppfyllt, utan bara att publiksnittet var uppfyllt.

Är två skillda saker.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Vikas skrev:

De sade väl dock inte något om att budgetmålet är uppfyllt, utan bara att publiksnittet var uppfyllt.

Är två skillda saker.

Som jag fick förklarat så var det den totala siffran under säsongen som var budgeterad som hade uppnåtts.
Rix

Inlägg av Rix »

Boeman, vi missade faktiskt bara två hemmamatcher. Då jag inte tror att vi budgeterade med att vi skulle gå till kvalserien via playoff?
laxen

Inlägg av laxen »

Sjöwall skrev:Skönt att vi inte går i konkurs.................

"Vi uppnådde vår publikbudget"

Vem fan budgeterade med ett snitt på 6000? Fy fan vilken misskött förening.

Om man vill yttra sig i denna frågan så borde man anstränga sig iaf lite grann och tagit sig till de infoträffar som varit under året där man fått bra information och där det varit mer än tydligt att man inte budgeterat efter publiksiffror utan man budgeterar efter pengar. Och om man nu varit sjuk eller inte kunnat närvara pågrund av något annat så tror jag även det framkom i de sammanfattningar som skrevs efter mötena.

Herregud. En som inte ens bemödar sig att ta fram fakta påstår att klubben är misskött och sprider dynga på internet. Pinsamt. Jag tycker de verkar göra ett bra jobb med tanke på de förutsättningar som finns.
Skriv svar