Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Mattebo »

pulverapa skrev:
Så här har man tänkt:
Charles Berglund får koncentrera sig på att enbart vara sportchef.
Hans Särkijärvi tar över som headcoach.
Mats Bäcklin blir kvar som assisterande tränare.
Tony Zabel tar "Säckens" plats i J20.

Detta är klar fakta på en diskussion som helt säkert pågår. Det är bekräftat både av utomstående och personer inom Djurgården.
Nu diskuterar man främst om man ska verkställa detta på studs, eller om man ska avvakta ytterligare ett tag.
Ja det är klart det är en miss. Men han skriver att det är klar fakta på en diskussion, vilket det fortfarande kan ha varit. Det kan inte vi avgöra. Om det är bekräftat av personer inom Djurgården måste vi i annat fall utgå från att han ljuger. Och till vilken vinning skulle han göra det? För några extra klick på den mest välbesökta hockeybloggen i Sverige? Knappast.
sensei
Kontakt:

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av sensei »

Rix skrev:
pulverapa skrev:
sensei skrev:Jag blir väldigt besviken om inte DIF förlänger med Kalus..
Han får max kosta 40k/mån. Vi kan inte dega en megalön på en ärkebrunkare.
Exakt, förläng gärna med Kalus men inte för över 40.000 kr / månad. Gillar Kalus enormt men vi har inte en budget som tillåter oss att lägga hur mycket som helst på en 3:e kedjan lirare.
Hur tänker du nu? Han gör poäng och spelade pp1, pp2 och var framstående rent allmänt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Nummer19 skrev:Läste någonstans att Åberg kan bli utlånad till Karlskoga under en del av nästa säsong, då det är en sån oerhörd konkurrens om platserna i fbk samt att Kaffe redan har elva forwards kontrakterade till kommande säsong. Det vore ju förjävligt isånnafall.
Skulle inte förvåna mig om BIK bönar och ber FBK (som givetvis ger efter) att låna ut Åberg när det är dags för match mellan oss och dem. Allt för att ge oss en snyting och få oss ut balans.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
Rix skrev:
pulverapa skrev:
sensei skrev:Jag blir väldigt besviken om inte DIF förlänger med Kalus..
Han får max kosta 40k/mån. Vi kan inte dega en megalön på en ärkebrunkare.
Exakt, förläng gärna med Kalus men inte för över 40.000 kr / månad. Gillar Kalus enormt men vi har inte en budget som tillåter oss att lägga hur mycket som helst på en 3:e kedjan lirare.
Hur tänker du nu? Han gör poäng och spelade pp1, pp2 och var framstående rent allmänt.
Hans poängproduktion kom väl främst de första matcherna när det studsade lite med honom, i övrigt tror jag inte att han kan bidra med särskilt mycket poäng. Han spelade aldrig PP vad jag såg? Kanske någon enstaka gång?

Jag behåller honom gärna till rätt pris dock.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Mattebo skrev:
pulverapa skrev:
Så här har man tänkt:
Charles Berglund får koncentrera sig på att enbart vara sportchef.
Hans Särkijärvi tar över som headcoach.
Mats Bäcklin blir kvar som assisterande tränare.
Tony Zabel tar "Säckens" plats i J20.

Detta är klar fakta på en diskussion som helt säkert pågår. Det är bekräftat både av utomstående och personer inom Djurgården.
Nu diskuterar man främst om man ska verkställa detta på studs, eller om man ska avvakta ytterligare ett tag.
Ja det är klart det är en miss. Men han skriver att det är klar fakta på en diskussion, vilket det fortfarande kan ha varit. Det kan inte vi avgöra. Om det är bekräftat av personer inom Djurgården måste vi i annat fall utgå från att han ljuger. Och till vilken vinning skulle han göra det? För några extra klick på den mest välbesökta hockeybloggen i Sverige? Knappast.
Nej, mrmadhawk ljuger så klart inte. Däremot kan han dra förhastade slutsatser. Jag minns också det där ryktet om Kim Johnsson. Väldigt märkligt rykte. Han har väl inte tagit ett skär sedan 2010? Som sagt, förhastade slutsatser.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

pulverapa skrev:Nej, mrmadhawk ljuger så klart inte. Däremot kan han dra förhastade slutsatser. Jag minns också det där ryktet om Kim Johnsson. Han har väl inte tagit ett skär sedan 2010? Som sagt, förhastade slutsatser.
Absolut, förhastade slutsatser. Men jag litar faktiskt mer på den galne höken än någon annan fristående bloggare eller nyhetstidning för den delen. Han har ofta rätt. Däremot är det kanske något i det du säger, det har slagit fel med Djurgården några gånger. Som med Hannula senast. Han gissade på en 75 % chans att han skulle komma till oss, men så blev det inte. Det är spekulativt när vi inte har en aning vilka källorna är.
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Höken var aldrig fel ute, det FÖRDES diskussioner med Hannula. Han var till och med i Stockholm, och på Hovet, och såg en av våra matcher. Men Hannula är Hannula, han sysslar inte med välgörenhet och tänker inte som Fimpen. Djurgårdens IF är inte det största som finns för Mika. Jag vet dock inte hur man räknar ut att någonting är "75%igt".. jag skulle säga att det var 50/50 att han skulle kritat på för oss, förenklat sagt - "han kritar på.. eller så gör han det inte". Nu gjorde han det inte. Blues, och sen Helsingfors, betalade antagligen mer.. och kunde tänka sig honom som förstärkning endast för två-tre handfull matcher. Huruvida det bara föll på det ekonomiska eller både det ekonomiska, frågetecken kring Hannulas fysiska status och oenigheter om kontraktets utformning har jag ingen om.

Att Säcken skulle kliva upp var också, såklart, uppe för diskussion inom föreningen. Precis som det var i media, här på forumet och på alla andra ställen där man diskuterade olika scenarion för stabsändringen(som man visste skulle komma).
Senast redigerad av Roppan den 2013-03-21 19:21:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Roppan skrev:Höken var aldrig fel ute, det FÖRDES diskussioner med Hannula. Han var till och med i Stockholm, och på Hovet, och såg en av våra matcher. Men Hannula är Hannula, han sysslar inte med välgörenhet och tänker inte som Fimpen. Djurgårdens IF är inte det största som finns för Mika. Jag vet dock inte hur man räknar ut att någonting är "75%igt".. jag skulle säga att det var 50/50 att han skulle kritat på för oss, förenklat sagt - "han kritar på.. eller så gör han det inte". Nu gjorde han det inte. Blues, och sen Helsingfors, betalade antagligen mer.. och kunde tänka sig honom som förstärkning endast för två-tre handfull matcher. Huruvida det bara föll på det ekonomiska eller både det ekonomiska, frågetecken kring Hannulas fysiska status och oenigheter om kontraktets utformning har jag ingen om.

Att Säcken skulle kliva upp var också uppe för diskussion inom föreningen.
All right! Intressant att höra. Kommer aldrig sluta hoppas att Hannula kommer till DIF. Undrar hur han sonderar terrängen till nästa säsong. Känns som ganska låg sannolikhet.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Mattebo skrev:
Roppan skrev:Höken var aldrig fel ute, det FÖRDES diskussioner med Hannula. Han var till och med i Stockholm, och på Hovet, och såg en av våra matcher. Men Hannula är Hannula, han sysslar inte med välgörenhet och tänker inte som Fimpen. Djurgårdens IF är inte det största som finns för Mika. Jag vet dock inte hur man räknar ut att någonting är "75%igt".. jag skulle säga att det var 50/50 att han skulle kritat på för oss, förenklat sagt - "han kritar på.. eller så gör han det inte". Nu gjorde han det inte. Blues, och sen Helsingfors, betalade antagligen mer.. och kunde tänka sig honom som förstärkning endast för två-tre handfull matcher. Huruvida det bara föll på det ekonomiska eller både det ekonomiska, frågetecken kring Hannulas fysiska status och oenigheter om kontraktets utformning har jag ingen om.

Att Säcken skulle kliva upp var också uppe för diskussion inom föreningen.
All right! Intressant att höra. Kommer aldrig sluta hoppas att Hannula kommer till DIF. Undrar hur han sonderar terrängen till nästa säsong. Känns som ganska låg sannolikhet.
Jag är orolig att Hannula kommer vara skadad mestadels. Han har spelat totalt 107 matcher på 4 säsonger. Det är inte ens två hela säsonger...
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Mattebo skrev: All right! Intressant att höra. Kommer aldrig sluta hoppas att Hannula kommer till DIF. Undrar hur han sonderar terrängen till nästa säsong. Känns som ganska låg sannolikhet.
Senast han lirade en hel säsong för ett lag verkar enligt EP vara 08/09 för CSKA Moskva i KHL. :D Jag skulle tro det blir någonting liknande i år. Hannula verkar inte vara den typen av spelare som vill köra försäsong med en klubb. Sen hoppar han på ett tåg i sista minuten, i hopp om att kunna hoppa på ett ännu bättre.

Jag skulle också gärna se Hannula i DIF, men inte i tio matcher som "uppvisning" för att kunna hoppa vidare till Europa. Sen är han inte 27 längre heller, och så är han en "strulputt". Jag tror det finns bättre poängspelare att vaska fram för de pengarna.
Senast redigerad av Roppan den 2013-03-21 19:32:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Lirade mot Kim Johnsson för några veckor sen, så han står iaf på grillorna.

Ring den gamla backklippan.
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Wesslau utbytt efter 12 minuter i första perioden i deras match mot LHC. Man ska inte lämna DIF. Gud straffar dig förr eller senare
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

VäsbyMental skrev:Wesslau utbytt efter 12 minuter i första perioden i deras match mot LHC. Man ska inte lämna DIF. Gud straffar dig förr eller senare
Sämst när det gäller, även i år. Kanske går och tänker på kommande säsong i en annan europeisk klubb han är muntligt överens med, efter att ha vunnit hånken tråfy.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Roppan skrev:
VäsbyMental skrev:Wesslau utbytt efter 12 minuter i första perioden i deras match mot LHC. Man ska inte lämna DIF. Gud straffar dig förr eller senare
Sämst när det gäller, även i år. Kanske går och tänker på kommande säsong i en annan europeisk klubb han är muntligt överens med, efter att ha vunnit hånken tråfy.
Han har förvisso kontrakt. Men det vet vi ju hur det brukar vara med den biten. Klausuler hit och dit.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

En spelare som tydligen verkar vara extremt underskattad, och blivit helt felanvänd i sin klubb är Victor Panelin Borg i Rögle.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13540

Många Rögle-fans, med Grönvitasumon i spetsen, har talat gott om honom i princip hela säsongen. Dessa säger att tränaren låtit andra spelare som är äldre och antagligen sitter på bättre lön spela i stället för "Pane" bara för att det är enklare att ställa honom åt sidan, även om hans prestationer på isen varit klart bättre.

Kan han vara den Defensiva back vi letar efter?
Låst