Välkommen Petr Kalus
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Välkommen Petr Kalus
Om Challe ens överväger att skrota Kalus är det en smärre skandal. Kan inte tänka mig att han begär för mycket i lön. Kalus bidrog mer än både Fimpen och Ölvestad.
Säg den glädje som varar
- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Nog för att jag vill se massa produktiva forwards och defensivt duktiga backar så tycker jag att vi behöver ett par lirare till som Kalus. En som publiken kan älska för hans tacklingar och stil, och det är nog så viktigt i denna serie och när det är motigt.
Precis. Jag tror Kalus kan dra publik om han fortsätter som han gjort på hemmaplan. Folk vill se tacklingar, och det garanteras ett par riktiga proppar när han är med.
- -daniel-
Till rätt pris; absolut. Men jag är inte lika imponerad som alla andra verkar vara... när det verkligen hettade till och han behövde spela fysiskt och ta för sig var han fullkomligt harmynt. Detsamma på 90% av bortamatcherna.
Mycket av spelarnas uppträdande beror ju på vilka direktiv coacherna ger också.-daniel- skrev:Till rätt pris; absolut. Men jag är inte lika imponerad som alla andra verkar vara... när det verkligen hettade till och han behövde spela fysiskt och ta för sig var han fullkomligt harmynt. Detsamma på 90% av bortamatcherna.
Det är fullständigt glasklart för mig i alla fall vilken kapacitet och kompetens som finns hos Kalus.
Nu är ju alla olika men för mig är det väldigt märkligt att man ens tvekar hurvida Kalus skall förlängas. Självklart skall han det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Hur mycket är han värd i månaden, sensei?sensei skrev:Mycket av spelarnas uppträdande beror ju på vilka direktiv coacherna ger också.-daniel- skrev:Till rätt pris; absolut. Men jag är inte lika imponerad som alla andra verkar vara... när det verkligen hettade till och han behövde spela fysiskt och ta för sig var han fullkomligt harmynt. Detsamma på 90% av bortamatcherna.
Det är fullständigt glasklart för mig i alla fall vilken kapacitet och kompetens som finns hos Kalus.
Nu är ju alla olika men för mig är det väldigt märkligt att man ens tvekar hurvida Kalus skall förlängas. Självklart skall han det.
Oj det vet jag inte. Spelare har ju även andra förmåner som bostad etc. Så jag kan inte uttrycka just månadslönen i absoluta siffror, men relativt sett så bör han ligga bland de högre betalda i laget.pulverapa skrev:Hur mycket är han värd i månaden, sensei?sensei skrev:Mycket av spelarnas uppträdande beror ju på vilka direktiv coacherna ger också.-daniel- skrev:Till rätt pris; absolut. Men jag är inte lika imponerad som alla andra verkar vara... när det verkligen hettade till och han behövde spela fysiskt och ta för sig var han fullkomligt harmynt. Detsamma på 90% av bortamatcherna.
Utgår ifrån att DIF vill förlänga och hoppas att de kan komma överens, annars blir jag sur.
- -daniel-
Så du menar att han fick direktiv av Zabel att vara helt osynlig på i stort sett varenda bortamatch han spelade, samt vara slätstruken och menlös på de sista matcherna när allt skulle avgöras?sensei skrev:Mycket av spelarnas uppträdande beror ju på vilka direktiv coacherna ger också.-daniel- skrev:Till rätt pris; absolut. Men jag är inte lika imponerad som alla andra verkar vara... när det verkligen hettade till och han behövde spela fysiskt och ta för sig var han fullkomligt harmynt. Detsamma på 90% av bortamatcherna.

Nej, men han fick förmodligen order att hålla sig på mattan och inte dra på sig onödiga utvisningar. Liksom Ölvestad tenderar en sådan spelartyp då att försvinna.-daniel- skrev:Så du menar att han fick direktiv av Zabel att vara helt osynlig på i stort sett varenda bortamatch han spelade, samt vara slätstruken och menlös på de sista matcherna när allt skulle avgöras?sensei skrev:Mycket av spelarnas uppträdande beror ju på vilka direktiv coacherna ger också.-daniel- skrev:Till rätt pris; absolut. Men jag är inte lika imponerad som alla andra verkar vara... när det verkligen hettade till och han behövde spela fysiskt och ta för sig var han fullkomligt harmynt. Detsamma på 90% av bortamatcherna.
- -daniel-
Det är jag skeptisk till, möjligtvis att han själv var lite rädd att dra på sig någon avstängning efter hans första.Don66-2 skrev:Nej, men han fick förmodligen order att hålla sig på mattan och inte dra på sig onödiga utvisningar. Liksom Ölvestad tenderar en sådan spelartyp då att försvinna.-daniel- skrev:Så du menar att han fick direktiv av Zabel att vara helt osynlig på i stort sett varenda bortamatch han spelade, samt vara slätstruken och menlös på de sista matcherna när allt skulle avgöras?sensei skrev:Mycket av spelarnas uppträdande beror ju på vilka direktiv coacherna ger också.-daniel- skrev:Till rätt pris; absolut. Men jag är inte lika imponerad som alla andra verkar vara... när det verkligen hettade till och han behövde spela fysiskt och ta för sig var han fullkomligt harmynt. Detsamma på 90% av bortamatcherna.
Däremot förklarar det inte varför han i praktiken var urusel varenda bortamatch. Förklaring på det? Känns lite som en av de största publikfriarna jag någonsin skådat i DIF's historia.
Låter som jag supersågar Kalus och det gör jag knappast, men han är långt i från värd någon topplön. Då blir jag SJUKLIGT besviken. Men ganska övertygad om att Challe vet vart han har Petr och vad han är värd.
Ölvestad försvann inte, han bidrog mest & bäst i hela truppen i playoff-serien, bäst när det gäller som mest.
Ok, så enligt dig så är 50% av den dåvarande truppen bättre än Kalus?-daniel- skrev:Det är jag skeptisk till, möjligtvis att han själv var lite rädd att dra på sig någon avstängning efter hans första.Don66-2 skrev:Nej, men han fick förmodligen order att hålla sig på mattan och inte dra på sig onödiga utvisningar. Liksom Ölvestad tenderar en sådan spelartyp då att försvinna.-daniel- skrev:Så du menar att han fick direktiv av Zabel att vara helt osynlig på i stort sett varenda bortamatch han spelade, samt vara slätstruken och menlös på de sista matcherna när allt skulle avgöras?sensei skrev:Mycket av spelarnas uppträdande beror ju på vilka direktiv coacherna ger också.-daniel- skrev:Till rätt pris; absolut. Men jag är inte lika imponerad som alla andra verkar vara... när det verkligen hettade till och han behövde spela fysiskt och ta för sig var han fullkomligt harmynt. Detsamma på 90% av bortamatcherna.
Däremot förklarar det inte varför han i praktiken var urusel varenda bortamatch. Förklaring på det? Känns lite som en av de största publikfriarna jag någonsin skådat i DIF's historia.
Låter som jag supersågar Kalus och det gör jag knappast, men han är långt i från värd någon topplön. Då blir jag SJUKLIGT besviken. Men ganska övertygad om att Challe vet vart han har Petr och vad han är värd.
Du kan väl inte menar allvar. Givetvis är Kalus i den högre halvan, och han fick också speltid som reflekterade detta faktum.
Sen överdriver du som vanligt om hans bortainsatser

Råkar även veta som ett faktum att han minst en match fick order att smälla på extra, vilket som vi vet ledde till en tveksam avstängning som kronan på verket för Rådbjers karriär. Vem vet, efter det kanske han fick andra direktiv.
Oavsett vilket, så gör han ju bevisligen det han blir tillbedd om, och behärskar väldigt många moment på isen. Han tekar till och med jävligt bra.
Jag har aldrig påstått att han förvann, jag skrev att om spelare som Ölvestad får order att inte dra på sig utvisningar så tenderar dom att försvinna ur spelet. Inget konstigt med det eftersom deras spel bygger på just hårt fysiskt spel.Caveman skrev:Ölvestad försvann inte, han bidrog mest & bäst i hela truppen i playoff-serien, bäst när det gäller som mest.
Men mannen väx upp och kamma dig. Kallus är på den övre halvan i vårat lag. Han är garanterat värd 50 000 i månaden. Dels för hans attityd och dels för hans kunskaper.-daniel- skrev:Det är jag skeptisk till, möjligtvis att han själv var lite rädd att dra på sig någon avstängning efter hans första.Don66-2 skrev:Nej, men han fick förmodligen order att hålla sig på mattan och inte dra på sig onödiga utvisningar. Liksom Ölvestad tenderar en sådan spelartyp då att försvinna.-daniel- skrev:Så du menar att han fick direktiv av Zabel att vara helt osynlig på i stort sett varenda bortamatch han spelade, samt vara slätstruken och menlös på de sista matcherna när allt skulle avgöras?sensei skrev:Mycket av spelarnas uppträdande beror ju på vilka direktiv coacherna ger också.-daniel- skrev:Till rätt pris; absolut. Men jag är inte lika imponerad som alla andra verkar vara... när det verkligen hettade till och han behövde spela fysiskt och ta för sig var han fullkomligt harmynt. Detsamma på 90% av bortamatcherna.
Problemet i år är att vi har en pajasaktig headcoach som ger han direktiv att vara en grovjobbare. Ni som kan hockey såg att när han fick chansen bredvid mer spets så gjorde han det med bravur och kunskap. Den som inte håller Kalus högre än så får antingen gå till en optiker eller anse sig okunnig. Punkt slut.
Trodde du skämtade, men ju mer ni diskuterar verkar du vara seriös.
Tar Kalus hellre än Ölvestad alla dagar i veckan. In med nytt blod.
Sen en annan reflektering:
Spelare som ska ingå i DIF anno2013 ska ha en vinnarmentalitet och en vinnarskalle. Jag upplever att spelarna inte har den riktiga attityden för att vinna matcher till vilket pris som helst. Karlskoga och Örebro är mästare på det. In med grisar och vinnarskallar. Ut med gamla Djurgårdslegender som gjort omklädningsrummet till ett dödsbo.
- SirDIFalot
Förlänger gärna till rätt pris. Men hans sista tio matcher var inte i närheten av lika imponerande som hans tio första. Han kom ner på jorden rätt rejält.
Tycker verkligen Ölvestad är en bättre spelare än Kalus.
Tycker verkligen Ölvestad är en bättre spelare än Kalus.
Expert.